Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2019-04-20, 03:20

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2014-06-17, 23:19 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1880
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 356
Otrzymał: 230
Typowe usterki instalacji LPG


Oto siedem newralgicznych elementów instalacji autogazu, które szczególnie narażone są na uszkodzenie.

Uszkodzenie czujnika ciśnienia
Objawy: szarpanie silnika podczas przyśpieszania, nierówna praca na wolnych obrotach, brak mocy, itp. Czasem bez wyraźnych przyczyn następuje automatyczne przełączenie na zasilanie benzyną. Zdarza się, że objawy na kilka dni ustępują samoczynnie, a później bez wyraźnego powodu pojawiają się ponownie.
Możliwa przyczyna: najczęściej przyczyną jest zużyty lub uszkodzony czujnik ciśnienia LPG, który znajduje się przy listwie wtryskowej lub w jej bezpośrednim sąsiedztwie. Warto zaznaczyć, że problemy dotyczyły głównie starszych instalacji. W nowszych czujniki są praktycznie bezawaryjne, ponieważ producenci udoskonalili ich konstrukcję.

Zużyte lub zapieczone wtryskiwacze LPG
Objawy: szarpanie silnika podczas przyśpieszania, nierówna praca na wolnych obrotach, brak mocy, itp. Czasem następuje automatyczne przełączenie na zasilanie benzyną. Zdarza się, że objawy na kilka dni ustępują samoczynnie. Anomalie widoczne są także podczas badania składu spalin – zły skład mieszanki.
Możliwa przyczyna: zużyte wtryskiwacze źle dawkują gaz. Podają zbyt duże lub zbyt małe porcje. Jeden z wtryskiwaczy lub kilka może się zawiesić w pozycji otwartej lub zamkniętej. Na rynku znajduje się wiele rodzajów wtryskiwaczy różniących się ceną i jakością. Najtańsze wytrzymują ok. 30-40 tys. km. Najdroższe ponad 100 tys. km.

Uszkodzenie połączeń LPG
Objawy: zapach gazu w samochodzie lub na zewnątrz, po uniesieniu maski. Pogorszenie się osiągów silnika, zwiększenie zużycia gazu, jeżeli nieszczelność jest duża – następuje automatyczne przełączenie na zasilanie benzyną.
Możliwa przyczyna: nieszczelności połączeń przewodów doprowadzających LPG, lub samych przewodów elastycznych, które popękały ze starości lub przetarły się. Często nieszczelności pojawiają się po wizycie u mechanika.

Awaria sterownika
Objawy: bardzo różne, czasem jest to spadek osiągów, czasem całkowity brak możliwości jazdy na LPG, czasem zapalenie się kontrolki Check Engine.
Możliwa przyczyna: współczesne sterowniki są starannie zabezpieczone przed wilgocią. Starsze były zwykle niedbale uszczelnione i dostawała się do nich woda (wilgoć), która uszkadzała elektronikę. Na wytrzymałość sterownika wpływa m.in. miejsce i sposób montażu.

Zatkane filtry
Objawy: sukcesywnie pogarszają się osiągi. Początkowo odczuwamy to podczas przyśpieszania, później nawet przy lekkim dodaniu gazu.
Możliwa przyczyna: zatkane filtry LPG fazy lotnej lub ciekłej. Większość producentów instalacji przewiduje ich wymianę co 10 tys. km.

Zużycie reduktora LPG
Objawy: samochód samoczynnie przełącza się na zasilanie benzyną (szczególnie podczas przyśpieszania), przy małym obciążeniu silnik pracuje dobrze, przy dużym – brakuje mu mocy. Zużycie reduktora może objawiać się też nieszczelnościami (ulatnia się gaz lub wycieka płyn chłodniczy).
Możliwa przyczyna: zużyty reduktor nie dostarcza odpowiedniej ilości gazu. W jego wnętrzu zużywają się elementy gumowe, osad z LPG zatyka drogę przepływu gazu. Reduktory w instalacjach wtryskowych są trwalsze niż w starszych systemach mieszalnikowych, jednak również się zużywają.


- źródło: motor


C.D. - Typowe usterki aut z LPG


Prezentujemy problemy, z jakimi często spotykają się użytkownicy samochodów zasilanych gazem.

Prawidłowo zamontowana, nowoczesna instalacja LPG nie przyśpiesza zużycia samochodu lub czyni to w minimalnym zakresie. Niestety, po 50 czy 100 tys. km jazdy na gazie mimo wszystko mogą pojawić się niepożądane „efekty uboczne” w postaci różnego rodzaju defektów i awarii, nie zawsze bezpośrednio dotyczących instalacji LPG.
Poniżej wskazujemy te najbardziej popularne i podpowiadamy jak sobie z nimi radzić. W niektórych przypadkach naprawę da się wykonać we własnym zakresie. W innych lepiej pojechać do mechanika lub najbliższego serwisu instalacji. W przypadku usterek jednostek napędowych skupiliśmy się na samochodach z instalacjami sekwencyjnego wtrysku LG w fazie lotnej, a orientacyjne ceny podajemy dla aut wyposażonych w silniki czterocylindrowe z wielopunktowym wtryskiem pośrednim paliwa.


Usterki samochodów z instalację LPG;

Nieszczelność kolektora ssącego
Objaw: falują obroty biegu jałowego, pogarszają się osiągi samochodu, może świecić się kontrolka „check engine”.
Przyczyna: obluzowały się końcówki wtryskiwaczy LPG (w instalacjach wtryskowych) lub pękł kolektor.
Naprawa: uszczelnienie kolektora lub wymiana na inny, sprawny.
Koszt naprawy: 50 -400 zł.

Zużycie układu zapłonowego
Objaw: silnik szarpie na wolnych obrotach, na wyższych brakuje mocy. W samochodach z instalacją mieszalnikową silnik „strzela”.
Przyczyna: na LPG szybciej zużywają się świece, przewody i cewka zapłonowa.
Naprawa: wymiana świec, przewodów lub cewki (cewek).
Koszt naprawy: 50- 700 zł.

Wypalenie gniazd zaworowych
Objaw: utrata mocy silnika, zwiększone zużycie paliwa, trudności z rozruchem jednostki napędowej.
Przyczyna: podwyższona temperatura spalania gazu powoduje i wypalanie gniazd zaworowych.
Naprawa: regeneracja gniazd zaworowych lub wymiana na inne, utwardzane.
Koszt naprawy: 500 – 2000 zł.

Zapieczenie wtryskiwaczy benzynowych
Objaw: nierównomierna praca silnika na benzynie mimo pełnej sprawności układu zapłonowego.
Przyczyna: nieużywane wtryskiwacze benzynowe zapiekły się.
Naprawa: oczyszczenie wtryskiwaczy dodatkiem do benzyny (ok. 40 zł) lub wymiana wtryskiwaczy (od 100 zł za szt.).
Koszt naprawy: 40 – 800 zł.

Zużycie pompy benzyny umieszczonej w zbiorniku
Objaw: natarczywe „buczenie” pompy paliwa, trudności z uruchomieniem silnika lub całkowity brak możliwości jazdy na benzynie.
Przyczyna: z powodu jazdy z niewielką ilością benzyny, pompa paliwa przegrzała się i zepsuła.
Naprawa: wymiana pompy paliwa.
Koszt naprawy: 150 – 500 zł.

Wycieki płynu chłodniczego
Objaw: ubywa płynu chłodniczego, silnik zaczyna się przegrzewać.
Przyczyna: zużyły się przewody lub opaski łączące przewody, którymi przepływa ciecz chłodząca doprowadzona do reduktora gazu.
Naprawa: wymian przewodów, opasek, rozdzielaczy.
Koszt naprawy: 20 – 100 zł.

Korozja układu wydechowego
Objaw: układ wydechowy koroduje „od wewnątrz”.
Przyczyna: podczas spalania gazu wydziela się znaczna ilość węglowodorów (skrapla się woda).
Naprawa: wymiana uszkodzonych elementów układu. Warto zainwestować w droższe, ze stali nierdzewnej.
Koszt naprawy: 100 – 1000 zł.


- źródło: motor


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-07-15, 07:28 
Offline
ZAŁOŻYCIEL
ZAŁOŻYCIEL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-24, 14:31
Posty: 2492
Wiek: 57
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Renault
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 236
Otrzymał: 157
Sporo tego, czyżby miała się potwierdzać teza, że gaz to raczej do kuchenek ? ...

_________________
http://www.klubrenaultclio.pl
Razem 185 koni i 1 pies
Na forum Renault Clio od 2004 roku
Potrzebujesz porady dotyczącej CB radia :?:
Kliknij w logo poniżej:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-07-15, 07:55 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 687
Wiek: 31
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 49
Otrzymał: 61
Początkowo myślałem o zagazowaniu mojego clio. W sumie to na dłuższą metę w przypadku opinii akurat o silnikach benzynowych renault mogło mieć to sens. I jak tak patrzę na te koszty i przykładowe usterki, to akurat z tego co wiem, to w renault akurat nie ma jakis cięzkich przypadków. To co wylistowałes to lissta wszystkiego co może się stać. Generalnie teraz przy przebiegach typowo miejskich u mnie w clio gaz już nie bedzie miał sensu. Niemniej jednak gazu bym się aż tak abrdzo nie bał. Po prostu jest potrzebny dobry warsztat i wybecalowanie na solidną instalację. Potem faktycznie ma to sens, a jak sie przyoszczędzi na montażu, to potem koszty naprawy się windują (haha - kojarzy mi się mój sąsiad).

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-07-17, 19:45 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-04-01, 11:58
Posty: 58
Wiek: 36
Lokalizacja: SRS/SL
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D7F730
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
to jest wszystko co może się popsuć ale nie musi. osobiście na LPG moim osobistym clio zrobilem już ponad 90kkm... około 15kkm rocznie i nic z tego nie wystąpiło. wydech najtańszy jaki był wytrzymał 4 lata prawie a wg prognoz szpeca miał wytrzymać max poł roku... a i tak nie był zły... tylko średnio pasował jakoś... wymieniłem bo miałem taki kaprys :P zapieczone wtryski Pb nie występują, wycieków płynu brak, pompa w baku ZAWSZE ma deczko ponad 1/4 zbiornika dla chłodzenia a świece i przewody zmieniam co około 25 kkm bo takie są zalecenia.

ogólnie nie narzekam :mrgreen: wsiadam, jadę i się nie przejmuję czy dojadę i czy coś się stanie. TAK MA BYĆ.

i taki detal jeszcze.... filtry LPG zmieniam razem przy okazji wymieny oleju co 10kkm. oba to koszt około 13 PLN.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-11-07, 14:43 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-10-21, 09:09
Posty: 25
Lokalizacja: Gorzów Wlk
Płeć: Mężczyzna
Samochód: nie posiadam
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: lubuskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
W poprzednim aucie LPG działała bez dodatkowych napraw przez 2,5 roku. Później filtr trzeba było wymienić. Generalnie bezawaryjna.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-02-10, 22:34 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2015-02-07, 11:36
Posty: 3
Lokalizacja: Łomża
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1400
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: podlaskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Jak dbasz tak masz, stare powiedzenie jak świat ;) . Benzyna jest mniej problemowa, przy LPG dochodzą dodatkowe filtry, regenrecja parownika, regulacja instlacji itp. Ja swoim clio zrobiłem 260 tyś na gazie i jeździ dalej :D . Gaz ma sens przy przebiegach powyżej 10 tys rocznie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-02-27, 00:14 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 178
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 25
Bogdan61 pisze:
Zużycie układu zapłonowego
Objaw: silnik szarpie na wolnych obrotach, na wyższych brakuje mocy. W samochodach z instalacją mieszalnikową silnik „strzela”.
Przyczyna: na LPG szybciej zużywają się świece, przewody i cewka zapłonowa.
Naprawa: wymiana świec, przewodów lub cewki (cewek).
Koszt naprawy: 50- 700 zł.

Wystarczy zmniejszyć odstęp na elektrodach o 0,1 - 0,2 mm, to cewka i przewody będą pracować długo.

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-02-27, 07:45 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 756
Wiek: 35
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 158
Otrzymał: 187
Przekrój ogólny do 0,7 mm :> i będzie ok.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-04-13, 17:15 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2015-03-06, 00:53
Posty: 338
Wiek: 48
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 1400
Typ silnika: K4J
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: opolskie
Podziękował: 20
Otrzymał: 10
A Ja się zastanawiam nad gazem do mojego clio 1.4 16V ale podobno ten silnik nie nadaje się do gazu....

_________________
W clio do celu Nas wielu
Rodzinka reno scenic i clio = 229 koników
Diagnostyka za free ? Jak nie, jak tak ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-04-13, 17:35 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 756
Wiek: 35
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 158
Otrzymał: 187
Jak i do mojego a ludzie montują. Wszystko to kwestia rodzaju instalacji i zasobności portfela.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-04-13, 20:42 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2015-03-06, 00:53
Posty: 338
Wiek: 48
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 1400
Typ silnika: K4J
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: opolskie
Podziękował: 20
Otrzymał: 10
Tylko, że zadzwoniłem do firmy która od 20 lat montuje gaz i w rozmowie, jak powiedziałem o tym, że kiedyś chciałem , ale odradzono Mi bo z tym silnikiem będę miał problem z komunikatami, to gość był zdziwiony :570: prosił o numer i miał do Mnie zadzwonić szef :mrgreen: więc czekam już tydzień :/ :? no więc chyba coś z tym 1.4 16 V jest nie tak .......

_________________
W clio do celu Nas wielu
Rodzinka reno scenic i clio = 229 koników
Diagnostyka za free ? Jak nie, jak tak ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-04-13, 23:44 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1880
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 356
Otrzymał: 230
mamiroma4 pisze:
A Ja się zastanawiam nad gazem do mojego clio 1.4 16V ale podobno ten silnik nie nadaje się do gazu....

Moim zdaniem nie ma żadnych przeciwwskazań do zamontowania LPG.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-04-14, 06:16 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 756
Wiek: 35
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 158
Otrzymał: 187
Jak w każdym Renault jest potrzebny emulator przy montażu LPG. Z powodzeniem można montować gaz do tego silnika. Popytaj jeszcze w innych zakładach specjalizujących się w montażu LPG.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-04-15, 00:11 
Offline
Expert
Expert

Rejestracja: 2014-06-29, 20:12
Posty: 122
Wiek: 30
Lokalizacja: Zabrze
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: dCi
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 1
Potrzebny ale bez też można :)
U nas w Megane II mamy gaz już 6 rok jak auto kupione jako 4 letnie z przebiegiem 100 tysięcy. Drugie tyle100 tysięcy teraz na gazie i problemów nie ma. Emulatora też nie ma, komputer pokazuje spalanie z benzyny ale przy dystrybutorze spalanie gazu jest zawsze podobne, 8-10 litrów max. Wiadomo, zależy od trasy czy miasta.

_________________
Renault Clio II Ph II 1.5dCi 2003r.
Renault Megane II Ph II Grandtour 1.6 16v + LPG 2006r.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-09-27, 08:46 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2016-09-27, 08:42
Posty: 5
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio3faza2
Pojemność silnika: 1400
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Dobry gazownik zamontuje w każdym benzyniaku gaz. Jak będzie wszystko dobrze zrobione to na pewno autko będzie bez problemów jeździć :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-01-24, 07:59 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-01-15, 12:13
Posty: 49
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: B
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
A co ile wymieniacie filtry w instalacjach gazowych? Gdzieś słyszałem, że co 10 tys km trzeba. Prawda to?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-01-24, 10:58 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1880
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 356
Otrzymał: 230
vallen pisze:
Gdzieś słyszałem, że co 10 tys km trzeba. Prawda to?

Tak.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-12-16, 21:56 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 178
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 25
Typowa usterka to brudny reduktor i brudne wtryskiwacze.
Filtry kosztują tak mało, że dwa piwa z lokalnego browaru przewyższają koszt zakupu filtra fazy lotnej i ciekłej.
Od tego zaczynają się problemy.

Potem rozjechana mapa gazu i benzyny, co skutkuje szybszym zużyciem świec.
Potem luzy na zaworach co skutkuje rozjechaniem mapy gazu i benzyny, tak wiem te na śrubkę są lepsiejsze, ale z hydrauliczną regulacją są bardziej idiotoodporne pod warunkiem stosowania dobrych olejów. Te hydraulicznie idealnie sprawdzają się do jazdy dom-praca-dom.

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group