Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2019-11-12, 02:58

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2019-11-05, 14:39 
Offline
Avancé
Avancé
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-12-11, 22:21
Posty: 56
Wiek: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F D740
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 1
Witajcie

Moje Clio III ostatnio dostało dziwnej przypadłości:
Na zimnym odpala idealnie, ale po przejechaniu kawałek zaczyna delikatnie szarpać silnikiem - ewidentnie wypada zapłon, a jak się minimalnie podgrzeje (ok 40-60 stopni) to na wolnych obrotach (np na światłach) zaczyna migać kontrolka silnika - widzę, że silnik nie pracuje tak jak powinien. Jak wejdzie na wyższe obroty i auto jedzie to kontrolka przestaje migać. Jak się dobrze rozgrzeje to też już nie miga. Ale mam do pracy ok 15 km wiec większość jadę na rozgrzewającym się silniku.
Zauważyłem też większe spalane na komputerze o ok. 1-1,5l/100km.
Dzieje się tak zarówno na LPG jak i na PB. Ostatnio jeżdżę tylko na PB, żeby mieć pewność, że to nie LPG, ale objawy są identyczne niezależnie od rodzaju paliwa.
Auto miało regulację zaworów 9 tys km temu, wymianę przewodów WN 9 tys km temu, wymianę świec 20 tys km temu.
Byłem dziś podpiąć pod komputer i pokazało kilkanaście błędów "wypadanie zapłonu na 1 cylindrze"
Wymieniłem na razie świecę na 1 cylindrze, ale nic to nie zmieniło.
Teraz pytanie co dalej?
Czy wymieniać cewkę? Czy cewka może mieć takie objawy, że jak jest zimna to wypada zapłon tylko na 1 cylindrze?
Ewentualnie na co jeszcze zwrócić uwagę przy takich objawach?

_________________
Grześ


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-11-05, 14:51 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 800
Wiek: 31
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 72
Otrzymał: 132
Siema.
W moim K4J były oddzielne cewki - po jednej na świecę. Jeśli masz podobną konstrukcję to prawie na 100% winna będzie cewka. Zawsze możesz jeszcze wykręcić świece, zobaczyć przerwę na elektroda, profilaktycznie podmienić.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-11-05, 14:56 
Offline
Avancé
Avancé
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-12-11, 22:21
Posty: 56
Wiek: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F D740
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 1
u mnie jest jedna cewka zespolona - więc niestety podmiana całej, ale nie mam od kogo pożyczyć żeby sprawdzić więc zostaje kupno nowej ewentualnie.
Problem wg Clipa jest na 1 cylindrze - świecę zmieniłem ale nie ma poprawy.
Obawiam się jednak, czy to nie będzie któryś z zaworów - choć regulowałem ostatnio....

Po wykasowaniu błędów pojawiają się zaraz na nowo:
DF436 Misfire detection, Intermittent
DF059 Misfiring cylinder 1, Intermittent

Dopiero jak silnik się rozgrzeje to po wykasowaniu błędów nie pojawiają się na nowo.

Wymieniać cewkę?

_________________
Grześ


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-11-05, 18:22 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1197
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 57
Otrzymał: 129
Clip

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-11-05, 18:56 
Offline
Avancé
Avancé
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-12-11, 22:21
Posty: 56
Wiek: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F D740
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 1
sokol pisze:
Clip

Na CLIPie było kilkanaście zapamiętanych błędów wypadania zapłonu na 1 cylindrze
Po skasowaniu (ale wtedy był ciepły silnik) wszystko OK - żadnych błędów nie zapisuje - auto chodzi idealnie.
Nic nie szarpie, pracuje równiótko. Kontrolka nie miga.

Potem na zimnym znowu odpalam i zaczyna wypadać zapłon, słychać nierówna pracę silnika.
Po podpięciu kompa (na zimnym silniku) pokazują się "świeże" błędy - wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.
Kasujemy je - odpalamy i błędy pojawiają się znowu.
Jak auto się nagrzeje zaczyna pracować równo, przestaje migać kontrolka.Kasujemy znowu błędy i jak jest ciepły to błędy się nie pojawiają...
Jak zgaśnie i ostygnie to "powtórka z rozrywki..."

Czy cewka w tym aucie może robić takie cuda? Czy ona nie jest połączona parami - tzn 1-4 i 2-3 - bo jeżeli padłaby "sekcja" na 1 cylinder to i 4 też miałby błędy?

_________________
Grześ


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-11-06, 07:47 
Offline
Avancé
Avancé
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-12-11, 22:21
Posty: 56
Wiek: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F D740
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 1
Potrzebuję namiary na jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Dąbrowy Górniczej, Sosnowca, który mógłby sie zająć moim Clio i nie powie, że francuzów nie robi.... :)

Z góry dzięki

_________________
Grześ


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-11-06, 08:06 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2016-08-23, 06:36
Posty: 1
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio4faza1
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: opolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Mam podobny problem ale tylko na gazie, szarpie na wolnych i mam wypadanie zapłonu ale na bp chodzi idealnie wymieniłem wszystko(świece kable filtry z BRC zawory tez regulowalem) myślę o zmniejszeniu przerw na świecy do 0,6 pomoże jak nie to podejrzewam wtryski mają zrobione 390 tys

Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-11-06, 20:56 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1197
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 57
Otrzymał: 129
grzesju pisze:
który mógłby sie zająć moim Clio
Podjedź

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group