Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2019-11-12, 01:49

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2019-10-11, 14:38 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2019-10-11, 14:28
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio4faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: d4f
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 2
Otrzymał: 2
jestem szczęśliwym nabywcą clio 4 1.2 16v D4F. przebieg 87kkm. Po wymianie filtra powietrza i czyszczeniu przepustnicy silnik pracował prawidłowo
.
Po wymianie oleju silnikowego i regulacji zaworów zaczął nierówno na jałowym chodzić poniżej 1000obr.
Inny mechanik sprawdził zawory jeszcze raz, wymienił uszczelki i kable z cewką ale poprawy nie ma.
Podejrzenie pada na przepustnicę, niestety dostępny komp tego nie robi.
Czy jest jakiś sposób adaptacji, czy muszę jechać do ASO?
Może jakieś inne pomysły?
Silnik pracuje nierówno, trochę nim telepie ale obroty ok 800-900. Na zminym trochę mniej telepie bo podwyższone obroty. Jak się rozgrzeje to az budą trzęsie.
Spalanie przy 100km/h ok 5-6l wg komp. Srednie ok 6.6l/100 miasto i autostrada 50/50.
Pozdrawiam serdecznie i proszę o poradę.
Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-10-11, 21:24 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1939
Wiek: 58
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 402
Otrzymał: 259
dodominika pisze:
Po wymianie oleju silnikowego i regulacji zaworów zaczął nierówno na jałowym chodzić poniżej 1000obr.
Inny mechanik sprawdził zawory jeszcze raz, wymienił uszczelki i kable z cewką ale poprawy nie ma.

Może zawory są nieprawidłowo ustawione, z tego co słyszałem to d4f czyli 1.2 16V są dwie możliwości regulacji luzow w zależności od zastosowanych wałków rozrządu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-10-11, 22:10 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2019-10-11, 14:28
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio4faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: d4f
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 2
Otrzymał: 2
właśnie dlatego drugi mechanik sprawdzał zeby wykluczyć zawory. Mówią że adaptacja przepustnicy pomoże. Da się to zrobić bez ASO?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-10-12, 10:02 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 800
Wiek: 31
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 72
Otrzymał: 132
Nie wiem czy w D4F pomoże, ale odepnij akumulator na noc. Rano podłącz, potem daj zapłon na 2 minuty, bez odpalania i potem dopiero odpal auto. Taka procedura działała w K4J i K4M w clio II.
Jak coś, to ja jestem z Łodzi. CLIPa nie mam, ale Delphi też sporo potrafi. Możemy zobaczyć.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-10-12, 14:17 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1197
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 57
Otrzymał: 129
dodominika pisze:
Da się to zrobić bez ASO?
tak
Jaki masz wał3k rozrządu?

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-10-12, 17:33 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2019-10-11, 14:28
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio4faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: d4f
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 2
Otrzymał: 2
wałka nie widziałem, ale mechanik świadomy różnicy "z rowkiem" i bez rowka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-10-13, 16:48 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2019-10-11, 14:28
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio4faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: d4f
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 2
Otrzymał: 2
xlar pisze:
Nie wiem czy w D4F pomoże, ale odepnij akumulator na noc. Rano podłącz, potem daj zapłon na 2 minuty, bez odpalania i potem dopiero odpal auto. Taka procedura działała w K4J i K4M w clio II.
Jak coś, to ja jestem z Łodzi. CLIPa nie mam, ale Delphi też sporo potrafi. Możemy zobaczyć.


Odpiąłem aku na 5h, i zrobiłem tak jak napisałeś, nie ma różnicy.
Link do pracy na YT
https://www.youtube.com/watch?v=bsuPCDsuDKE


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-10-13, 16:50 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2019-10-11, 14:28
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio4faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: d4f
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 2
Otrzymał: 2
sokol pisze:
dodominika pisze:
Da się to zrobić bez ASO?
tak
Jaki masz wał3k rozrządu?


Tutaj filmik z dzisiaj: https://www.youtube.com/watch?v=bsuPCDsuDKE :?

Jak to zrobić bez ASO? CLIP? Delphi? Jakaś procedura akumulatorowo-zapłonowa. :?:


Ostatnio zmieniony 2019-10-13, 16:52 przez dodominika, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-10-13, 16:51 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 800
Wiek: 31
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 72
Otrzymał: 132
Ale jak masz auto 2017 to chyba jeszcze gwarancja...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-10-13, 16:54 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2019-10-11, 14:28
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio4faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: d4f
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 2
Otrzymał: 2
xlar pisze:
Ale jak masz auto 2017 to chyba jeszcze gwarancja...


Auto kupiłem poflotowe i bez gwarancji.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-10-14, 16:39 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2019-10-11, 14:28
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio4faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: d4f
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 2
Otrzymał: 2
dzis byłem u miejscowego specjalisty od renault. clipem zrobił adaptację i nic się nie poprawiło. Wg niego to kwestia zaworów skoro problem pojawił się po regulacji. W komputerze wszystkie odczyty perfekcyjne, a silnikiem dalej telepie.

Czy robić trzecią regulację? 300zl....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-10-16, 19:20 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 787
Wiek: 35
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 175
Otrzymał: 225
Raz miałem robioną adaptację po odłączeniu przepustnicy za pomocą serwisowego clipa. Zaworów mimo 100 tyś. przejechanych kilometrów nie regulowałem i problemów nie mam. Po adaptacji z klipem i przejechaniu ok. 100 km sytuacja wróciła do normy. Teraz jak czyszczę nie odpinam jej wcale od wiązki i problem nigdy nie powrócił.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-10-17, 06:18 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1197
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 57
Otrzymał: 129
zawory lub rozrząd

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-10-22, 15:31 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-04-27, 12:16
Posty: 76
Wiek: 26
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F 728
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 1
u mnie regulacje robiliśmy już kilka razy i ani razu nie adoptowałem przepustnicy mimo, że Clip pod ręką
skoro przed ustawieniem było ok a po nie to wniosek nasuwa się sam.

clipem to spalanie stukowe, sonde, skład mieszanki, wyprzedzenie,
sprawdz najwazniejsze podcisnienie w kolektorze na wolnych obrotach ta wartość może powiedzieć o prawidłowym ustawieniu rozrzadu i zaworów ma być 0.3bara czyli 300mbar ( +/- 20mbar = 0,02bara ) zalezy jak podaje komputer w jakiej jednostce i to na wolnych obrotach bez obciążenia czyli wyłączone światła i nawiew
dla zasady również ładowanie akumulatora czy nie skacze

zawory i rozrząd można sprawdzić za jedną robotą bo dużo więcej roboty nie ma - zdjęcie osłony rozrządu i zablokowanie ewentualnie wału dla pewności


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-10-28, 10:21 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2019-10-11, 14:28
Posty: 8
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio4faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: d4f
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 2
Otrzymał: 2
U trzeciego mechanika zrobiłem ponowną regulację zaworów i silnik w końcu zaczął normalnie pracować. Mówi że były ustawione zbyt małe luzy jakby nie na ten wałek.
tu można posłuchać
https://youtu.be/yKfHeVE8kmQ

Mam też wrażenie że jest troche żwawszy i spalanie niższe.

Dziękuję wszystkim za pomoc.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group