Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2019-06-26, 15:51

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Post: 2018-11-26, 19:59 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1188
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 57
Otrzymał: 126
robson pisze:
ak średnica wału jest mniejsza od nominalnej o 0,3mm,
to szlifuje się na 0,5

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-11-28, 22:11 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 178
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 25
Dzięki za informację, przy demontażu panewek sprawdziłem. Wymiary wału korbowego bez odchyleń.

Myślę że to jednak ciasny zawór powoduje wibracje, są w całym zakresie obrotów.

Sama regulacja nie jest problemem, demontaż kolektora ssącego też nie.
Gdyby nie trzeba było demontować sprężarki klimatyzacji, a dokładnie luzować rolki napinającej paska osprzętu.
Nie dość że ciasno, i żadna grzechotka tam nie pasuje, to bit Torx 50 w parze z kluczem 20.
Na wszystkie możliwe wariacje kluczy, mam tylko jeden klucz 20 :shock:
Przy najbliższej okazji , wywalę tą śrubę Torx 50 i zastąpię sześciokątną.

Chyba pokuszę się, przy regulacji zaworów wykorzystać czujnik zegarowy, wyeliminuję błąd paralaksy. Będę wiedział na 100% kiedy zawór jest maksymalnie otwarty.

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-12-01, 21:15 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 178
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 25
Dzisiaj pierwszy raz robiłem regulację zaworów z użyciem czujnika zegarowego, warto było. Regulacja wyszła precyzyjnie, na czujniku widać jak nie wiele trzeba aby minąć moment maksymalnego otwarcia zaworu. Minusem jest czasochłonność tego procesu regulacji.

Tak jak myślałem, zawory musiały się dotrzeć, luzy się skasowały, zawory musiały być podparte.
Na ssących listek 0,06 mm nie wchodził, a na wydechowych listek 0,16 mm. Tylko na drugim cylindrze, jeden zawór wydechowy miał prawidłowy luz.

Na razie jest dobrze, za tydzień się okaże czy jeszcze się docierają.

Śrubę z rolki napinającej , M10 zmieniłem na sześciokątną, kapsel plastikowy pasuje, napinanie rolki dużo łatwiejsze.

Przy okazji, rozrusznik w moim samochodzie jest produkcji Polskiej.

https://youtu.be/RETuEVDrzyE

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-12-15, 23:29 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 178
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 25
Po regulacji zaczął zapalać za pierwszym razem. Czyli to nie pompa paliwa była wadliwa.
Po pierwszej regulacji zapalał za drugim razem, a przed awarią za trzecim razem.

Filtry fazy lotnej i ciekłej LPG wymieniłem, kalibracja mapy na autostradzie.

Zbiera się lepiej niż przed awarią, ładnie przyśpiesza od samego dołu.

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-04-16, 15:03 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 66
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: podlaskie
Podziękował: 16
Otrzymał: 1
Witam,
Daj znać czy nic niepokojącego się nie dzieje / bez zmian?
Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group