Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2019-01-18, 19:04

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2018-02-18, 12:00 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-01-15, 12:13
Posty: 46
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: B
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
W jaki sposób poprawnie ładować akumulator, aby jego żywotność była możliwie jak najdłuższa?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-02-18, 12:25 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1838
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 338
Otrzymał: 210
:arrow: http://akustrefa.pl/poradnik-eksperta-2 ... akumulator


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-02-23, 07:21 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-01-15, 12:13
Posty: 46
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: B
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
A co z używaniem prostowników czy nawet prostowników z rozruchem? Pisząc z rozruchem mam tutaj na myśli takie jak te tutaj: https://kraftdele.info/prostowniki/129- ... 2-24v.html

Czy ich użytkowanie nie wpływa na żywotność akumulatora?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-02-25, 18:45 
Offline
Expert
Expert

Rejestracja: 2014-04-27, 13:48
Posty: 142
Lokalizacja: RK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: k9k 768
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 11
vallen pisze:
Czy ich użytkowanie nie wpływa na żywotność akumulatora?

Tak, ładowanie dużymi prądami nie jest zalecane w normalnych akumulatorach kwasowych.

Zamiast kupić nowy/sprawny akumulator chcesz wspomagania używać? Pomysł bez sensu bo sprawny samochód odpali nawet przy -30 stopniach.

Do normalnego ładowania wystarczają prostowniki automatyczne np. z Lidla (co jakiś czas pojawia się w promocji), można kupić np. ctek czy podobne. Pełno tego na rynku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-02-28, 10:25 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-01-15, 12:13
Posty: 46
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: B
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Rzeczywiście, te z Lidla dostępne są za niecałe 100 zł. Tyle tylko, że to jest "Made in China".


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-02-28, 13:48 
Offline
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-25, 17:43
Posty: 1635
Wiek: 64
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Płeć: Kobieta
Samochód: inny
Pojemność silnika: 1600
Typ silnika: 4G92
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 113
Otrzymał: 110
vallen pisze:
Tyle tylko, że to jest "Made in China".

Zgadza się, ale robotę robi i na razie nie słyszałam dyskredytujących opinii.

_________________
Na forach clio od 2006r.
Główny Organizator Zlotów Ogólnopolskich clio: Topornia 2008, Topornia 2009, Topornia 2010;

http://www.klubrenaultclio.pl/
Obrazek Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-03-01, 12:40 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 720
Wiek: 35
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 140
Otrzymał: 162
A co teraz nie jest z Made in China ?? Też mam podobny i nie mogę na niego narzekać. Od 4 lat robi swoją robotę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-03-02, 19:46 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 659
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 44
Otrzymał: 54
Ja mam prostownik z Lidla i uważam, że daje rade do domowych zastosowań.
Ultimate speed o ile pamiętam. Teściowej aku w Twingo przez nockę podniósł, a jak masz nawet bardzo głeboko rozładowany akumulator - poniżej 10V, to też dał radę (tylko musiałem go oszukać, bo rozpoznał aku jako motocyklowe 6V).
Ładowałem nim i 40Ah od maluszka i 90Ah do diesla, tyle, że duże pojemności wymagają po prostu więcej czasu i wtedy ładowałem w dwóch cyklach nocnych, ale to jest mój stary aku zapasowy do prac serwisowych.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-03-02, 23:32 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1838
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 338
Otrzymał: 210
xlar pisze:
Ja mam prostownik z Lidla i uważam, że daje rade do domowych zastosowań.

Też mam taki prostownik i jestem z niego zadowolony.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-12-02, 19:34 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 176
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 25
Zaczyna się sezon akumulatorów i prostowników.

Jakie to ma znaczenie jaki to ma być prostownik ?
Wystarczy zwykłe trafo na wyjściu 14V, 1A do 2A. Mostek Graetza, i cała filozofia.

W kwestii akumulatorów, to montuje się największy jaki się zmieści w miejscu jego przeznaczenia, w benzyniaku to będzie nawet o 15Ah więcej.

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-12-28, 15:21 
Offline
Expert
Expert

Rejestracja: 2014-04-27, 13:48
Posty: 142
Lokalizacja: RK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: k9k 768
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 11
robson pisze:
Jakie to ma znaczenie jaki to ma być prostownik ?

Ma znaczenie bo automatycznym nie zniszczysz akumulatora, zwykłe trafo było dobre kiedyś a prąd ładowania też przydaje się większy niż 1-2A.

robson pisze:
to montuje się największy jaki się zmieści w miejscu jego przeznaczenia,

Montuje się taki sam, większy nic nie daje a w mieście jest wiecznie niedoładowany co go niszczy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-12-28, 17:50 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2016-05-26, 09:01
Posty: 50
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K700
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: małopolskie
Podziękował: 1
Otrzymał: 1
W 1.5 dci miałem 72Ah i wytrzymał 6 lat .Centra Future.Teraz kupiłem taki sam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-12-28, 23:08 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1838
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 338
Otrzymał: 210
marekwodniak pisze:
W 1.5 dci miałem 72Ah i wytrzymał 6 lat.

Ja w swoim 1,5 dCi miałem fabryczny Renault 50Ah 600A i wymieniłem go prewencyjnie po 12 latach (chociaż dalej dobrze działał). Wymieniłem go na Yuasa 60Ah 620A. Moje roczne przebiegi to 7 - 8 tys. km (2/3 po mieście).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-12-30, 20:06 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 176
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 25
wojteks pisze:
Ma znaczenie bo automatycznym nie zniszczysz akumulatora

W samochodzie jest automatyczny alternator ?

wojteks pisze:
Montuje się taki sam, większy nic nie daje

Większy ma większą pojemność, wiec trudniej go rozładować.
wojteks pisze:
a w mieście jest wiecznie niedoładowany co go niszczy.

Niby jak ?
1 sekunda to 1/3600 godziny, więc jak na rozruch silnika potrzeba 400 A przez 3 sekundy to :
400 A / 1200 = 0,333Ah
Więc co za różnica czy 0,333Ah + 30% strat (sprawność akumulatora),czyli około 0,5Ah z alternatora pobierze akumulator o pojemności 50Ah czy akumulator o pojemności 70Ah ?
Akumulator będzie doładowany, alternator w clio przy 2500obr/min jest w stanie wygenerować od 70A do 115A, w zależności od modelu alternatora.

Czemu większy ?
Im niższa temperatura elektrolitu tym mniejsza pojemność.
Jeśli przy -10 stopniach Celsjusza pojemność spada do 70%, to akumulator o większej pojemności ma większą zdolność rozruchu.

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-12-30, 21:33 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1838
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 338
Otrzymał: 210
robson pisze:
Czemu większy ?
Im niższa temperatura elektrolitu tym mniejsza pojemność.
Jeśli przy -10 stopniach Celsjusza pojemność spada do 70%, to akumulator o większej pojemności ma większą zdolność rozruchu.

- "Nowy akumulator, który ma – zgodnie z opisem 60 Ah pojemności, o tej porze roku w chwili porannego uruchamiania silnika auta zaparkowanego na zewnątrz dysponuje pojemnością najwyżej 45-48 Ah. To proste: w temperaturze ok. 0 stopni C pojemność baterii spada do 80% wartości nominalnej. Im zimniej, tym gorzej: przy –25 stopniach C bateria ma najwyżej 60% pierwotnej pojemności i to tylko w przypadku, gdy jest w pełni sprawna, nie zużyta i nieuszkodzona. Jeżeli w przeszłości rozładowywaliśmy akumulator do zera, a potem odpalaliśmy auto z kabli, jego sprawność na pewno jest ograniczona.
W niskiej temperaturze dochodzi do jeszcze jednego ciekawego zjawiska związanego z akumulatorem: im bateria jest bardziej wyładowana, tym większe prawdopodobieństwo, że zamarznie w niej elektrolit. Jego gęstość przy pełnym naładowaniu (w temperaturze 25 stopni C) to 1,28 kg/l. Wówczas zamarza dopiero w temperaturze –68 stopni C. Gdy gęstość elektrolitu z powodu wyładowania baterii spada do 1,20 kg/l, zamarznie on przy –26 stopni C. Elektrolit o gęstości odpowiednio 1,15 kg/l i 1,10 kg/l zamarza przy -15 i –9 stopni C. Efekt zamarznięcia elektrolitu jest zawsze ten sam: zniszczenie akumulatora. Również należy pamiętać o okresowej kontroli stanu elektrolitu w baterii (razie potrzeby uzupełnić go wodą destylowaną). Nie dotyczy to akumulatorów całkowicie bezobsługowych (gdzie faktycznie nie ma dostępu do cel baterii), piszę całkowicie bezobsługowych, ponieważ jest wiele akumulatorów sprzedawanych „jako bezobsługowe” co jest nieprawdą, bo w ich obudowie znajdują korki do cel zakryte firmową naklejką."


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-12-30, 23:07 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 176
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 25
Bogdan61 pisze:
Jeżeli w przeszłości rozładowywaliśmy akumulator do zera, a potem odpalaliśmy auto z kabli,

W kwestii odpalania z kabli to też często jest popełniany błąd.
Pośpiech i źle podłączone przewody.

Prawidłowo

Podłączenie:
Plus dawcy do plusa biorcy
Minus dawcy do masy biorcy, najlepiej blok silnika.

Uruchomienie:
Po podłączeniu biorcy do dawcy, uruchomić silnik dawcy, i zaleca się odczekać minutę lub dłużej, u dawcy podnieść obroty silnika, zanim przystąpi się do próby uruchomienia silnika biorcy.

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-01-01, 19:39 
Offline
Expert
Expert

Rejestracja: 2014-04-27, 13:48
Posty: 142
Lokalizacja: RK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: k9k 768
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 11
robson pisze:
W samochodzie jest automatyczny alternator ?

Oczywiście że tak, ma narzucone własnym regulatorem lub ECU silnika maksymalne napięcie ładowania czyli jakby nie patrzył jest automatyczny.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-01-02, 07:43 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 659
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 44
Otrzymał: 54
robson pisze:
wojteks pisze:
Ma znaczenie bo automatycznym nie zniszczysz akumulatora

W samochodzie jest automatyczny alternator ?

No trochę tak. Alternatory w samochodach podają prąd o różnej wartości w zależności od stopnia rozładowania aku. W nowszych autach musisz też zakodować wymianę akumulatora, bo nowy akumulator powymianie może nie być poprawnie ładowany - np. w BMW. Poza tym często masz tak, że moduł komfortu albo inny sterujący elektroniką auta wie jak jest obciążony alternator po ilości zakodowanych tam sprzętów elektronicznych.
Jako ciekawostkę dorzucę Ci info, że w moim mondeo jest liczona ilość dni od montażu akumulatora i mam cały czas oryginalny fordowski z poczatku 2011 roku. Powiem Ci też, że np jak włączam zimny silnik to mam spalanie 1.1 l/h ale jak już dorzucam ogrzewanie przedniej i tylnej szyby oraz lusterek, to obroty się nie podnoszą, ale wzrasta natychmiast obciazenie alternatora i dawkowanie paliwa do 1,5l/h.

To nie czasy malucha, gdzie alternator ładował tylko w zalezności od obrotów, a w przypadku prądnicy ładowanie na wolnych obrotach właściwie nie występowało.


PS. Zapomniałem dodać, że napięcie ładowania też się zmienia u mnie w zalezności od stopnia naładowania i potrafi być nawet 14.5 w szczycie, a w dołku 12,9.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-01-02, 10:37 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1838
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 338
Otrzymał: 210
xlar pisze:
To nie czasy malucha, gdzie alternator ładował tylko w zalezności od obrotów, a w przypadku prądnicy ładowanie na wolnych obrotach właściwie nie występowało.

PS. Zapomniałem dodać, że napięcie ładowania też się zmienia u mnie w zalezności od stopnia naładowania i potrafi być nawet 14.5 w szczycie, a w dołku 12,9.

Zgadza się. Na forum Dacii czytałem, że użytkownik Sandero (na gwarancji) z systemem start&stop zgłosił w ASO problem z ładowaniem alternatora, które po zmierzeniu wynosiło 12,8 V. Po sprawdzeniu powiedziano mu, że tak ma być, akumulator jest naładowany i system sam określa jakie w danej chwili ma być ładowanie.

P.S. W mojej Thalii z 2005r. nie ma takiego systemu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-01-02, 14:31 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 659
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 44
Otrzymał: 54
Podejrzewam, że jest, tylko bardzo uproszczony - po prostu regulowana jest wydajność prądowa alternatora, bez napięcia i monitoringu stanu baterii większego. Dlaczego? Bo wraz ze wzrostem gęstości elektrolitu rośnie też rezystancja wewnętrzna samego aku, więc trudniej pchać tam kolejne Coulomby, bo 1A to 1coulomb/1sekundę.
I to wynika z fizyki. Może przy tym wzrastać też napięcie ładowania, ze względu na rezystancję wewnętrzą aku.
Przy czym to zjawisko zachodzi przede wszystkim dla akumulatora mocno rozładowanego (napięcie około 10V).

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group