Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2019-04-22, 07:51

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2017-07-03, 07:55 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 62
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: podlaskie
Podziękował: 16
Otrzymał: 1
Witam,
Wczoraj w trasie dopadł mnie ten problem - sprawdziłem i nie pali na 3ci cylinder - świeca mokra, migająca kontrolka, numer błędu P303 (Cylinder 3 Three Misfire Detected).

Auto normalnie odpala i jedzie, ale trzęsie się i nie ma mocy.
Tak samo jest na LPG jaki i benzynie.
Świece i moduł zapłonowy porządnej jakości i wymieniane w marcu...
Wcześniej miałem kilka razy takie drgawki i miganie kontrolki przez chwilę, are ustępowało po chwili...

Diagnoza wstępna:
-potwierdziłem, że nie pali tylko na 3ci cylinder
-świeca mokra i śmierdzi paliwem - silnik dostaje paliwo, więc zawory OK
-przemieniłem świece z innym cylindrem - bez zmian, więc to nie świeca
-moduł zapłonowy prawie nowy (ale jeszcze sprawdzę iskrę) na masie dla świętego spokoju.
(Moduł zapłonowy jest zintegrowany z przewodami)

->Czyżby to zawór poszedł? Planuję zdobyć manometr i sprawdzić ciśnienie.

Co jeszcze by tu sprawdzić?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-05, 15:20 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 62
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: podlaskie
Podziękował: 16
Otrzymał: 1
Okazuje się, że nieszczelność na zaworach... podejrzewam, że odpowiada ze to nieodpowiednio uregulowana instalacja gazowa (auto kupiłem już z LPG, od początku lekko obroty świrowały na wolnych, ale zrobiłem od zakupu 35k km na LPG bez innych problemów).
A ile powinna kosztować naprawa, jeżeli ktoś coś podobnego robił?
Zakładam, że zakupię używaną głowicę z zaworami itd, miast bawić się w indywidualna wymianę zaworów, szlifowanie, itd?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-05, 17:19 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1183
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 56
Otrzymał: 125
A może byś tak od regulacji zaworów zaczął. :569:

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-05, 18:03 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 62
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: podlaskie
Podziękował: 16
Otrzymał: 1
Możnaby, ale nie pali na 3cim cylindrze - czy regulacja zaworów byłby tak wielka jedynie na jednym cylindrze?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-06, 14:36 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 62
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: podlaskie
Podziękował: 16
Otrzymał: 1
Po rozkręceniu silnika: zawory wylotowe do wymiany. Na cylindrze, które nie palił, nadtopiony jeden zawór.
Gazownik twierdzi, że to konsekwencja nie regulowania zaworów od ponad 40k (mówi, że na LPG powinno się regulować co 15k).
Czy koledzy potwierdzają diagnozę?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-07, 22:30 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
No


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-04-16, 15:12 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 62
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: podlaskie
Podziękował: 16
Otrzymał: 1
Dla potomnych dokończę wątek:
wymieniono zawory wylotowe (8 szt) wraz z uszczelniaczami (gniazda zaworów były dobre), planowanie głowicy, uszczelki, itp... całość pochłonęła ok 1,200PLN (ok. pół na pół części/robocizna).
Przy okazji zrobiona wymiana rozrządu za 400PLN.
Od tamtej pory zrobiłem 30k km i narazie trzyma...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group