Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2021-07-26, 21:15

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2016-08-23, 10:04 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 1051
Wiek: 33
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 131
Otrzymał: 222
Hej.
Czy ktoś ma fotkę napędów climatronica z opisem, który silniczek jest odpowiedzialny za mieszalnik powietrza (napęd klapy nastawnika zimno - ciepło). Czy możecie się podzielić takim foto z opisem, żeby wiedizec który odkręcić?
Spodziewam się pękniętej tulejki zębatki silniczka, a że zima idzie i wilgotniejsze dni nastają, to przydałaby się możliwośc regulowania temperatury.
Generalnie chciałbym wytoczyć pierscień który da się założyć i spiąć potencjalne pęknięte elementy + dorzucić tam kleju (nie chcę patentu z trytytką robić).
Może ktoś ma wymiary (średnicę wewnętrzną i max średnicę zewnętrzną oraz grubość pierścienia (max długośc jaką można wykonać tulejkę).

Jakby się udało, to możliwe, że będe w stanie wykonać kilka takich pierścieni dla klubowiczów na zaś, wraz z pełnym manualem.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-08-23, 18:25 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 1051
Wiek: 33
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 131
Otrzymał: 222

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-08-22, 10:01 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-08-22, 09:44
Posty: 2
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza3
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 1
Otrzymał: 0
Witam. Po pierwsze dzięki za opis, bardzo mi pomógł. Moje spostrzeżenia:
1. Do odkręcenia wszystkich śrubek wystarczy grzechotka, nie potrzebowałem giętkiego śrubokręta.
2. Lepiej pozbyć się ścianki pod silniczkami- lepszy dostęp.
3. Wymiary tulejki to 13mm długości max, średnica wewnętrzna u mnie weszła i to dosyć ciasno 17.3mm, zewnętrzna wystarczy 19mm.
4. Zębatkę silniczka można obrócić kombinerkami bez podłączania kostki i symulowania skrajnych położeń. Opór jest spory ale się da.
Zajęło mi to 4 godziny ale teraz gdy już wszystko wiem to godzina max. Pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-08-22, 13:25 
Offline
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-25, 17:43
Posty: 1759
Wiek: 67
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Płeć: Kobieta
Samochód: inny
Pojemność silnika: 1600
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 239
Otrzymał: 172
andrus4, cieszę się, że porada pomogła. W takich przypadkach warto jest kliknąć "łapkę", taką ikonkę na pasku w dolnym prawym rogu :)

_________________
Na forach clio od 2006r.
Główny Organizator Zlotów Ogólnopolskich clio: Topornia 2008, Topornia 2009, Topornia 2010;

http://www.klubrenaultclio.pl/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-04, 11:17 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2018-10-04, 11:02
Posty: 2
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 2000
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Koledzy, kierujac sie Waszymi poradami zdemontowalem silniczek i znalazlem cos co wyglada na zmielone zabki. Jak to teraz ogarnac? Kleic na sztywno? Dac tulejke dla wzmocnienia? Zalaczam foto i pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-05, 12:47 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 1051
Wiek: 33
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 131
Otrzymał: 222
Obrazek nie działa....

Tobie pękła tuleja mieszalnika, czy zmieliło tulejkę na silniczku? Jak na silniczku, to kupić używany silniczek. Jeśli pomieliło Ci tuleję mieszalnika, to niestety mieszalnik do wymiany, czyli do rozebrania nagrzewnica z wężami, spuszczenie płynu, demontaż kompletnej deski rozdzielczej z poduszką. Generalnie bardzo dużo roboty. Warto wtedy kupić nową nagrzewnicę.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-05, 19:18 
Offline
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-25, 17:43
Posty: 1759
Wiek: 67
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Płeć: Kobieta
Samochód: inny
Pojemność silnika: 1600
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 239
Otrzymał: 172

_________________
Na forach clio od 2006r.
Główny Organizator Zlotów Ogólnopolskich clio: Topornia 2008, Topornia 2009, Topornia 2010;

http://www.klubrenaultclio.pl/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-06, 11:25 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 1051
Wiek: 33
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 131
Otrzymał: 222
Tak, teraz widzę.

Widzę, że jest pęknięta tulejka i zmielona nieco w środku. Stan agonalny to to nie jest. Trzeba zdjąć jeszcze tą jedną osłonę i małym nożykiem tapicerskim / do papieru / skalpelem introligatorskim oczyścić zębatkę w środku.

W tym przypadku nie wiem co będzie lepsze - trytytka, czy jednak wersja nieco solidniejsza - ja bym brał opcję droższą. Tutaj kłania się pomiar i usługa ślusarza z tokarką. Wytocz pierścień odpowiednio szeroki (na całą głębokość tulejki). Pierścień powinien mieć idealnie dopasowaną do złożonej tulejki średnicę - potrzebna jest suwmiarka. Grubość takiego pierścienia też musisz dopasować do elementów znajdujących się wokół, ale jak użyjesz 2-3 mm stali (np z jakiejś rurki), to powinno być ok i trwałe. Jeśli chodzi o dopasowanie to musi być wykonane tak, żeby dało się wsunąć zębatkę silniczka sterującego kiedy pierścień jest już założony i żeby silniczek wszedł dość sztywno. Ja u siebie użyłem 2 średnich trytytek ustawionych przeciwsobnie i jak pozbywałem się clio to jeszcze działało - 18 miesięcy tak jeździłem.

Miejmy nadzieję, że wszystko się uda.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-06, 23:50 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2018-10-04, 11:02
Posty: 2
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 2000
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Dzięki za podpowiedzi.

Szukałem w wielu miejscach i nie mogłem nigdzie trafić rurki o odpowiedniej średnicy, 18mm średnicy wewnętrznej jest za duża, a 17-17,5 nigdzie nie ma. Chyba odpuszczę sobie tego tokarza i zrobię to na trytytki, smarując odrobiną kleju te pęknięcia, żeby tulejka była sztywniejsza.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-11-14, 12:46 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-08-22, 09:44
Posty: 2
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza3
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 1
Otrzymał: 0
Takie tulejki tokarz zrobił mi za dwa piwa, gdzieś jeszcze dwie mi zostały. U ciebie nie jest tak źle po prostu pękła tulejka i dlatego trochę ją obrobiło. Jak ściśniesz dorobioną rurką, będzie ok. U mnie działa ponad rok (odpukać) choć tulejka wyglądała u mnie gorzej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group