Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2021-06-22, 05:53

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 2016-03-04, 21:29 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 187
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 26
Samochód mam intensywnie eksploatowany, rozgrzany jest codziennie. Osłona termiczna na przewodach wody do reduktora LPG, po 2 minutach 23 stopnie na reduktorze.
Od 2007 nikt się tym nie zajmował (czyszczeniem), od nowości. Tu bym widział winowajcę.

_________________



fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-04, 21:43 
Offline
Expert
Expert

Rejestracja: 2014-04-27, 13:48
Posty: 189
Lokalizacja: RK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 2
Otrzymał: 22


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-04, 22:35 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Przewody grzewcze to jedno a spalanie w komorze to drugie ja omijam pojazdy z lpg bo to paść gdyż każdy właściciel suka oszczędności na 5 zł a potem płaci 100 bo się to mści i można by dużo opowiadać


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-05, 15:31 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2016-03-05, 15:10
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: lubuskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Witam.
Posiadam Dacie Logan z silnikiem 1,2 16v D4F 732 z instalacją LPG firmy BRC.
Szukam ostatnio informacji na temat regulacji luzów na zaworach - tak trafiłem na ten temat.
Kolega robson pisał kilka postów wyżej że robił regulacje luzów na zaworach.
Stąd moje pytanie do kolegi robsona i do reszty użytkowników tego forum:
Jak jest regulowany luz na zaworach w tym silniku? Za pomocą śrubek czy może za pomocą płytek?
Dodam że przeglądając różne fora trafiłem na sprzeczne informacje:
jedni piszą że ten silnik ma regulacje luzu na zaworach za pomocą śrubek a inni że płytek.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-05, 16:50 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1222
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 58
Otrzymał: 150

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-06, 17:00 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 187
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 26

_________________



fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-06, 19:46 
Offline
Expert
Expert

Rejestracja: 2014-04-27, 13:48
Posty: 189
Lokalizacja: RK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 2
Otrzymał: 22


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-06, 21:51 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 187
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 26
Wokół mam Autostrady A4 A1, Drogową Trasę Średnicową i S1. Jest gdzie przycisnąć ale po tylu latach musiało się zatkać. Człowiek mądry "po", teraz co rok mogę się bawić w taką naprawę profilaktycznie.

_________________



fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-07, 18:40 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2016-03-05, 15:10
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: lubuskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Witam ponownie.
Dzisiaj byłem w dwóch serwisach Renault/Dacia by zapytać o koszt regulacji luzów na zaworach.

W pierwszym serwisie powiedziano mi że koszt takiej operacji to 850 zł. Wymieniane będą na nowe : uszczelka pokrywy zawrów, uszczelki kolektora dolotowego i uszczelki na gniazdach świec. Na pytanie jak jest regulowany luz na zaworach odpowiedziano mi że za pomocą płytek regulacyjnych.

W drugim serwisie powiedziano mi że koszt takiej operacji to 480 zł. Wymieniają na nową tylko uszczelkę pokrywy zaworów. Na pytanie jak jest regulowany luz na zaworach odpowiedziano mi że za pomocą płytek regulacyjnych.

Jeśli chodzi o sposób regulacji to powiem szczerze że zgłupiałem.
Czy możliwe jest żeby do aut DACIA montowali silnik z inną głowicą (z zaworami regulowanymi za pomocą płytek)???

Dodam że auto ma dopiero rok i przejechane w ciągu tego roku 40 tys. km.
Ostatnio mam problem z nierównymi obrotami na zimnym silniku.
W serwisie przy przeglądzie po 40 tys. km stwierdzono że trzeba ustawić luz na zaworach i silnik powinien zacząć pracować normalnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-07, 22:06 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 1035
Wiek: 37
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 232
Otrzymał: 328
Wszystko jest możliwe. Na przestrzeni tylu lat produkcji tego silnika powstało ich kilkanaście wersji i odmian, które mogą na pewno różnić się choćby głowicami i osprzętem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-07, 22:50 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1222
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 58
Otrzymał: 150

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-07, 23:33 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 187
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 26


Załączniki:
Komentarz: Zawory i wałek.
WP_20160303_15_30_31_Pro.jpg
WP_20160303_15_30_31_Pro.jpg [ 213.43 KiB | Przeglądany 30788 razy ]
Komentarz: Pokrywa zaworów.
WP_20160303_12_31_11_Pro.jpg
WP_20160303_12_31_11_Pro.jpg [ 171.17 KiB | Przeglądany 30788 razy ]
Komentarz: Wlewka oleju.
WP_20160303_12_31_02_Pro.jpg
WP_20160303_12_31_02_Pro.jpg [ 170.59 KiB | Przeglądany 30788 razy ]

_________________



fotopolska.eu
dadrl polska
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-10-30, 22:01 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 75
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 21
Otrzymał: 2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-10-31, 22:13 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 187
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 26
Przewody odmy / trójnik, te co wychodzą z pokrywy zaworów do kolektora.
Silnik działa dobrze po uruchomieniu.
Poranne odpalanie, jeszcze z braku czasu, tego nie rozwiązałem.
Muszę kiedyś rano, zdemontować przepustnicę i przedmuchać kolektor. Jak odpali za pierwszym razem to winna listwa LPG.

_________________



fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-04, 23:10 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 75
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 21
Otrzymał: 2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-05, 08:41 
Offline
Senior Supérieur
Senior Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 2169
Wiek: 59
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 496
Otrzymał: 370
Jaćwing może uszczelka pod głowicą jest niesprawna.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-08, 21:24 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 75
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 21
Otrzymał: 2
Też tak podejrzewałem, sprawdzałem wcześniej odczynnikiem chemicznym i wyszło, że nie... Żadne objawy dla walniętej uszczelki nie występują...
Ta maź, nieduże ilości, oceniam moze 1-2 łyżki stołowe, to mi wygląda na wodę, która nie ma jak wyparować - wcześniej zbierała się na wlewie oleju... tak przejechałem 52k km... tylko teraz zamiast korka wlewu oleju zbiera się na ściankach zbiorniczka wyrównawczego... widzę tę parę na ciepłym silniku...

Czytałem gdzieś na forach i w Motorze/Auto Swiecie, że któreś silniki benzynowe Renault tak mają - po prostu wada konstrukcyjna z odprowadzaniem pary... W sumie nie przeszkadza, ale denerwuje i obawiam się czy z czasem ta maź może oblepić cały system chłodzenia od środka i wtedy pojawi się problem z odprowadzeniem ciepła z silnika i będzie klapa...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-09, 05:37 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 1035
Wiek: 37
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 232
Otrzymał: 328
D4F do nich należy. Ma też przypadłość masełka pod korkiem i jest to naturalny objaw w tym silniku. Przewody odmy olejowej też lubią się nim zapchać jak i czujnik map sensora. Ja je czyszczę co roku podczas wymiany filtra powietrza silnikowego. Taki urok tego silnika. O wycieku z wybieraka nie wspomnę. Mimo to uważam, że silnik jest bardzo dobry.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-11-06, 14:44 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-10-08, 16:24
Posty: 2
Lokalizacja: Radomsko
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: łódzkie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Jakie jest "akceptowalne" zużycie oleju silnikowego w D4F 740?
Dojeżdzam do pracy 100 km, samochód ma LPG. Jazda głównie autostradą.
16000km temu byla wymiana poziom oleju na 3/4 bagnetu, dziś w okolicach minimum.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-11-07, 08:16 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 187
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika:
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 26
Powyżej 4000 obr/min bierze olej.
Litr na 15 tys km to jest w normie.

_________________



fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group