Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2020-11-26, 16:50

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 2014-12-23, 18:20 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 75
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 21
Otrzymał: 2
Witam,

Od niedawna jeżdżę spokrewnioną Renault Thalią z silnikiem D4F 1.2 16V. Auto kupiłem niedawno, z niewielkim przebiegiem (78k km), zadbane, ale zauważyłem dość dziwne i niepokojące objawy... Czytam podobne wątki na różnych forach, i powiem szczerze, że jestem w kropce i mam mętlik w głowie, gdyż co wpis, to inna opinia. Dodam, że jest to moje pierwsze francuskie auto...

1. Nierówna praca na zimnym silniku + gaśnie przy próbie ruszenia + benzynowy smród ze spalin (?)

Odpala idealnie, po czym po kilku sekundach czuć lekkie wstrząsy/niskie obroty poniżej 1,000 (nie pracują wszystkie cylindry - dlaczego?), później wstrząsy zanikają a obroty rosną stopniowo do 1,500, po czym spadają do ok 1,000, i już jest w miarę normalnie. Wszystko trwa kilkanaście sekund, ale generalnie czym zimniej, tym dłużej i wstrząsy jakby bardziej wyczuwalne. Po tym można dopiero ruszać, inaczej gaśnie. Po tym etapie motor chodzi jak marzenie, nie gaśnie, pracuje równo i ciągnie jak trzeba. Do tego każde kolejne odpalenie na ciepłym silniku jest już normalne. Do tego jakbym czuł większy smród spalin (benzyny?) niż w drugim aucie w rodzinie z jednego rocznika i podobnym przebiegu, ale być może to tylko moje przeczulenie?

2. Falowanie (delikatne) przy ciepłym silniku
Natomiast po rozgrzaniu, na wolnych obrotach występuje czasem delikatne falowanie obrotów (+/- 50-100rpm)...

3. Długie nagrzewanie się silnika
Dodam ponadto, że rozgrzewanie auta i czas zanim ruszy wskazówka temperatury trwa wieki, np. po lekko mroźnej nocy przy 0C i spokojnej miejskiej jeździe, wskazówka drgnęła po 11min, a po 15min poszła tylko 2 kreseczki do góry (jest ich tam razem 10). Natomiast ogrzewanie zadziałało prędzej, po ok 5min. Z tego co wyczytałem może to być wina termostatu lub czujnika temperatury chłodziwa silnika (z tym, że termostat był wymieniony w zeszłym roku). Wcześniej parę razy w ogóle nie drgnęła wskazówka temperatury silnika, więc odłączyłem i ponownie wcisnąłem wtyczkę czujnika i teraz działa (wzrasta do 4 kreseczka od dołu maks., czyli jedna poniżej pozycji poziomej), ale być może mimo wszystko nie tak jak powinien? Zresztą, czy ten czujnik byłby odpowiedzialny na takie zachowanie na zimnym silniku? Podejrzewam, że komputer powinien automatycznie narzucić ssanie w przypadku braku sygnału z czujnika temperatury...

Z tego co wyczytałem winę za to może ponosić:
-czujnik chłodziwa silnika
-termostat
-nieszczelność na dolocie powietrza/czyszczenie kolektora dolotowego
-rozregulowane zawory
-nieszczelność wtryskiwaczy wynikające z zużycia silnika
-zużycie zaworów
-układ zapłonowy/świece
-sterowanie silnika
-sondy lambda
-czujnik położenia wału

Co więcej, wielu forumowiczów pisało, że nie pomagały wizyty w ASO, wgrywanie nowych wersji oprogramowania, regulacja zaworów, wymiana cewki i przewodów zapłonu oraz świec, czyszczenie przepustnicy, itp - czyli takie podstawowe sprawy, kosztowne wymiany elementów i diagnozowanie. Co za licho - czy ten silnik tak po prostu ma i najlepiej z tym żyć???

4. Ślady wody pod korkiem wlewu oleju
Następna dziwna rzecz jaką zauważyłem, to kropelki wody i ciut (ilość mieści się na opuszku małego palca) majonezowatej substancji pod korkiem wlewu oleju - pierwszy raz się z czymś takim spotykam. Z tego co wyczytałem, problem tkwi w skraplaniu się oraz słabym odparowywaniu wody z tego silnika (brak czy zatkana odma?). Czy to normalne w tych silnikach/Renault/"Francuzach"??? Wcześniej jeździłem głównie Japończykami, i nic takiego się nie przytrafiało. Dodam, że przeciek chłodziwa wykluczam gdyż nic innego na to nie wskazuje - ogólnie auto jest bardzo zadbane, ma niski przebieg, silniczek pięknie pracuje po rozgrzaniu, chłodziwa nie ubywa, nie śmierdzi spalenizną, nie ma śladów oleju w zbiorniczku z chłodziwem...

Czy ktoś z forumowiczów zmaga się z podobnymi przypadłościami? Jeśli tak, to prosiłbym o wskazówki jak najlepiej podejść do tych tematów, gdyż na chłopski rozum silnik z tak małym przebiegiem w tak zadbanym aucie nie powinien mieć żadnych problemów. Dodatkowo, nie chcę się pakować w koszty wymieniając w ciemno element po elemencie bez celnego zdiagnozowania przyczyny...

To takie uwagi na bieżąco, choć nie wiem czy to najlepszy wątek do ich publikacji - problem ten dotyczy całej gamy silników D4F montowanych w Twingo, Clio, Kangoo, Modusie, Sandero...

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam forumowiczów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-12-23, 19:14 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1222
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 58
Otrzymał: 150
Pomierz czujnik temperatury
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej:
20 st.C: 3060 - 4045 Ohm
40 st.C: 1315 - 1600 Ohm
80 st.C: 300 - 370 Ohm
90 st.C: 210 - 270 Ohm
Wyczyść przepustnicę
Rura górna do chłodnicy ma być zimna po przejechaniu około 3km

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-12-26, 21:02 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 75
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 21
Otrzymał: 2
Dzięki - niedawno mechanik sprawdzał temperaturę czytnikiem z OBDII i wydawała się sensowna... a czy idzie to zrobić bez wyciągania czujnika? Prążki wtyczki osadzone są głęboko i nie sięgam niestety przewodami miernika... znowuż aby go wykręcić, z tego co czytałem, trzeba by wpierw spuścić chłodziwo... a gdybym to już robił, to wymieniłbym i przy okazji termostat by mieć spokój...

Przepustnica czysta. Górna rura do chłodnicy nie nagrzana po kilku km.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-12-27, 09:30 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Jedź na porządny komp bo nim sprawdzisz prawidłowość wskazań na liczniku (można wysterować). Skanery OBD II nie pokazują wszystkiego poprawnie i nie czytają wszystkich błędów.A co najgorsze czytają tylko silnik


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-12-29, 18:52 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 75
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 21
Otrzymał: 2
OK, będę miał dzień wolny to podjadę gdzieś to zdiagnozować, bo niestety jest gorzej...Dziś po paru dniach na mrozie pod blokiem, po odpaleniu (bez problemu) silnik zaczął pracować bardzo nierówno, obroty spadły do minimum, niemal mi zgasł... uratowałem go przez dodanie gazu parę razy - już zdychał, ale kiedy wszedł na obroty, zaczął chodzić równo... co to u licha może być???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-02, 18:02 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-04-10, 20:56
Posty: 14
Lokalizacja: KRAKOW
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza3
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Pytanie czy tak samo pracuje na LPG i Pb?? mialem bardzo podobny przypadek w Mondeo z LPG, na zimnym prawie gasl a jak byl cieply palil idealnie i chodzil plynnie. Winowajcą byla pompa paliwa oraz wtryskiwacze.
Po za tym przy takim przebiegu malutkim, regulacja luzu zaworów nie zaszkodzi;) a przy okazji wyczyscisz przepustnice i ew. złącza/czujniki jakims KONTAKT sprayem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-02, 18:39 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 75
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 21
Otrzymał: 2
Ta dolegliwość objawia się tylko przy starcie na zimnym silniki - a więc auto chodzi wtedy wyłącznie na E95. Kiedy silnik nagrzeje się nie ma żadnej różnicy - chodzi identycznie na obu paliwach... Regulacja zaworów była robiona w zeszłym roku 10k km temu. Przepustnica czysta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-02, 22:10 
Offline
Senior Supérieur
Senior Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 2143
Wiek: 59
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 482
Otrzymał: 353
Może są zapieczone wtryskiwacze benzynowe :?:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-02, 22:29 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 75
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 21
Otrzymał: 2
Może - ale jak można by to sprawdzić? Chociaż chyba mało prawdopodobne przy tak małym przebiegu i biorąc pod uwagę, że to występuje tylko przez kilkanaście sekund przy starcie? Do tego: czym zimniej tym gorzej, a czym cieplej tym lepiej... teraz myślę, że to może jednak zawory do regulacji powinienem sprawdzić w pierwszej kolejności?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-17, 17:49 
Offline
Avancé
Avancé
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-12-11, 22:21
Posty: 58
Wiek: 42
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F D740
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 1
witam

Jak taki "efekt" miałem w Seicento, które miało wypaloną uszczelkę pod głowicą. Rano jak odpaliłem na zimnym to zaczął falować, dławić się, obroty podnosił potem opadały i tak jakby palił na 3 gary. 15-20 sek i zaczynał pracować normalnie. Po ok 2-3 tys uszczelka zaczeła juz tak puszczać, ze nie dało się jeździć.

_________________
Grześ


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-17, 18:44 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 75
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 21
Otrzymał: 2
Zrobiłem już prawie 3 tyś od czasu zakupu i raczej nie jest gorzej, powyżej ok 0-2C często niemal w ogóle nie czuć tego dziwacznego zachowania, dosłownie nie ma się do czego przyczepić... sam silnik wygląda dobrze, nie zauważyłem niepokojących wycieków czy innych sygnałów, że z sinikiem dzieje się coś niedobrego...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-19, 03:25 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1244
Wiek: 36
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 71
Początkowe objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą ciężko wykryć i jednoznacznie ocenić. Żaden tester czy czytnik nie wykryje uszkodzenia mechanicznego, dopiero jak jakiś czujnik zacznie pokazywać dziwne "odchylenia" to wtedy pokazuje usterkę.

Na francuskie auto też nie ma co zganiać, bo akurat konstrukcja silnika spalinowego jest niezmienna od ok 100 lat ;)

Masło pod korkiem oleju może wskazywać na uszkodzenie uszczelki pod głowicą (a dokładnie przenikanie płynu chłodzącego do oleju) ale również przy krótkich, jednorazowych przebiegach - jak masz do pracy 3 km to masełko będzie ;) Też trzeba to wiedzieć, zanim się zacznie pół silnika rozbierać bo masło

Być może masz równocześnie problem z termostatem - odpal silnik i na postoju sprawdzaj temperaturę węży- taki gruby, idący bezpośrednio od silnika od strony koła zamachowego do chłodnicy, powinien być zimny dość długo, jak wskaźnik na desce osiągnie prawie temperaturę normalną, to powinien dopiero robić się gorący (w miarę szybko). Jeśli nagrzewa się podobnie do innych, cienkich węży (małego obiegu) to do wymiany termostat. Samo uszkodzenie termostatu jednak nie ma wpływu na działanie silnika - o ile się tak cały czas nie jeździ od paru lat ;)

Od temperatury masz dwa czujniki lub jeden z oddzielnymi sygnałami - jeden idzie na komputer, drugi na tablicę rozdzielczą. Popsucie tego drugiego jedynie uniemożliwi prawidłowy odczyt temperatury.

Posprawdzaj najpierw temperaturę węży ;) przed otwarciem się termostatu, węży od małego obiegu nie powinieneś dać rady utrzymać przez kilka sekund (ok 90 stopni powinny mieć)

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-19, 13:12 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2015-01-19, 00:54
Posty: 21
Lokalizacja: CK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1900
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: świętokrzyskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 1
Termi pisze:

Masło pod korkiem oleju może wskazywać na uszkodzenie uszczelki pod głowicą (a dokładnie przenikanie płynu chłodzącego do oleju) ale również przy krótkich, jednorazowych przebiegach - jak masz do pracy 3 km to masełko będzie ;) Też trzeba to wiedzieć, zanim się zacznie pół silnika rozbierać bo masło


masło pod korkiem może być objawem przytkanej odmy miałem masło pod korkiem, na 4 lata jazdy i przebiegu 76 tys ubyło mi setka płynu i nigdy oleju nie ubywało według elektronicznego wskaźnika więc myślę ze to nie były początkowe objawy uszkodzonej uszczelki jak mi wmawiano bo uszczelka puści po 1000 km jak jest uszkodzona

_________________
gaz do kuchenki !!!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-05-13, 08:47 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2015-05-13, 08:40
Posty: 2
Lokalizacja: Mielec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza4
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
sokol, Witam Czy zajmuję się pan jeszcze wymianą rozrządy w renault clio II 1.2 16v.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-05-14, 07:28 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1222
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 58
Otrzymał: 150
Tak

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-07-21, 17:11 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2015-02-12, 11:00
Posty: 1
Lokalizacja: Pawłowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
sokol pisze:
Pomierz czujnik temperatury
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej:
20 st.C: 3060 - 4045 Ohm
40 st.C: 1315 - 1600 Ohm
80 st.C: 300 - 370 Ohm
90 st.C: 210 - 270 Ohm
Wyczyść przepustnicę
Rura górna do chłodnicy ma być zimna po przejechaniu około 3km


mam podobny problem - auto nie ma mocy na zimnym [przy temperaturach poniżej 0 stopni] i po nagrzaniu lub przy jeździe w pełnym słońcu. Pomiędzy tymi temperaturami wszystko jest OK. Czy winny może być ten czujnik? gdzie go szukać?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-08-04, 20:14 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-04-27, 12:16
Posty: 76
Wiek: 27
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F 728
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 1
Sciągasz filtr i go widzisz przy termostacie wkręcony w blok silnika


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-08-05, 06:54 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1222
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 58
Otrzymał: 150
AdamKce pisze:
wkręcony w blok silnika
W Renówce? Nie spotkałem takiego rozwiązania

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-03, 23:38 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 187
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 26
Dzisiaj zabrałem się na regulację luzów zaworowych.
Mam pełno masełka w przewodach, prawie całkowicie zatkane.
Załącznik:
masełko.jpg
masełko.jpg [ 77.51 KiB | Przeglądany 47638 razy ]

W puszcze kolektora są dwie plamy.
Załącznik:
WP_20160303_12_48_09_Pro.jpg
WP_20160303_12_48_09_Pro.jpg [ 254.09 KiB | Przeglądany 47638 razy ]

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-04, 10:08 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Masełko bo nie dogrzewasz silnika i krótkie trasy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group