Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2019-08-20, 08:25

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2019-05-15, 20:12 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 66
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: podlaskie
Podziękował: 16
Otrzymał: 1
Witam.

Od jakiegoś czasu zmagam się z takimi oto objamawami:

1. Zaczęła pojawiać się maź w zbiorniku płynu chłodzącego - nie są to duże ilości, cieńka warstwa pływa na wierzchu i oblepia ścianki zbiorniczka. Zbieram to co jakiś czas śrubokrętem i szmatką (klei się pięknie do wszystkiego).

2. Nieznaczny ubytek płynu chłodniczego - dolewka ok. szklanka na 5k km.

3. Wzrost temperatury na wolnych obrotach - ale tylko latem i tylko w korku/na postoju.

4. Nie załącza się wiatrak chłodnicy - niezależnie od temperatury silnika (wiatrak włącza się tylko z klimatyzacją).

5. Silnik zaczął brać olej (dość sporo - raz ubyło ok. litr po 2.2k km) na trasie przy 110-130km/h - fakt, że był obciązony, ale wcześniej tego nie było.

Wycieków nie widzę na jezdni/pod spodem.

Jakieś sugestie? Co z tym zrobić?

Pierwsze podejrzenie, że to uszczelka pod głowicą - jednak nie wytwarza się ciśnienie, nie dymi, nie grzeje się poza latem/korkami (gdyż nie włącza się wiatrak) - ale dla pewności jutro jeszcze sprawdzę z płynem zmieniającym kolor na obecność CO2.

Ewidentnie widać, że olej się przedostaje - ale którędy? Gdzie to może być i jak sprawdzić? Mikropęknięcie bloku? Czy ten silnik posiada nagrzewnicę i czy mogła się rozszczelnić (jaki jest to niej dostęp)?

Prosiłbym o pomocne informacje.

Dzięki i pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-05-23, 19:08 
Offline
Expert
Expert

Rejestracja: 2014-04-27, 13:48
Posty: 148
Lokalizacja: RK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: k9k 768
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 11
Stawiam na termostat, to częsta usterka w silnikach Renault. Spuścić płyn, wymienić termostat z obudową, zalać świeży płyn.

Wymienić/naprawić samoczynny start wentylatora chłodnicy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-05-23, 19:25 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 66
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: podlaskie
Podziękował: 16
Otrzymał: 1
Termostat to byłaby naprawdę najtańsza naprawa... ale jak tam dochodzi do przebicia cieczy z olejem?
TERMOSTAT FEBI BILSTEIN 24124:
https://allegro.pl/oferta/termostat-ren ... 6686911098


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group