Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2018-11-16, 19:02

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 2016-03-04, 21:29 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 148
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 9
Otrzymał: 13
Samochód mam intensywnie eksploatowany, rozgrzany jest codziennie. Osłona termiczna na przewodach wody do reduktora LPG, po 2 minutach 23 stopnie na reduktorze.
Od 2007 nikt się tym nie zajmował (czyszczeniem), od nowości. Tu bym widział winowajcę.

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-04, 21:43 
Offline
Expert
Expert

Rejestracja: 2014-04-27, 13:48
Posty: 139
Lokalizacja: RK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: k9k 768
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 11
robson pisze:
Od 2007 nikt się tym nie zajmował (czyszczeniem), od nowości

No to brak obsługi lpg załatwił uszczelkę pod głowicą lub głowicę, może tylko zawory. Reduktor, wtryskiwacze gazu (jeżeli to IV generacja) do wymiany/regeneracji i strojenie ale to dopiero po naprawie głowicy (lub okolicy).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-04, 22:35 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Przewody grzewcze to jedno a spalanie w komorze to drugie ja omijam pojazdy z lpg bo to paść gdyż każdy właściciel suka oszczędności na 5 zł a potem płaci 100 bo się to mści i można by dużo opowiadać


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-05, 15:31 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2016-03-05, 15:10
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: lubuskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Witam.
Posiadam Dacie Logan z silnikiem 1,2 16v D4F 732 z instalacją LPG firmy BRC.
Szukam ostatnio informacji na temat regulacji luzów na zaworach - tak trafiłem na ten temat.
Kolega robson pisał kilka postów wyżej że robił regulacje luzów na zaworach.
Stąd moje pytanie do kolegi robsona i do reszty użytkowników tego forum:
Jak jest regulowany luz na zaworach w tym silniku? Za pomocą śrubek czy może za pomocą płytek?
Dodam że przeglądając różne fora trafiłem na sprzeczne informacje:
jedni piszą że ten silnik ma regulacje luzu na zaworach za pomocą śrubek a inni że płytek.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-05, 16:50 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1166
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 56
Otrzymał: 117
mentoch pisze:
Za pomocą śrubek
tak

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-06, 17:00 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 148
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 9
Otrzymał: 13
wojteks pisze:
robson pisze:
Od 2007 nikt się tym nie zajmował (czyszczeniem), od nowości

No to brak obsługi lpg załatwił uszczelkę pod głowicą lub głowicę, może tylko zawory. Reduktor, wtryskiwacze gazu (jeżeli to IV generacja) do wymiany/regeneracji i strojenie ale to dopiero po naprawie głowicy (lub okolicy).

Bzdury. LPG jest serwisowane co rok.

Mowa jest o "masełku" w przewodach i kolektorze, nikt tym się nie zajmował bo nikomu się nie chciało. Ponad połowę czasu straciłem na czyszczeniu.
Silnik jest sprawny, wszystkie bolączki z nierówną pracą szczególnie na zimnym silniku znikły.
LPG jest teraz ustawione, według czasów wtryskiwaczy BP a nie według mapy. Regulacja według mapy jest nie dokładna i mozolna. Wprowadzona korekta po temperaturze. Mowa o sterowniku STAG 4+. Nowe przewody LPG. Jeździ ładnie.

Też kiedyś miałem taką informację że tam są płytki i kieliszki, ale to nie prawda.
Regulacja za pomocą klucza 10mm i wkrętaka + szczelinomierz. Pod kolektorem jest ciasno, klucze 1/2 cala nie wejdą w miejsce śrub 1,3,5.
Luzy w zależności od wałka rozrządu czy jest z rowkiem (miedzy zaworami E2/A2) czy bez rowka.

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-06, 19:46 
Offline
Expert
Expert

Rejestracja: 2014-04-27, 13:48
Posty: 139
Lokalizacja: RK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: k9k 768
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 11
robson pisze:
Mowa jest o "masełku" w przewodach i kolektorze,

No to faktycznie źle zrozumiałem, na masełko dłuższa trasa i wygrzanie silnika dobrze robi. Niestety zima nawet słaba i krótkie przejazdy sprzyjają powstawaniu masełka.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-06, 21:51 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 148
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 9
Otrzymał: 13
Wokół mam Autostrady A4 A1, Drogową Trasę Średnicową i S1. Jest gdzie przycisnąć ale po tylu latach musiało się zatkać. Człowiek mądry "po", teraz co rok mogę się bawić w taką naprawę profilaktycznie.

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-07, 18:40 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2016-03-05, 15:10
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: lubuskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Witam ponownie.
Dzisiaj byłem w dwóch serwisach Renault/Dacia by zapytać o koszt regulacji luzów na zaworach.

W pierwszym serwisie powiedziano mi że koszt takiej operacji to 850 zł. Wymieniane będą na nowe : uszczelka pokrywy zawrów, uszczelki kolektora dolotowego i uszczelki na gniazdach świec. Na pytanie jak jest regulowany luz na zaworach odpowiedziano mi że za pomocą płytek regulacyjnych.

W drugim serwisie powiedziano mi że koszt takiej operacji to 480 zł. Wymieniają na nową tylko uszczelkę pokrywy zaworów. Na pytanie jak jest regulowany luz na zaworach odpowiedziano mi że za pomocą płytek regulacyjnych.

Jeśli chodzi o sposób regulacji to powiem szczerze że zgłupiałem.
Czy możliwe jest żeby do aut DACIA montowali silnik z inną głowicą (z zaworami regulowanymi za pomocą płytek)???

Dodam że auto ma dopiero rok i przejechane w ciągu tego roku 40 tys. km.
Ostatnio mam problem z nierównymi obrotami na zimnym silniku.
W serwisie przy przeglądzie po 40 tys. km stwierdzono że trzeba ustawić luz na zaworach i silnik powinien zacząć pracować normalnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-07, 22:06 
Offline
Expérimenté
Expérimenté

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 689
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 126
Otrzymał: 141
Wszystko jest możliwe. Na przestrzeni tylu lat produkcji tego silnika powstało ich kilkanaście wersji i odmian, które mogą na pewno różnić się choćby głowicami i osprzętem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-07, 22:50 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1166
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 56
Otrzymał: 117
mentoch pisze:
stwierdzono że trzeba ustawić luz na zaworach i
zrobię Ci to za 70zł

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-03-07, 23:33 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 148
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 9
Otrzymał: 13
mentoch pisze:
Witam ponownie.
Dzisiaj byłem w dwóch serwisach Renault/Dacia by zapytać o koszt regulacji luzów na zaworach.

W pierwszym serwisie powiedziano mi że koszt takiej operacji to 850 zł. Wymieniane będą na nowe : uszczelka pokrywy zawrów, uszczelki kolektora dolotowego i uszczelki na gniazdach świec. Na pytanie jak jest regulowany luz na zaworach odpowiedziano mi że za pomocą płytek regulacyjnych.

W drugim serwisie powiedziano mi że koszt takiej operacji to 480 zł. Wymieniają na nową tylko uszczelkę pokrywy zaworów. Na pytanie jak jest regulowany luz na zaworach odpowiedziano mi że za pomocą płytek regulacyjnych.

Jeśli chodzi o sposób regulacji to powiem szczerze że zgłupiałem.
Czy możliwe jest żeby do aut DACIA montowali silnik z inną głowicą (z zaworami regulowanymi za pomocą płytek)???

Dodam że auto ma dopiero rok i przejechane w ciągu tego roku 40 tys. km.
Ostatnio mam problem z nierównymi obrotami na zimnym silniku.
W serwisie przy przeglądzie po 40 tys. km stwierdzono że trzeba ustawić luz na zaworach i silnik powinien zacząć pracować normalnie.


Wymontuj wlewkę oleju silnikowego to zobaczysz kawałek wałka rozrządu i zawór wlotu 4 cylindra. Jak będziesz widział śrubkę z nakrętka to masz na 100% regulację za pomocą wkrętaka i klucza 10mm.
Załącznik:
Komentarz: Wlewka oleju.
WP_20160303_12_31_02_Pro.jpg
WP_20160303_12_31_02_Pro.jpg [ 170.59 KiB | Przeglądany 12611 razy ]

Załącznik:
Komentarz: Pokrywa zaworów.
WP_20160303_12_31_11_Pro.jpg
WP_20160303_12_31_11_Pro.jpg [ 171.17 KiB | Przeglądany 12611 razy ]

Załącznik:
Komentarz: Zawory i wałek.
WP_20160303_15_30_31_Pro.jpg
WP_20160303_15_30_31_Pro.jpg [ 213.43 KiB | Przeglądany 12611 razy ]

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-10-30, 22:01 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 53
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: podlaskie
Podziękował: 16
Otrzymał: 0
Witam, odświeżę temat:
Od czasu mego ostatniego wpisu:
>zrobiłem ponad 20k km
>nie zauważyłem innych niepokojących zachowań
>wiosną tego roku dopiero wymieniłem czujnik temp cieczy silnika.

Czekam teraz na zimniejszą pogodę by definitywnie sprawdzić czy to wyeliminowało problem.

Natomiast w międzyczasie sprawiłem sobie OBDII i po podłączeniu się zanotowałem:
>temp cieczy silnika na zimno rano kilka dobrych stopni niższa niż powietrza (nawet przyjmując, że w nocy bardziej się wychładza, to temp powietrza= 8C, czujnik pokazywał 1C) - czy taka różnica jest akceptowalna?
>STFT: +40 to +60% bez względu czy silnik zimny czy rozgrzany, czy dodaje gaz czy nie - dlaczego tak dużo? Czy to normalne (mam LPG, byc może celowa ingerencja)?
>LTFT wartość jest bezmienna bez względu czy silnik zimny czy rozgrzany, czy dodaje gaz czy nie (na jednej aplikacji pokazuje 0%, a na innej +25%). Jak to wyjaśnić?

Przy wymianie filtra ostatnim razem znalazłem niewielkie ślady oleju. Także po wyjęciu czujnika MAP jakby trochę był zachlapany olejem. Tak myśle, czy to może być związane z:
robson pisze:
Mowa jest o "masełku" w przewodach i kolektorze

Masz może fotki - które to dokładnie przewody?
robson pisze:
Silnik jest sprawny, wszystkie bolączki z nierówną pracą szczególnie na zimnym silniku znikły.

Jak jest teraz?

Pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-10-31, 22:13 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 148
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 9
Otrzymał: 13
Przewody odmy / trójnik, te co wychodzą z pokrywy zaworów do kolektora.
Silnik działa dobrze po uruchomieniu.
Poranne odpalanie, jeszcze z braku czasu, tego nie rozwiązałem.
Muszę kiedyś rano, zdemontować przepustnicę i przedmuchać kolektor. Jak odpali za pierwszym razem to winna listwa LPG.

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-04, 23:10 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 53
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: podlaskie
Podziękował: 16
Otrzymał: 0
Jaćwing pisze:
1. Nierówna praca na zimnym silniku + gaśnie przy próbie ruszenia + benzynowy smród ze spalin (?)
Odpala idealnie, po czym po kilku sekundach czuć lekkie wstrząsy/niskie obroty poniżej 1,000 (nie pracują wszystkie cylindry - dlaczego?), później wstrząsy zanikają a obroty rosną stopniowo do 1,500, po czym spadają do ok 1,000, i już jest w miarę normalnie. Wszystko trwa kilkanaście sekund, ale generalnie czym zimniej, tym dłużej i wstrząsy jakby bardziej wyczuwalne. Po tym można dopiero ruszać, inaczej gaśnie. Po tym etapie motor chodzi jak marzenie, nie gaśnie, pracuje równo i ciągnie jak trzeba. Do tego każde kolejne odpalenie na ciepłym silniku jest już normalne. Do tego jakbym czuł większy smród spalin (benzyny?) niż w drugim aucie w rodzinie z jednego rocznika i podobnym przebiegu, ale być może to tylko moje przeczulenie?

Wracając do mego pierwszego postu - tak dla info innych forumowiczów, gdyż moje przypszczenia okazały się mylne (obstawiałem czujnik temperatury silnika): powyższe objawy ustały po wymianie zaworów wylotowych - a doszło do tego, że zupełnie straciłem sprężanie na jednym cylindrze podczas podóży autostradą po pokonaniu 1,000km tego dnia. Właściwie to tylko jeden zawór tylko był na tyle zdeformowany, że już nie trzymał ciśnienia na zimno, ale wcześniej po rozgrzaniu silnik jeszcze jakoś dawał radę. Problem ten jednak istniał od kiedy kupiłem auto - sprzedający widać zataił problem... Ze swojej strony nieświadomie dołożyłem się, gdyż smarowałem równo po autostradach czasem ponad 1,000km dziennie przy dużym/bardo dużym obciążeniu (jadąc 110-130km/h), co przy LPG i niewyregulowanych przerwach w zaworach mogło do tego doprowadzić. (Koszt naprawy z robotą za wymianę 8x zawór/uszczelniacze/uszczelki, planowanie głowicy, itp ok 1,200pln.) Od tamtej pory zrobiłem 18k km i jest OK. Jedyne, co zauważyłem, to że 'majonez' który wcześniej gromadził się na korku wlewu oleju i przewodach odmy - teraz osadza się w zbiorniczku chłodziwa... dziwna sprawa, gdy odkręcam zbiorniczek na ciepłym silniku, widać skroploną wodę na korku i para wodna uchodzi...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-05, 08:41 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1806
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 315
Otrzymał: 190
Jaćwing może uszczelka pod głowicą jest niesprawna.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-08, 21:24 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-12-23, 18:15
Posty: 53
Lokalizacja: Planeta Ziemia
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: podlaskie
Podziękował: 16
Otrzymał: 0
Też tak podejrzewałem, sprawdzałem wcześniej odczynnikiem chemicznym i wyszło, że nie... Żadne objawy dla walniętej uszczelki nie występują...
Ta maź, nieduże ilości, oceniam moze 1-2 łyżki stołowe, to mi wygląda na wodę, która nie ma jak wyparować - wcześniej zbierała się na wlewie oleju... tak przejechałem 52k km... tylko teraz zamiast korka wlewu oleju zbiera się na ściankach zbiorniczka wyrównawczego... widzę tę parę na ciepłym silniku...

Czytałem gdzieś na forach i w Motorze/Auto Swiecie, że któreś silniki benzynowe Renault tak mają - po prostu wada konstrukcyjna z odprowadzaniem pary... W sumie nie przeszkadza, ale denerwuje i obawiam się czy z czasem ta maź może oblepić cały system chłodzenia od środka i wtedy pojawi się problem z odprowadzeniem ciepła z silnika i będzie klapa...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-09, 05:37 
Offline
Expérimenté
Expérimenté

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 689
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 126
Otrzymał: 141
D4F do nich należy. Ma też przypadłość masełka pod korkiem i jest to naturalny objaw w tym silniku. Przewody odmy olejowej też lubią się nim zapchać jak i czujnik map sensora. Ja je czyszczę co roku podczas wymiany filtra powietrza silnikowego. Taki urok tego silnika. O wycieku z wybieraka nie wspomnę. Mimo to uważam, że silnik jest bardzo dobry.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-11-06, 14:44 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-10-08, 16:24
Posty: 1
Lokalizacja: Radomsko
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: łódzkie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Jakie jest "akceptowalne" zużycie oleju silnikowego w D4F 740?
Dojeżdzam do pracy 100 km, samochód ma LPG. Jazda głównie autostradą.
16000km temu byla wymiana poziom oleju na 3/4 bagnetu, dziś w okolicach minimum.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-11-07, 08:16 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 148
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 9
Otrzymał: 13
Powyżej 4000 obr/min bierze olej.
Litr na 15 tys km to jest w normie.

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group