Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2019-12-10, 18:44

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 2014-11-30, 23:56 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-08-08, 01:56
Posty: 51
Wiek: 28
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D7F
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Czy ślady oleju w tym miejscu świadczą o jakiejś usterce? Kojarzy mi się, że w którymś miejscu w tym akurat silniku ślady oleju są normalne. Czy to jest to miejsce? :>

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-12-02, 02:00 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1230
Wiek: 35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 70
Mówisz o tym wężu jak od odkurzacza że jest mokry? mi to wygląda jakby olej ściekał z tej rury ciut wyżej, przetrzyj go ręką od spodu i zobacz czy jest tam olej.

Normalne jest takie coś, jak masz odmę, która wraca do filtra powietrza, wtedy ma prawo tam być olej (ale nie jakieś mega ilości)

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-12-02, 07:09 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-08-08, 01:56
Posty: 51
Wiek: 28
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D7F
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Właśnie jakby się tam przyjrzeć, to z boku bloku silnika wystaje takie coś, co mogłoby być tą odmą. Termi, mam dokładniejsze zdjęcie, jeśli mógłbyś spojrzeć:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-12-02, 07:22 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1198
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 58
Otrzymał: 129
Olej z odmy, norma

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-06-24, 10:27 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-08-08, 01:56
Posty: 51
Wiek: 28
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D7F
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
sokol pisze:
Olej z odmy, norma


Właśnie to chciałem usłyszeć, dzięki :)

[ Dodano: 2015-06-24, 11:27 ]
Ostatnio wymieniałem żarówkę w zapalniczce i po zdjęciu plastiku, w który ta zapalniczka się znajduje zauważyłem olej z silnika przy wylocie powietrza na nogi kierowcy. Zaczynam się obawiać, że jednak za dużo tego oleju z odmy leci... Co myślicie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-06-26, 00:15 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1230
Wiek: 35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 70
A czy silnik podczas eksploatacji bierze olej? Tzn czy bierze tak, że trzeba dolewać, bo każdy silnik bierze :D
Ale że olej przy wylocie nawiewu w kabinie? Nie wydaje mi się, aby odpowietrzenie skrzyni korbowej było połączone z nawiewem kabiny, może to jakiś inny płyn


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-06-26, 14:28 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-08-08, 01:56
Posty: 51
Wiek: 28
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D7F
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Wymieniam co 15000km, kupuję 5l, na wymianę idzie ok. 4l i między wymianami raz dolewam 1l i to w zupełności wystarcza. Jestem pewien, że to olej, ale może źródło jest inne niż nawiew... Nie wiem za bardzo skąd mógłby się tam wziąć. Przed wymianą były tam czarne ślady a teraz czysta ciecz. No i zapach oleju. Może tam ze skrzyni się przedostaje...? Ale czuć ten olej w środku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-06-26, 16:20 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1230
Wiek: 35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 70
To by musiał już ktoś wypowiedzieć się co ma CII, bo w CI nie ma opcji żeby olej jakikolwiek dostał się do podszybia a stąd do nawiewu, może w CII istnieje jakieś "połączenie"
Delikatny zapach oleju możesz czuć w kabinie, jeśli gdzieś na silniku jest nieszczelność i nawiew zaciągnie ;) ale to tylko zapach, tak samo jak gdzieś płyn chłodzący wyleje się na silnik to od razu czuć w kabinie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-06-26, 16:49 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-08-08, 01:56
Posty: 51
Wiek: 28
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D7F
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Dwukrotnie ściągając tunel środkowy ślady oleju były na plastiku (tym szarym, w którym jest zapalniczka itd.) od wewnętrznej strony poniżej nawiewu na nogi kierowcy. Może z jakiegoś innego źródła się tam dostał a nie z nawiewu...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-06-27, 06:22 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1230
Wiek: 35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 70
W kabinie nie ma nic, co wymaga smarowania olejem... co najwyżej klima ale musiała by być uszkodzona. Masz klimę?

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-06-27, 09:38 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1958
Wiek: 58
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 414
Otrzymał: 271
Ja tylko raz czytałem w necie o podobnym zdarzeniu (w Dacii Sandero), jak się okazało, były to ślady po jakimś oleju / środku do konserwacji nadwozia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-01, 15:11 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-08-08, 01:56
Posty: 51
Wiek: 28
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D7F
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Termi pisze:
Masz klimę?

Nie mam.
Sam nie wiem. Pierwszy raz jak zauważyłem tam czarny olej stwierdziłem, że to nieco z nawiewu, wyczyściłem i myślałem, że to wszystko. Ale ściągając go ostatnio, po wymianie oleju niewiele wcześniej tym razem zobaczyłem czysty olej. No i ten zapach. Zajrzę tam dokładnie za jakiś czas i jeśli dalej tam będzie wrzucę zdjęcia, może Wy coś będziecie w stanie wywnioskować.
A tak przy okazji: czy da się wymienić całą zapalniczkę? Tzn. da się ją wyciągnąć w jakiś sposób? (ten pomarańczowy plastik wygląda jakby był zblokowany z obu stron).

[ Dodano: 2015-10-01, 16:11 ]
Przy włączonym ogrzewaniu czuć teraz zapach oleju. Możliwe, źe przez zabrudzoną nim rurę dolotu powietrza? Skąd się bierze olej w odmie? Można ją jakoś uszczelnić, bo wydaje mi się, że jednak za dużo się go wydostaje...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-01, 18:02 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1230
Wiek: 35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 70
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej, a że dużo oleju to nie wiem, jakieś przebicia ciśnienia z komory spalania i wywala więcej oleju niż powinno - ale niech się ktoś inny wypowie bo ja to elektryk raczej ;)

Z zapalniczką kiedyś próbowałem ale odpuściłem bo nie miałem specjalnego parcia, wiem o czym mówisz

Ciężki przypadek z tym olejem u Ciebie bo on zwyczajnie nie powinien trafiać do nawiewu. A przez neta ciężko wróżyć, trzeba by to po prostu zobaczyć, pomacać, powąchać ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-01, 21:42 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1958
Wiek: 58
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 414
Otrzymał: 271
Kvv06 sprawdź czy nie masz oleju w obudowie filtra powietrza.


- (Śladowe ilości oleju silnikowego w obudowie filtra powietrza nie są niczym niepokojącym. Jeśli jednak oleju jest dużo, świadczy to zwykle o kiepskiej kondycji silnika. Radzę zacząć od sprawdzenia kompresji (ciśnienia sprężania). Jeśli okaże się zbyt niska, prawdopodobnie konieczny będzie remont jednostki napędowej. Jeżeli jest ona zużyta, to na skutek przedmuchów gazów spalinowych przez zużyte pierścienie tłokowe wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowej, co z kolei powoduje wypychanie oleju przez odmę do filtra powietrza).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-01, 22:09 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1230
Wiek: 35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 70
Czyli to co pisałem ;)

Ale przez nawet plującą odmę nie miałbyś oleju w nawiewie

Chyba że ktoś wcześniej podłączył się do filtra powietrza jako filtra kabinowego :D To tak jako żart ;)

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-02, 14:51 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-08-08, 01:56
Posty: 51
Wiek: 28
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D7F
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Bogdan61 pisze:
Kvv06 sprawdź czy nie masz oleju w obudowie filtra powietrza.

Sprawdzę. W każdym razie wydaje mi się, że z odmy jednak sporo oleju się wydostaje.
Termi pisze:
A przez neta ciężko wróżyć, trzeba by to po prostu zobaczyć, pomacać, powąchać

Zrobię później zdjęcia. Natomiast między wymianą oleju (co 15000km) dolewam 1l oleju. Wystarcza spokojnie. To chyba nie jest wielka ilość ubywającego oleju? Dodam, że silnik ma przejechane 290 000km, więc też staruszek ;)
Sprawdziłem filtr i jego obudowę - żadnych śladów oleju. A tak wygląda rura dolotowa i okolice odmy:
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-03, 12:25 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1230
Wiek: 35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 70
Jak na silniki renault litr to trochę dużo, bo ja mam pod opieką trzy clio i nie trzeba nic dolewać.
To że trzeba tyle dolewać to może właśnie świadczyć o pierścieniach tłokowych i to by tłumaczyło właśnie to wybijanie z odmy oleju, więc tu że tak powiem książkowy przypadek, ale jak się ten olej w nawiewie znajduje to nie rozumiem :D

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-03, 17:50 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-08-08, 01:56
Posty: 51
Wiek: 28
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D7F
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Termi pisze:
ale jak się ten olej w nawiewie znajduje to nie rozumiem

Możliwe, że po prostu gdzieś z komory silnika zasysa... Nie mam pojęcia ;)
Termi pisze:
To że trzeba tyle dolewać to może właśnie świadczyć o pierścieniach tłokowych i to by tłumaczyło właśnie to wybijanie z odmy oleju, więc tu że tak powiem książkowy przypadek

Warto remontować od razu?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-03, 19:36 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1230
Wiek: 35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 70
Póki się nic konkretnego nie dzieje to nie ruszałbym

Możesz jeszcze zrobić próbę olejową i by było wiadomo czy to pierścienie czy nie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-10-04, 06:57 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Im cięższa noga tym więcej oparów to mały silniczek miejski,dokładając do tego przebieg jest potwierdzenie że to odporna kosiarka (bez urazy)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group