Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2018-10-20, 12:13

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2018-08-26, 13:56 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1788
Wiek: 56
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 302
Otrzymał: 179
Przyszłość według Unii


Nowe przepisy, a wraz z nimi nowe obowiązkowe wyposażenie – unijni urzędnicy nieustannie myślą nad wymogami wobec kierowców i aut. Oczywiście w imię większego bezpieczeństwa.

Obowiązkowe systemy, które planuje się w przyszłości wprowadzić w UE:

> Automatyczne hamowanie – Unia postuluje wprowadzenie obowiązkowego systemu automatycznego hamowania z wykrywaniem pieszych.

> Kamera cofania – W Europie, wzorem USA, obligatoryjnym wyposażeniem wszystkich nowych samochodów miałaby być kamera cofania.

> Blokada alkoholowa – Kolejnym elementem pakietu bezpieczeństwa, który Komisja Europejska chce obowiązkowo wprowadzić do nowych aut od 2021r. jest blokada alkoholowa – przed uruchomieniem trzeba będzie skorzystać z pokładowego alkomatu. Pijany kierowca nie uruchomi silnika w aucie.

> Asystent pasa ruchu – W każdym nowym aucie po 2021r. obowiązkowe mają być systemy pilnujące właściwego toru jazdy. Zaliczać się do nich będą też układy wykrywające zmęczenie kierowcy. Ma to ograniczyć wypadki spowodowane zaśnięciem za kółkiem.

> Inteligentny tempomat – System będzie wiedział, jaki jest dopuszczalny limit w danym miejscu (GPS, rozpoznawanie znaków) i nie pozwoli kierowcy jechać szybciej, a przynajmniej będzie mu nieustannie przypominał, że przekroczył dopuszczalne tempo jazdy.

> Czarna skrzynka – Każdy samochód od 2021r. ma mieć na pokładzie rejestrator parametrów wypadków – odpowiednik czarnej skrzynki w samolocie. Dzięki temu łatwiej będzie ustalić przebieg zdarzenia i wskazać na tej podstawie winnych.

> Ogranicznik prędkości – Najnowszym pomysłem urzędników unijnych jest wprowadzenie ograniczenia prędkości do 150 km/h. Według tej idei w przyszłości każdy samochód powinien być tak skonstruowany, aby nie mógł przekroczyć tej bariery.


- źródło: Motor


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-08-26, 20:56 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 623
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 40
Otrzymał: 39
A potem 80% kierowców pojedzie i zleci wyłączenie większości z nich w różnych firmach.....
U mnie zostanie tylko blokada alko - [tralala], ale zobaczymy jak to wyjdzie i kamera cofania, bo może faktycznie się przydawać. Ewentualnie asystent pasa ruchu, chociaż w PL to może i tak nie działać....
Cała reszta to elektronika, która za mnie myśli, a tego nie lubię - w szczególności jak coś ma ingerować w to jak ja prowadzę.

Jestem też ciekaw, co np z ogranicznikiem prędkości poza drogami publicznymi albo na niemieckiej autostradzie. Jak to powiedział kiedyś Jeremy Clarkson - "Jeśli Niemy wprowadzą ograniczenia prędkości na autostradach, to na co komu Niemcy....".

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-08-26, 21:48 
Offline
ZAŁOŻYCIEL
ZAŁOŻYCIEL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-24, 14:31
Posty: 2434
Wiek: 56
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Renault
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 152
Otrzymał: 128
xlar pisze:
asystent pasa ruchu, chociaż w PL to może i tak nie działać....

a niby dlaczego ma nie działać :?:

_________________
http://www.klubrenaultclio.pl
Razem 185 koni i 1 pies
Na forum Renault Clio od 2004 roku
Potrzebujesz porady dotyczącej CB radia :?:
Kliknij w logo poniżej:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-08-26, 21:53 
Offline
ZAŁOŻYCIEL
ZAŁOŻYCIEL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-24, 14:31
Posty: 2434
Wiek: 56
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Renault
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 152
Otrzymał: 128
Bogdan61 pisze:
nie pozwoli kierowcy jechać szybciej, a przynajmniej będzie mu nieustannie przypominał

raczej opcja druga bo system nigdy nie dorówna inteligencją kierowcy: mam rozpoznawanie u siebie i system potrzebuje zawsze znaku odwołującego ograniczenie aby przestać je wyświetlać i nie rozumie, że np. skrzyżowanie też odwołuje ograniczenie

_________________
http://www.klubrenaultclio.pl
Razem 185 koni i 1 pies
Na forum Renault Clio od 2004 roku
Potrzebujesz porady dotyczącej CB radia :?:
Kliknij w logo poniżej:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-08-26, 22:36 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1788
Wiek: 56
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 302
Otrzymał: 179
xlar pisze:
A potem 80% kierowców pojedzie i zleci wyłączenie większości z nich w różnych firmach.....

Jeśli np. wprowadzono by ograniczenie maksymalnej prędkości auta do 150 km/h (w co nie wierzę), to żaden producent nie wyposaży samochodu (jak do tej pory w mocny silnik), tylko o pojemności 0,9 lub 1,0 który może rozwinie maksymalną prędkość do 170 km/h (ograniczoną elektronicznie do 150 km/h). Również podzespoły samochodu, m.in. skrzynia biegów, hamulce, zawieszenie będą dostosowane do mniejszej prędkości (po co montować droższe / bardziej wytrzymałe podzespoły, jak nie będą potrzebne do wolniejszych osiągów, kto za niepotrzebne rzeczy będzie chciał płacić).

P.S. Już teraz UE myśli o ograniczeniu / ujednoliceniu we wszystkich krajach członkowskich prędkości maksymalnej na autostradach do 130 km/h (i ma w tym wielu zwolenników, bo tylko w PL i w Niemczech można jeździć szybciej).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-08-27, 10:00 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 623
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 40
Otrzymał: 39
Francuz pisze:
a niby dlaczego ma nie działać :?:

Z powodu braku oznakowania poziomego na wielu drogach...... Na przykład między Ciechanowem i Płońskiem jest taka piękna droga, gdzie wyremontowano nawierzchnię 3 lata temu, ale do dziś nie ma oznakowania poziomego (i poboczy).
W samym mieście, na autostradzie i eSce - zadziała.

Bogdan61 pisze:
P.S. Już teraz UE myśli o ograniczeniu / ujednoliceniu we wszystkich krajach członkowskich prędkości maksymalnej na autostradach do 130 km/h (i ma w tym wielu zwolenników, bo tylko w PL i w Niemczech można jeździć szybciej).

A ja słyszałem, że któryś kraj wprowadził pilotażowo odcinki autostrady z podniesionym limitem do 140. W sumie nawet w PL, gdzie nie mamy jeszcze dobrej kultury jazdy po autostradach i brakuje trzeciego pasa, to akurat uważam że autostrady są bezpieczne. Poza tym nie można karać 95% za głupotę 5%.
Osobiście uważam, że brak nam właśnie trzeciego pasa i podniesienia limitu do 160..... lub jego zdjęcia na lewym pasie.

Poza tym już widziałem 1.0 w mondeo mk5..... Silnik ledwie daje radę z ciężkim nadwoziem kombi. Super jednostka do fiesty, znośna do foki, ale nie do auta co waży 1500kg na pusto.

Podoba Wam się taka wizja motoryzacji?

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-08-27, 10:14 
Offline
ZAŁOŻYCIEL
ZAŁOŻYCIEL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-24, 14:31
Posty: 2434
Wiek: 56
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Renault
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 152
Otrzymał: 128
xlar pisze:
Francuz pisze:
a niby dlaczego ma nie działać :?:

Z powodu braku oznakowania poziomego na wielu drogach...... Na przykład między Ciechanowem i Płońskiem jest taka piękna droga, gdzie wyremontowano nawierzchnię 3 lata temu, ale do dziś nie ma oznakowania poziomego (i poboczy).
W samym mieście, na autostradzie i eSce - zadziała.

Nie jest tak do końca (piszę z autopsji bo używam tego gadżetu) - czasem jako linię on traktuje ciemny pasek łączący dwa przeciwległe pasy ruchu na drogach lokalnych, a u nas rzadko na takich drogach kładzie się nawierzchnię w pełnej szerokości.
Działa to bardzo dobrze, o wiele lepiej niż rozpoznawanie znaków ;)

xlar pisze:
A ja słyszałem, że któryś kraj wprowadził pilotażowo odcinki autostrady z podniesionym limitem do 140.

Austria, jechałem takimi odcinkami i ma to sens bo są one wybudowane niedawno, prawie, że nie ma tam zakrętów i 140 jest naprawdę bezpieczną prędkością.
Jeden z tych odcinków na drodze z Wiednia do Linzu ma ok. 40km więc to już jest coś na czym zyskuje się czas ;)

_________________
http://www.klubrenaultclio.pl
Razem 185 koni i 1 pies
Na forum Renault Clio od 2004 roku
Potrzebujesz porady dotyczącej CB radia :?:
Kliknij w logo poniżej:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-08-27, 10:24 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 623
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 40
Otrzymał: 39
O widzisz, nie pamiętałem który to kraj właśnie. Dzięki.

A co myślisz, gdyby limit przesunąć do 150 czy 160 i np. uzależnić go od warunków drogowych za pomocą tablic elektronicznych?

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-08-27, 10:59 
Offline
ZAŁOŻYCIEL
ZAŁOŻYCIEL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-24, 14:31
Posty: 2434
Wiek: 56
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Renault
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 152
Otrzymał: 128
xlar pisze:
A co myślisz, gdyby limit przesunąć do 150 czy 160 i np. uzależnić go od warunków drogowych za pomocą tablic elektronicznych?

nie widzę takiej potrzeby ponieważ jest niewiele dróg, po których można bezpiecznie jechać z takimi prędkościami - obecnie najlepsze drogi w naszej okolicy są na terenach byłej NRD, a i tam jest raptem parę odcinków gdzie bez stresu rozwija się wysokie prędkości;
mit niemiecki to tylko mit bo w starych Niemczech tam gdzie nie da się modernizować autostrad bo nie ma na to dość miejsca jest ogromna ilość ograniczeń do 120 ;)
jak dla mnie optymalna prędkość na autostradzie to taka jak obowiązuje u nas: szybko i w miarę rozsądnie ;)

_________________
http://www.klubrenaultclio.pl
Razem 185 koni i 1 pies
Na forum Renault Clio od 2004 roku
Potrzebujesz porady dotyczącej CB radia :?:
Kliknij w logo poniżej:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group