Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2018-12-11, 21:01

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2018-03-14, 08:25 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-01-15, 12:13
Posty: 44
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: B
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Mam tutaj na myśli takie miasto jak Warszawa czy Łódź. Aby można było sprawnie poruszać się, stosunkowo łatwo parkować. No i oczywiście, aby było możliwie tanie w eksploatacji. Możecie polecić mi coś w tym zakresie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-03-15, 07:24 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-01-23, 09:31
Posty: 47
Płeć: Nie określono
Samochód: Renault
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: b
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 1
Trochę tego jest. Rozumiem, że gabarytowo ma to być stosunkowo niewielkie auto?
Od Renault może to być popularne Clio. Stosunek ceny do jakości jest w tym przypadku na bardzo dobrym poziomie.
A OLX pęka w szwach od różnych modeli Clio: https://www.olx.pl/motoryzacja/samochody/renault/clio/

Ewentualnie coś od KIA np Kia Venga lub KIA Picanto. Używanych szukaj w takich w przysalonowych serwisach: http://www.landcar.pl/?page=outlet przynajmniej wiesz co kupujesz.

_________________
Wz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-03-16, 11:40 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-09-30, 18:41
Posty: 22
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: dCi
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 1
Lepiej według mnie będzie się rozejrzeć za jakimś Hyundaiem lub VW, w ostateczności za Oplem, według mnie będzie to lepsze rozwiązanie od Clio


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-03-16, 15:20 
Offline
Expérimenté
Expérimenté

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 705
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 132
Otrzymał: 156
A czym to argumentujesz ? Chętnie posłucham.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-03-25, 21:20 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 646
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 43
Otrzymał: 49
Paroma autami już jeździłem. Totalnie różne gabaryty (segmenty) i silniki. Wybór auta to złoty środek pomiędzy wieloma wymaganiami i jeszcze kwestiami budżetowymi.
Jeśli Twoimi wymaganiami ma być sprawne poruszanie, ale np bez jakiegoś sportowego zacięcia i łatwość parkowania stricte tylko w mieście, to z czystym sumieniem możesz szukać UP/CITIGO/Mii w wersji 75 koni. Słabsza 60 to typowy miejski powolniak, ale za to oba silniki mają opinie trwałych nieco terkoczących (3 cylindry). Dla mnie to taka trochę kosiareczka.
Jeśli coś ciutkę większego, to np fajnym wyborem może być Yariska I z silnikiem 1.33 , albo Twingo II 1.2 75 koni, choć to dwa różne segmenty, to niezłe autka i w dodatku relatywnie tanie w naprawach. W dodatku nie psują się jakoś przesadnie. Teściowej kupiliśmy parę lat temu twingo I żabkę z 1.2 75 koni, to jest bardzo zadowolona, a auto dynamiczne, tylko słabo wygłuszone i to czuć. Za to widoczność i przesuwana tyna kanapa poprawiają funkcjonalność. Dla kobiety, która jest przeciętnym kierowcą i nie zważa na komfort, był to strzał w dziesiątkę. W dodatku zadbane i nieźle wyposażone egzemplarze z końca produkcji są dość tanie w zakupie i nawet w korku nie palą bardzo dużo.
Idąc dalej możemy poszukać czegoś w klasycznym segmencie B:
Clio II - najlepsze lata ma już za sobą, no chyba że storia, która może nie będzie tak zmęczona, ale za to ogołocona z mocniejszych jednostek i dodatków.
Clio III, które może być całkiem fajnym dynamicznym autem jeśli wybierzemy np. jednostkę 1.6. Wersja kombi możę być nawet traktowana jako auto rodzinne.
Polo ze sprawdzonym silnikiem 1.4 około 85 koni. Starsze, nowsze, byle w dobrym stanie.
Jak polo, to przydałaby się w miarę świeża Ibiza - spore auto jak na miejskie standardy, ale o bardzo twardych plastikach.
Fiesta mk6 - 1.25, chyba najlepsza jednostka i całkiem żwawa w tej budzie
Fiesta mk7 - albo wersja typowo miejska 1.25 (wersję 60 koni magicy przełączają na 82, bo różnica tylko w mapie, a dynamika się zmienia znacząco 17 sekund vs 13,5 do setki), albo dynamiczne 1.6 16V 9,9 sekundy z okolicy 2011 roku, ewentualnie poliftowy 1.0 EB 100 koni. Świetne zawieszenie - sam takim śmigam nowym (niestety tylko 1.4) i przyjemność z jazdy w mieście jest większa niż Mondeo. Ot taki gokart trochę, aż skłania do dynamicznej jazdy.
Opel corsa D - 1.4 100 / Corsa E - 1.4 90. Do miasta w wydaniu z fabrycznym gazem nawet nie będzie złym pomysłem. Tata ma taki służbowy. Sam taki sprowadzałem dla sąsiadki jakiś czas temu. Przyjemne wnętrze. Wygłuszenie do 110 - 120 całkiem niezłe. Również przyjemnie zestrojone zawieszenie (lepiej niż w clio II i clio III). Niestety dość przeciętna dynamika. Około 13 sekund 0-100.
Z fajnych jeszcze koreaniec I20 II generacji.
Jeśli budżet masz ograniczony, a ma być typowo miejski i w dodatku ciekawy samochód, to mnie osobiście bardzo spodobał się "peżo" 1007 (tak, nie pomyliłem się). Trzeba uważać na drzwi przesuwne, ale samo auto ma szansę być niezniszczone, a mechanikę można dobrać od Citroena C2. Fajna widoczność, niezłe zdolności przewozowe - nawet pralkę wsadzisz - wiem bo wiozłem. Minusem jest szorowanie lusterkami o ziemię w zakrętach i trudność z dalszą odsprzedażą. 1.4 myślę że jest ok, tylko zbiorniczek ma malutki i trzeba często tankować.
Jak ma być tanio i prosto, typowo miejsko to nie można zapomnieć o fiacie panda z silnikami wywodzącymi się jeszcze z serii fire. Dość wolne, ale bardzo proste. Niektóre jednostki są bezkolizyjne jak np 1.1. W dodatku pudełkowate nadwozie w całkiem przyzwoitych warunkach pozwala przemieszczać się 4 osobom po mieście albo przewieźć coś większego.
Z fiatów jest jeszcze punto III - tutaj po wieloma nazwami, ale nadal mam na myśli "grande punto". I faktycznie grande jest nie bez powodu. Kiedyś porównałem jego wymiary z moim pierwszym autem (segmentu C) Fordem Escortem mk VII. Wyszło, że punciak jest całkiem spory. Jak brać to wersję tylko 1.4 77 koni. 8 zaworów, dobrze toleruje gaz, naprawi go każdy kto choćby troszkę zna się na mechanice. Co najwyżej mogą pojawić się problemy z elektryką (potrafi zgnić skrzynka bezpieczników w komorze silnika, ale nie jest to zjawisko częste).

Celowo pominąłem diesle - jeśli ma być tanio i w miarę bezstresowo to warto pozostać przy benzynowych i sprawdzonych jednostkach, najlepiej nieco starszej generacji znanych mechanikom.

Generalnie z każdym autem z listy miałem mniejszą lub większą styczność (poza i20). Odradzał np będę 206, ze względu na belkę, bo jak ma być tanio, to tutaj trzeba uważać. Dlatego przy 1007 trzeba uważać i patrzeć na zawieszenie. Z tego powodu pominąłem też celowo citroena c3, którym jeździło mi się tragicznie..

Ehh. Jeśli ktoś dotarł do końca. Dzięki

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group