Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2019-03-26, 01:45

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2018-10-24, 12:32 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1862
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 353
Otrzymał: 221
Test opon całorocznych – 2018r. Uniwersalne w końcu dobre.


W teście uczestniczyło 27 opon całorocznych w rozmiarze 195/65 R15. Pierwsza kwalifikacja polegała na teście hamowania na mokrej i suchej drodze. Do dalszych testów wybrano 10 opon, które najlepiej wypadły w pierwszej w/w kwalifikacji. Poniżej końcowa ocena testowanych opon, wg kolejności zajętego miejsca.

1. Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 / Zalety: dobra opona do wszechstronnych zastosowań, świetne właściwości jezdne i dobry stosunek ceny do prognozowanej trwałości, wysoka precyzja i dynamiczne prowadzenie na mokrej oraz ośnieżonej drodze, odporność na aquaplaning, wysoki komfort, wysoka prognozowana trwałość. Wada: wysoka cena zakupu.
2. Continental AllSeasonContact / Zalety: wzorcowe właściwości jezdne na śniegu i mokrej nawierzchni, dynamiczne prowadzenie na mokrym, wysoka odporność na aquaplaning, dość wysoka prognozowana trwałość. Wada: przeciętne prowadzenie (handling) na suchym asfalcie.
3. Nokian Weatherproof / Zalety: najlepsza zimówka spośród testowanych opon – na śniegu Nokian nie ma sobie równych, bardzo wysoka odporność na aquaplaning, niskie opory toczenia. Wady: taka sobie przyczepność na mokrej nawierzchni, ograniczona prognozowana trwałość.
4. Michelin CrossClimate+ / Zalety: bardzo wysoka prognozowana trwałość, bezpieczne prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni, znakomita relacja ceny zakupu do trwałości. Wady: przeciętna odporność na aquaplaning na łuku, średnie prowadzenie boczne na ośnieżonej drodze.
5. Hankook Kinergy 4S2 / Zalety: nowy model opony, wyróżniający się stabilnym prowadzeniem na mokrej i suchej nawierzchni, wysoka precyzja prowadzenia i dobra informacja zwrotna, odporność na aquaplaning, wysoki komfort. Wady: przeciętne prowadzenie boczne na śniegu, ograniczona prognozowana trwałość.
6. Falken EuroAll Season AS210 / Zalety: świetne parametry na śniegu – dobra trakcja i dynamiczne właściwości jezdne, wysoka odporność na aquaplaning, przyjemny komfort, wysoka prognozowana trwałość. Wady: ograniczona przyczepność na mokrym, opóźniona reakcja na ruchy kierownicą i podsterowność na mokrej drodze, podwyższony poziom hałasu.
7. Vredestein Quatrac 5 / Zalety: opona wielosezonowa o wyważonej charakterystyce, pewne prowadzenie na każdym rodzaju nawierzchni, dobra informacja zwrotna podczas szybkiej jazdy na mokrej drodze, niski poziom hałasu. Wady: obniżona odporność na aquaplaning, opóźniona reakcja na ruchy kierownicą podczas jazdy na suchym.
8. Nexen N’blue 4 Season / Zalety: krótka droga hamowania i stabilne prowadzenie boczne na śniegu, niski poziom hałasu, dobry stosunek cena/trwałość. Wady: ograniczone parametry na mokrym i podwyższona podatność na aquaplaning, przeciętne prowadzenie boczne i podatność do podsterowności na mokrym i suchym, wyraźnie podniesione opory toczenia.
9. Pirelli Cinturato All Season Plus / Zalety: dobra trakcja i prowadzenie boczne na śniegu i lodzie, wyważone właściwości jezdne na suchym, szybka reakcja na ruchy kierownicą. Wady: przeciętna odporność na aquaplaning, wydłużona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, podwyższone opory toczenia, wyraźnie obniżona trwałość.
10. Bridgestone Weather Control A005 / Zalety: dynamiczne właściwości jezdne na suchej i mokrej nawierzchni, bardzo krótkie drogi hamowania podczas jazdy na suchym i mokrym. Wady: przeciętne zdolności zimowe, słabe prowadzenie boczne, podsterowność i wydłużone drogi hamowania na śniegu, podwyższona głośność.


Opona całoroczna: bardziej letnia czy zimowa?
Opony całoroczne są już na pewno bardziej uniwersalne niż kiedyś, ale mimo to, kupując taki model, trzeba zazwyczaj pójść na jakiś kompromis. Z naszego testu dobitnie wynika, że są opony lepiej radzące sobie na śniegu – wyniki lepsze nawet od referencyjnej opony zimowej – jak i te, które zdecydowanie wola suchą nawierzchnię, a na śniegu wypadają słabo. Podczas wyboru opony całorocznej musicie więc kierować się głównie tym, w jakich warunkach przyjdzie wam najczęściej jeździć – jeżeli samochód ma zawieźć w czasie ferii rodzinę na stok, to logicznym rozwiązaniem będzie opona o właściwościach zimowych. Gdy z kolei jeździcie głównie po suchej nawierzchni, a kontakt waszego samochodu z zimą ogranicza się do w miarę szybko odśnieżanych dróg miejskich, możecie spokojnie postawić na ogumienie o bardziej letniej charakterystyce. Wybór musi być naprawdę sumiennie przemyślany.

Naszym zdaniem
Opony całoroczne to kompromis, ale już całkiem rozsądny. Wybierając ogumienie tego typu, masz spokój z sezonową wymianą i staniem w kolejkach, ale musisz pamiętać o tym, że pod pewnymi względami opona wielosezonowa nie prześcignie ani topowej zimówki, ani opony letniej. Z tego powodu gumy całoroczne polecamy głównie tym, którzy jeżdżą stosunkowo spokojnie i (lub) nie mają przesadnie mocnego samochodu. Uwaga: model modelowi nierówny – wśród uniwersalnych opon mamy typy wyraźnie zimowe i te, które wolą lato.



- źródło: AŚ


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-11-20, 00:35 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1862
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 353
Otrzymał: 221
Test opon całorocznych – 2018


Tygodnik Motor przeprowadził test 8 opon całorocznych w rozmiarze 205/55 R16.
Zaniedbywane latami przez producentów opony całoroczne wreszcie wróciły do łask. Poniższy test udowadnia, że opony wielosezonowe są godne polecenia.

Opony wielosezonowe to propozycja nie dla wszystkich. Z założenia do ciężkich warunków zimowych przeznaczone są opony zimowe. Natomiast znaczna część kierowców, nawet w polskich realiach, ma do czynienia z jazdą po zaśnieżonej drodze zaledwie kilka dni w roku. W miastach śnieg zwykle nie leży na jezdni dłużej niż do końca opadu. I właśnie w takich warunkach godne polecenia są opony wielosezonowe, których nie trzeba wymieniać co pół roku.

Poniżej wyniki testu, wg zajętego miejsca;

1. Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2: Doskonały produkt na wszystkie pory roku. Na śniegu radzi sobie jak dobra opona zimowa, na mokrej nawierzchni ma bardzo wysoka przyczepność, jedynie na suchym asfalcie ma nieco dłuższą, aczkolwiek nadal bezpieczną drogę hamowania. Bardzo dojrzała i godna polecenia opona.
2. Continental AllSeasonContact: Nowość Continentala to produkt, który będzie bezpieczny latem, ale na śniegu zapewni przyczepność jak opona zimowa. AllSeasonContact ma przewidywalną charakterystykę, nigdy nie zaskakuje kierowcy. Na suchym torze uzyskał najlepsze czasy okrążeń. To godna polecenia opona.
3. Michelin CrossClimate+: Opona niezwykle bezpieczna oraz przewidywalna na suchej nawierzchni. Charakteryzuje się krótką drogą hamowania. Na mokrym asfalcie bardzo przyzwoita, z zapasem bezpieczeństwa. Mimo, że jest oponą letnią, podczas jazdy po śniegu uzyskuje jak najbardziej akceptowalne parametry.
4. BF Goodrich g-Grip All Season 2: Najnowsza propozycja tego producenta to całkowicie nowa jakość. Opona bardzo dobrze poradziła sobie z próbami na śniegu i dość przyzwoicie na suchym oraz mokrym asfalcie. Pewne niedostatki zdradziła na mokrym torze, ale jest bezpieczna. Dobra opona w segmencie średnim.
5. Fulda MultiControl: Mistrz jeżeli chodzi o siłę napędową na śniegu. Na mokrym wypada w miarę przyzwoicie, choć ma dość małą precyzję kierowania. Średnio wypadła długość drogi hamowania na suchym. Opona nie ma jednak poważnych wad i w swoim segmencie jest propozycją wartą rozważenia.
6. Nexen N blue 4 Season WH17: Koreańska opona wytwarzana w Chinach uplasowała się tuż poniżej konkurentów segmentu średniego. Najsłabiej wypadły w jej przypadku próby na śniegu. Natomiast zarówno na mokrym, jak i suchym asfalcie było już nieco lepiej. Zaletą jest niski poziom hałasu zewnętrznego. Wadą – wysokie opory toczenia.
7. Dębica Navigator 2: Polska Dębica Navigator 2 to już staruszek. Jej średnie parametry, szczególnie na śniegu i mokrym asfalcie, pozwoliły na zajęcie dopiero przedostatniego miejsca. Zwraca uwagę długa droga hamowania na mokrym. Na suchej nawierzchni potrafi być nerwowa w slalomie. Warta zakupu tylko w rozmiarach, w których jest tania.
8. Nankang Winter Activa N-607 A/S Plus: Chiński produkt mocno odstaje od całej reszty, co było widać w testach. Opona bardzo mizernie radzi sobie na śniegu, ma niską siłę napędową. Na mokrym asfalcie jest bardzo nerwowa i mało przyczepna. Ma dodatkowo bardzo długą drogę hamowania. Przyzwoicie radzi sobie tylko na suchej nawierzchni.

Podsumowanie
Czołówka segmentu opon całorocznych to już bardzo dojrzałe produkty. Trzy pierwsze miejsca różnią się pojedynczymi punktami, co praktycznie należy odczytywać jako remis. Goodyear i Continental wygrywają na śniegu, a Michelin lepiej wypada na suchym asfalcie. Przyzwoicie poradziły sobie też opony segmentu średniego: BF Goodrich i Fulda. Jedyną niegodną polecenia jest Nankang.


- źródło: Motor

P.S. Gdybym miał kupić opony całoroczne, to brałbym pod uwagę Michelin CrossClimate+ (świetna na lato, w zimie dobrze sobie radzi).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group