Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2018-10-15, 09:14

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2017-10-16, 22:17 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1788
Wiek: 56
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 302
Otrzymał: 179
Test opon zimowych - 2017/2018


W tygodniku Motor przedstawiono test 6 opon zimowych w rozmiarze 185/65 R15.
W w/w teście kolejno miejsce zajęły:

1. Goodyear Ultra Grip 9 ; na śniegu opona dość przyczepna, na mokrym asfalcie najwyższy poziom. Na suchym opona bezpieczna, lekko podsterowna.
2. Bridgestone Driveguard Winter ; opona najsłabiej radząca sobie na śniegu, ale za to bardzo dobra na suchym i przyzwoita na mokrym (poza aquaplaningiem).
3. Uniroyal MS Plus 77 ; ogumienie radzi sobie bardzo dobrze na nawierzchniach zaśnieżonych i mokrych, ale za to słabiej wypada na suchym. Wyczuwalna podsterowność.
4. Vredestein Snowtrac 5 ; typowy średniak. Niezbyt lubi zaśnieżoną nawierzchnię, poza tym przyzwoicie wypada na mokrym i suchym. Lekko podsterowna.
5. Dębica Frigo 2 ; absolutny mistrz na śniegu, poziom opony skandynawskiej. Jednak bardzo słabo radzi sobie na mokrym asfalcie. Na suchym - przeciętniak.
6. Wanli WintermaX U1 SW 611 ; najsłabsza opona w teście. Kiepska na suchym i mokrym asfalcie, z małym zapasem przyczepności. Nie najgorzej za to trzyma na śniegu.

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-10-17, 07:03 
Offline
ZAŁOŻYCIEL
ZAŁOŻYCIEL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-24, 14:31
Posty: 2433
Wiek: 56
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Renault
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 152
Otrzymał: 128
Mam 3.
Dają radę ;)

_________________
http://www.klubrenaultclio.pl
Razem 185 koni i 1 pies
Na forum Renault Clio od 2004 roku
Potrzebujesz porady dotyczącej CB radia :?:
Kliknij w logo poniżej:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-10-17, 14:36 
Offline
Expérimenté
Expérimenté

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 678
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 123
Otrzymał: 129
A gdzie Falkeny ? ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-10-17, 20:36 
Offline
ZAŁOŻYCIEL
ZAŁOŻYCIEL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-24, 14:31
Posty: 2433
Wiek: 56
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Renault
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 152
Otrzymał: 128
Pejo pisze:
A gdzie Falkeny ? ;)

miałem kiedyś na Clio, też dawały radę

_________________
http://www.klubrenaultclio.pl
Razem 185 koni i 1 pies
Na forum Renault Clio od 2004 roku
Potrzebujesz porady dotyczącej CB radia :?:
Kliknij w logo poniżej:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-10-17, 20:49 
Offline
Expérimenté
Expérimenté

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 678
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 123
Otrzymał: 129
Pewnie, że dają rade; jak zjadę obecne letnie to kolejny komplet też będzie firmy Falken. Ja wiem, że tym firmom z poza EU trudno się przebić przez marketing pewnych niemiecki firm... Maiłem od nowości Continentale wytrzymały 25 tyś. km a obecne już 53 i starczą może jeszcze na dwa sezony.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-10-19, 21:26 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2017-05-27, 05:40
Posty: 72
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza4
Pojemność silnika: 1400
Typ silnika: k4j
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 7
Otrzymał: 0
A gdzie Nokiany???
Przecież to premium opon zimowych


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-11-02, 01:17 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1788
Wiek: 56
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 302
Otrzymał: 179
Test opon zimowych -2017


We wstępnym teście brało udział 50 modeli opon zimowych w rozmiarze 225/50 R17, które poddano sprawdzianowi w próbach hamowania. Następnie wybrano 20 opon, które osiągnęły najlepsze wyniki we wstępnym teście.

Poniżej opis 20 opon, zgodnie z zajętym miejscem w teście głównym:

1. Continental WinterContact TS 860 (ocena – wzorowa). Zalety: zwycięzca testu przekonuje do siebie najlepszymi właściwościami jezdnymi w każdych warunkach drogowych, zapewnia sportowe prowadzenie na śniegu i suchej nawierzchni oraz szybką reakcję na ruchy kierownicą. Wady: przeciętna trwałość.
2. Michelin Alpin 5 (ocena – wzorowa). Zalety: doskonałe opony zimowe, zapewniające też bardzo dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni oraz wysoką trwałość. Zrównoważone właściwości jezdne na ośnieżonej i suchej drodze, niska podatność na aquaplaning. Wady: podwyższone opory toczenia.
3. Dunlop Winter Sport 5 (ocena – wzorowa). Zalety: opona zimowa klasy premium o zrównoważonych właściwościach jezdnych i sportowym prowadzeniu zarówno na śniegu, jak i na mokrej nawierzchni, krótkie drogi hamowania na mokrym podłożu. Wady: jedynie przeciętna trwałość.
4. Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 (ocena – dobra). Zalety: opony zimowe klasy premium, zapewniające doskonałe osiągi w każdych warunkach drogowych, precyzyjnie reagujące na ruchy kierownicą, dające dobre wyczucie drogi i kontrolę nad autem. Wady: wysoka cena, ograniczona szacunkowa trwałość.
5. Semperit Speed-Grip 3 (ocena – dobra). Zalety: wszechstronnie utalentowane opony o dobrych właściwościach zimowych, wysokiej precyzji prowadzenia oraz dynamicznej charakterystyce na suchej drodze, wysoki komfort. Wady: podatność na aquaplaning, przeciętna trwałość.
6. BF Goodrich g-Force Winter 2 (ocena – dobra). Zalety: niekwestionowany król zimy o najlepszych osiągach na ubitym, rozjeżdżonym śniegu, wysoka odporność na aquaplaning, przyjemny komfort toczenia. Wady: opóźnione reakcje na ruchy kierownicą, skłonność do podsterowności na suchej drodze.
7. Fulda Kristall Control HP2 (ocena – dobra). Zalety: niedrogie opony zimowe o wysokiej trwałości i dobrych właściwościach jezdnych w warunkach zimowych, wysoka odporność na aquaplaning, komfort jazdy. Wady: opóźniona reakcja na ruchy kierownicą, skłonność do podsterowności na mokrej drodze.
8. Bridgestone Blizzak LM 001 Evo (ocena – dobra). Zalety: wszechstronne opony o doskonałych właściwościach jezdnych na mokrej nawierzchni, precyzyjne prowadzenie i dobre wyczucie drogi, niski poziom hałasu. Wady: przeciętne prowadzenie boczne na śniegu, wydłużone drogi hamowania na suchej drodze.
9. Kleber Kristalp HP3 (ocena – dobra). Zalety: opony zimowe o doskonałych właściwościach zimowych na śniegu, korzystny stosunek ceny do jakości, odporność na aquaplaning, niski poziom hałasu. Wady: opóźnione reakcje na ruchy kierownicą, podsterowność na suchej drodze.
10. Nexen Winguard Sport 2 (ocena – dobra). Zalety: niedrogie opony zimowe o zrównoważonych właściwościach jezdnych na śniegu i na suchej drodze, krótkie drogi hamowania na mokrej nawierzchni. Wady: ograniczona odporność na aquaplaning, podwyższone opory toczenia.
11. Gislaved Euro Frost 5 (ocena – dobra). Zalety: niedrogie opony zimowe o stabilnym prowadzeniu na śniegu i suchej nawierzchni, niska podatność na aquaplaning. Wady: ograniczony poziom przyczepności na mokrej drodze, skłonność do podsterowności w takich warunkach.
12. Kumho Wintercraft WP71 (ocena – zadowalająca). Zalety: opony zimowe zapewniające dobrą trakcję na śniegu, krótkie drogi hamowania na mokrym i suchym podłożu, korzystne koszty eksploatacji. Wady: przeciętne prowadzenie i komfort, opóźniona reakcja na ruchy kierownicą.
13. Uniroyal MS plus 77 (ocena – zadowalająca). Zalety: ogumienie zapewniające dobrą trakcję oraz sprawne hamowanie na śniegu, niska podatność na aquaplaning. Wady: opóźnione reakcje na ruchy kierownicą, ograniczone prowadzenie boczne na mokrej oraz suchej nawierzchni.
14. Nokian WR D4 (ocena – zadowalająca). Zalety: opony zimowe o zrównoważonych właściwościach jezdnych na mokrej oraz ośnieżonej nawierzchni. Wady: podsterowne zachowanie na drodze i opóźnione reakcje na ruchy kierownicą, ograniczona szacunkowa trwałość.
15. Yokohama W.drive V905 (ocena – zadowalająca). Zalety: dobra trakcja oraz krótkie drogi hamowania na śniegu, stabilne, bezpieczne zachowanie na mokrej nawierzchni. Wady: ograniczone prowadzenie boczne na śniegu, niewielkie rezerwy bezpieczeństwa w dziedzinie aquaplaningu, podwyższone opory.
16. Barum Polaris 3 (ocena – zadowalająca). Zalety: stabilne, bezpieczne właściwości jezdne na zaśnieżonej i suchej nawierzchni, korzystna cena. Wady: jedynie przeciętny poziom przyczepności na mokrej nawierzchni, skłonności do podsterowności, podatność na aquaplaning.
17. Sava Eskimo HP2 (ocena – zadowalająca). Zalety: niedrogie opony zimowe o wysokiej przewidywalnej trwałości i najlepszym stosunku ceny do jakości. Wady: przeciętne właściwości jezdne na mokrej drodze, wydłużone drogi hamowania na mokrym i suchym podłożu, ograniczony komfort toczenia.
18. Pirelli Winter Sottozero 3 (ocena – zadowalająca). Zalety: krótkie drogi hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, dynamiczne prowadzenie na mokrym podłożu. Wady: przeciętne właściwości zimowe, słaba trakcja oraz wydłużone drogi hamowania na śniegu, ograniczona przewidywalna trwałość.
19. Firestone Winterhawk 3 (ocena – zadowalająca). Zalety: dobre wyniki w próbach trakcji na śniegu, niski poziom hałasu. Wady: ograniczone prowadzenie boczne i opóźniona reakcja na ruchy kierownicą na ośnieżonej i mokrej nawierzchni, wydłużone drogi hamowania na mokrej drodze, wysokie opory toczenia.
20. Hankook Winter i*cept evo2 (ocena – zadowalająca). Zalety: dynamiczne prowadzenie na suchej nawierzchni, niski poziom hałasu. Wady: niezrównoważone, podsterowne właściwości jezdne, ograniczona precyzja prowadzenia na ośnieżonej i mokrej nawierzchni, przeciętny komfort.


- źródło: AŚ


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group