Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2018-12-17, 17:40

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2017-07-18, 10:45 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1826
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 330
Otrzymał: 204
Jak działa przepływomierz?

Na drodze zasysanego strumienia powietrza umieszczony jest cienki drucik rozgrzewany do temperatury ok. 100 stopni C. Opływające go powietrze chłodzi go z intensywnością zależną od tego, jak wiele powietrza trafia do silnika. Urządzenie elektroniczne stara się utrzymać stałą temperaturę drucika. Jeśli sterownik musi dostarczyć dużo prądu do drucika, to wie, że przepływ powietrza jest duży. Im większy przepływ powietrza, tym więcej paliwa można dostarczyć do silnika. W przepływomierzach z opornikiem utrzymywana jest stała różnica temperatur pomiędzy opornikiem a powietrzem trafiającym do silnika. Wynosi ona ok. 180 stopni C. Zasada działania jest jednak podobna: im więcej energii trzeba na podgrzewanie opornika, tym więcej paliwa dostaje silnik.

Objawy uszkodzonego przepływomierza

Najczęstszym objawem jest wyraźny spadek mocy silnika. Auto nie chce przyśpieszać. Towarzyszy temu też pogorszenie kultury pracy silnika.
W niektórych samochodach objawy nie są dokuczliwe, sterownik może przejść na ustawienia domyślne i silnik pracuje w miarę poprawnie – pali się tylko kontrolka „check engine”.
Sygnałem o złej pracy przepływomierza powietrza jest też niewłaściwy skład spalin i wyższe zużycie paliwa.

Na co zwrócić uwagę?

Podstawowym czynnikiem wpływającym na złą pracę przepływomierza powietrza są zbierające się na nim zabrudzenia. Szczególnie wrażliwy na to jest przepływomierz z gorącym drutem. Dla zwiększenia jego żywotności wystarczy regularnie wymieniać filtr powietrza. Często przepływomierze ulegają awarii po montażu tzw. sportowych filtrów powietrza. Mają one zazwyczaj dużo gorsze od oryginalnych (zwłaszcza te bez atestów) zdolności do wychwytywania zanieczyszczeń.
Przepływomierze nie tolerują strzałów w kolektorze dolotowym. Dlatego niesprawne instalacje LPG są powodem częstych uszkodzeń przepływomierzy. Czasem wystarczy jeden „strzał”, czasem usterka występuje dopiero po kilku. Ryzyko „strzałów” maleje niemal do zera po zastosowaniu nowoczesnego wtrysku gazu.
W niektórych modelach aut przepływomierz łatwo zepsuć, wjeżdżając z dużą prędkością w głęboką kałuże. Jeżeli na element pomiarowy przepływomierza trafi mgiełka wody, może dojść do natychmiastowego przepalenia drucika.

- źródło: Motor


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-19, 15:44 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 647
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 43
Otrzymał: 49
Bogdan61 pisze:
Objawy uszkodzonego przepływomierza

Najczęstszym objawem jest wyraźny spadek mocy silnika. Auto nie chce przyśpieszać. Towarzyszy temu też pogorszenie kultury pracy silnika.
W niektórych samochodach objawy nie są dokuczliwe, sterownik może przejść na ustawienia domyślne i silnik pracuje w miarę poprawnie – pali się tylko kontrolka „check engine”.
Sygnałem o złej pracy przepływomierza powietrza jest też niewłaściwy skład spalin i wyższe zużycie paliwa.


Odnośnie uszkodzenia przepływki - np w passatach B5 i golfach IV przepływka padała płynnie. Dynamika spadałą nieznacznie, bez żadnej kontrolki, więc często kierowcy nie zauważali uszkodzenia. Co więcej malało też spalanie.
Ot taki dodatek.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group