Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2019-05-24, 12:04

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2014-09-27, 21:33 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1894
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 361
Otrzymał: 235
Bądź sprytniejszy od mrozu


Odpowiednio przygotowując auto do zimy można uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek, jakie przynosi mróz.

Wilgoć i ujemne temperatury nie sprzyjają samochodom. Na mrozie spada sprawność akumulatora, silnik dłużej się nagrzewa, a więc i intensywniej zużywa. Z kolei wilgoć dokucza głównie kierowcy, choć nie można zapomnieć, że kondensująca się para wodna degraduje olej czy przyspiesza korozję metalu. Aby zima jak najmniej dokuczała kierowcy, powinien przygotować do niej samochód. Przypominamy o tych czynnościach, które warto wykonać na progu zimy. Nawet w relatywnie młodym aucie warto zakonserwować uszczelki czy chociażby pozbyć się wilgoci z wnętrza.


1. Wymień stare żarówki halogenowe
Żarówki halogenowe mają tendencję do znaczącego spadku strumienia światła już po około roku użytkowania. Zmiana jest tak powolna, że można jej nie zauważyć. Dlatego dobrą praktyką jest wymiana żarówek przynajmniej raz do roku, mimo że wydają się sprawne. W aucie warto mieć zestaw żarówek na wymianę, jednak możliwe tanich. Drogich typu +50% nie warto wozić w samochodzie w charakterze zapasowych, gdyż wstrząsy im nie służą (skraca się trwałość).


2. Kup depresator do diesla
Olej napędowy cechuje skłonność do wytrącania się cząsteczek parafiny w niskich temperaturach. Mogą one zablokować filtr paliwa, unieruchamiając silnik. Normalny zimowy olej napędowy "wytrzymuje" mróz do około -25°C, a paliwa typu Premium zwykle o 5°C większy spadek temperatur. Jednak wytrącanie się parafiny czasami trudno przewidzieć. Dlatego przy mrozach poniżej 20°C prewencyjnie można zastosować dodatek do paliwa, tzw. depresator. Skuteczny jest on tylko, jeżeli użyje się go jeszcze przez "zamarznięciem" paliwa. Nie zaleca się stosowania depresatorów w rzadko używanych autach z wtryskiem common rail.


3. Sprawdź akumulator
Okresowa obsługa akumulatora ogranicza się do sprawdzenia poziomu i gęstości elektrolitu oraz stanu połączeń klem i kabla masowego z nadwoziem. Gęstość można sprawdzić tzw. areometrem - powinna wynosić ok. 1,28 g/cm3. W przypadku akumulatorów bezobsługowych zwykle nie da się łatwo skontrolować poziomu elektrolitu i wtedy pozostaje sprawdzenie tzw. napięcia spoczynkowego. Mierzone rano, przed rozruchem, powinno wynieść 12,6-12,8 V, a po uruchomieniu silnika powinno wzrosnąć do 14,0-14,5 V.


4. Usuń źródła wilgoci z auta
Kurz i piach w samochodzie oraz zawilgocony filtr kabinowy to poważne "akumulatory" wilgoci we wnętrzu auta. Efektem zaniedbań jest ciągłe parowanie szyb. Tymczasem 10-minutowa kosmetyka wnętrza, jego odkurzenie, wyczyszczenie szyb od strony wewnętrznej i kontrola filtra kabinowego dają nadspodziewanie dobre efekty. Filtr, jeżeli jest czysty i suchy, można pozostawić, warto natomiast usunąć z jego okolic wszelkie liście, które akumulują wilgoć.


5. Zakonserwuj uszczelki
Przymarzanie uszczelek do drzwi może skutkować nawet ich rozerwaniem przy otwieraniu na siłę. Tymczasem można tego problemu uniknąć. Należy pokryć gumę uszczelek odpowiednim preparatem lub wetrzeć wazelinę techniczną (to najlepsze rozwiązanie). Ta operacja zapobiegnie również nieprzyjemnemu zjawisku skrzypienia uszczelek, objawiającego się w postaci trzasków i hałasów podczas jazdy dobiegających z okolic drzwi.


6. Wybierz dobry zestaw zimowy
Każdy kierowca wie, co należy mieć w aucie na zimę. Jednak sztuką jest nie kupić bubla. Kable rozruchowe do diesla muszą mieć miedzianą żyłę o średnicy ok. 5 mm, a w przypadku silnika benzynowego - nie mniej niż 4 mm. Jeżeli chodzi o linki, to zwykle najbardziej wytrzymałe są te z parcianej taśmy (podobnej jak w pasach transportowych). Nie należy stosować odmrażaczy do zamków, bo wypłukują z nich smar. Jako alternatywę dla skrobaczki można mieć odmrażacz do szyb w atomizerze (jednak nie w spreju, bo gaz traci prężność na silnym mrozie).


7. Zimówki dobre, nawet gdy ciepło
Nie ma ryzyka "zbyt wcześnie wymienionych opon". Nasze testy wykazują, że zimowe opony zapewniają bezpieczeństwo nawet przy plus 25°C. Nie ma się więc co obawiać o jazdę na nich, gdy jest relatywnie ciepło. Skuteczność ogumienia letniego na suchym, zmrożonym asfalcie jest zwodnicza, stąd wielu kierowców bardzo przeciąga termin przejścia na zimówki. Warto jednak wiedzieć, że na mokrej nawierzchni już poniżej plus 7 stopni zimówki hamują lepiej. Używana zimówka gwałtownie traci skuteczność, gdy głębokość bieżnika spadnie poniżej 4,5 mm. Wtedy zaleca się już kupić komplet nowych opon.


8. Schładzaj wnętrze auta
Powodem oszronienia się szyb jest zamarzanie pary wodnej, kondensującej się na szybie podczas nocnego spadku temperatury. Im wnętrze auta jest silniej rozgrzane, tym tendencja do powstawania szronu jest wyższa. W skrajnych sytuacjach może on nawet pokrywać wewnętrzną stronę szyby (to objaw zalegania wilgoci we wnętrzu auta). Dojeżdżając na miejsce nocnego postoju auta wystarczy schłodzić wnętrze, aby tendencja do powstawania szronu znacząco się obniżyła. To bardzo skuteczna metoda na szron.


9. Zadbaj o świece żarowe i filtr LPG
Przy temperaturach poniżej 5 stopni większość diesli do rozruchu uruchamia świece żarowe. W wyższych temperaturach sterownik silnika może ich nie włączać i wtedy ich przepalenie bywa bezobjawowe. W starszych modelach z prostszą elektroniką można sprawdzić ich działanie łącząc przewodem z akumulatorem (gdy przeskoczy iskra - świeca jest sprawna). W nowocześniejszych autach sprawdzenie należy powierzyć mechanikowi. Nie zawsze awaria jednej ze świec musi skutkować zapaleniem się kontrolki awarii. W samochodach z instalacją LPG okresowo należy wymieniać filtr fazy lotnej, ponieważ zimą parowanie gazu jest mniej intensywne. Warto zadbać o to, by drożność instalacji była niepogorszona.


- źródło: Motor


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-10-07, 10:07 
Offline
ZAŁOŻYCIEL
ZAŁOŻYCIEL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-24, 14:31
Posty: 2500
Wiek: 57
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Renault
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 244
Otrzymał: 159
Cenne porady - mam nadzieję, że zima w tym roku będzie zimowa ;)

_________________
http://www.klubrenaultclio.pl
Razem 185 koni i 1 pies
Na forum Renault Clio od 2004 roku
Potrzebujesz porady dotyczącej CB radia :?:
Kliknij w logo poniżej:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-10-07, 11:36 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Jeśli chodzi o depresator to stosuję taki i polecam: http://allegro.pl/kleen-flo-uszlachetni ... 29391.html
W Clio II proponuję zajrzeć do skrzynki przekaźników i wyjąć i włożyć każdy przekaźnik (jak jest zielono to oczyścić i zabezpieczyć nie stosować WD40 !).
Przed zimą warto też wypiąć i wpiąć wtyczkę czujnika wału


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-08-07, 10:11 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-09-02, 20:52
Posty: 33
Lokalizacja: wlkp
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: dTi
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 4
Co do opon to dopisałbym też wielosezonowe


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group