Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2018-10-15, 09:57

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 2015-01-25, 12:33 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1788
Wiek: 56
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 302
Otrzymał: 179
Francuz pisze:
tomas249 pisze:
silnik do trwałych ponoć nie należy

tak powiadają choć moje zrobiło 270kkm i teraz dobrze służy komuś innemu - po prostu jak dbasz tak masz

Zgadza się (mam kolegę, który już z silnikiem 1,5 dCi przejechał 350 tys. km).
Jeśli chodzi o olej, to jak jeszcze wymieniałem go w ASO, to wlewali Elf 0W40, a teraz jeżdżę na 5W40 i jest OK.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-25, 12:54 
Offline
ZAŁOŻYCIEL
ZAŁOŻYCIEL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-24, 14:31
Posty: 2433
Wiek: 56
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Renault
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 152
Otrzymał: 128
Ja cały czas tylko na 5W40

_________________
http://www.klubrenaultclio.pl
Razem 185 koni i 1 pies
Na forum Renault Clio od 2004 roku
Potrzebujesz porady dotyczącej CB radia :?:
Kliknij w logo poniżej:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-25, 13:25 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Jeździłem kiedyś Renault Safrane 2.5 20V i ASO nalało mi olej 5W30 i o mało nie zarżnąłem silnika bo było to przy przebiegu 350 kkm jak tylk zauważyłem problem wróciłem do nich i w prywatnej rozmowie dowiedziałem się że leją to co producent promuje bo są wielkie zniżki. Mechanik poleciał do sklepu kupił elf 10W40 bo taki miał być i auto zostało sprzedane sprawne z przebiegiem 450 kkm. To nie zawsze jest tak że lepszy olej służy silnikowi. Silnik ma dostać taki olej jaki przewidział producent-projektant bo inaczej to można kota zagłaskać na śmierć. Lepsze bywa wrogiem dobrego....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-25, 14:42 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2015-01-19, 00:54
Posty: 21
Lokalizacja: CK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1900
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: świętokrzyskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 1
T.Raven pisze:
Jeździłem kiedyś Renault Safrane 2.5 20V i ASO nalało mi olej 5W30 i o mało nie zarżnąłem silnika bo było to przy przebiegu 350 kkm jak tylk zauważyłem problem wróciłem do nich i w prywatnej rozmowie dowiedziałem się że leją to co producent promuje bo są wielkie zniżki. Mechanik poleciał do sklepu kupił elf 10W40 bo taki miał być i auto zostało sprzedane sprawne z przebiegiem 450 kkm. To nie zawsze jest tak że lepszy olej służy silnikowi. Silnik ma dostać taki olej jaki przewidział producent-projektant bo inaczej to można kota zagłaskać na śmierć. Lepsze bywa wrogiem dobrego....


mam tez clio 1.9 dti ph 1 2000 rok i przebieg grubo po 400 i tam juz od jakis 100 tys leje 10w40 a w clio 1 z 90 roku ojciec zrobił 740 tys i nie było dostępu do olejów jak teraz lało się co było lotosa zwykłego i silnik tyle wyjeździł i poszedł na złom z uwalona uszczelka pod głowica a wymiana co 10tys 12 nigdy nie przekraczam producent przewiduje co 30 tys ale na oleju przez nigo preferowanym mam dostęp do mobila castrola wiec takie lejemy w auta służbowe i maszyny. Dodam ze w masterze 1.9 dti jeżdżącym od 10 lat w firmie na mobilu licznik zaciął się na 370 tys jakieś 7 lat temu i auta zawsze jako pierwsze startuje na placu iveca mercesy kaczki maja jakoś obiekcje z porannym rozruchem

_________________
gaz do kuchenki !!!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-26, 07:42 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Bo DTI to ostatnie pancerne jednostki a DCI sprawa wygląda inaczej no a jeśli jeszcze jest FAP to norma jest jeszcze ostrzejsza


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-08-07, 09:57 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-09-02, 20:52
Posty: 33
Lokalizacja: wlkp
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: dTi
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 4
Francuz pisze:
tomas249 pisze:
silnik do trwałych ponoć nie należy

tak powiadają choć moje zrobiło 270kkm i teraz dobrze służy komuś innemu - po prostu jak dbasz tak masz


Wydaje mi się że ta opinia wynika to z szeroko stosowanej praktyki jaką jest kręcenie liczników. U ciebie faktycznie ten silnik zrobił 270 tyś km i jest ok. Ale większość dci ma przebiegi 180 tyś -200 tyś a w rzeczywistości np 400 tyś i stąd te opinie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group