Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2018-10-15, 09:46

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 2014-04-17, 06:36 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Pamiętajcie o korku w du...ie (Euro 5) no i FAP a to podnosi spalanie niestety.

_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, jedziesz zbyt wolno” Sir Stirling Moss
Niemcy nie powinni robić samochodów. Co najwyżej coś z drewna i to miękiego bo wtedy mała szansa że coś Sp......ą


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-04-17, 08:10 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 623
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 40
Otrzymał: 39
FAP - to będzie chyba pierwsza rzecz której sie pozbędę (równoczesnie z wrzuceniem virusa).

Ciekawe czy korek w wydechu da się też jakoś pominąć.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-04-17, 08:20 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
FAP wycina się równocześnie elektronicznie i mechanicznie tylko jak się jedzie za miedzę do "ekologów" to potrafią zrobić badania spalin na trasie i wtedy jest kłopot


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-04-22, 13:40 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 623
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 40
Otrzymał: 39
No dobrze, ale jak już wspominałem - LAguny wychodziły też bez FAP, przecież w dowodzie nie ma wpisu o normie spalin. VINu na miejscu tez nie będą dekodować.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-04-22, 20:19 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1788
Wiek: 56
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 302
Otrzymał: 179
T.Raven pisze:
FAP wycina się równocześnie elektronicznie i mechanicznie tylko jak się jedzie za miedzę do "ekologów" to potrafią zrobić badania spalin na trasie i wtedy jest kłopot

Zgadza się, "za miedzą" wiedzą który samochód ma lub powinien mieć filtr cząstek stałych.
To "wycięcie" FAP-a polega na usunięciu wkładu filtra, a sama puszka po filtrze zostaje (inaczej każdy diagnosta na SKP bez badania spalin miały podstawę do zatrzymania dowodu rejestracyjnego), plus zmiana programu w komputerze samochodu (inaczej komputer po wykryciu braku FAP wprowadziłby auto w tryb awaryjny).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-04-22, 21:40 
Offline
Débutant
Débutant
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 20:20
Posty: 6
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: .
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
A czy silniki 1.9dci są faktycznie takie tragiczne jak o nich piszą/mówią?

I czy to prawda że te poprawione 1.9dci 130KM są lepsze od poprzedniej wersji 120KM, co w nich zmieniono?

_________________
Wysoki poziom konwersacji zapewnia - Cassis
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-04-23, 07:08 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 623
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 40
Otrzymał: 39
Z tego co czytałem to 1.9 DCI jest duzo lepsze niż 1.5 - co oczywiste, ale też o ile kojarzę to 130 ma chyba inny osprzęt, bo 130 weszła po liftingu którymś. To chyba przełożyło się własnie na trwałość.

[ Dodano: 2014-04-23, 08:08 ]
Bogdan61, Mnie zastanawia skąd będa wiedzieć czy dana L3 była fabrycznie z FAP czy bez. Ta którą oglądałem nie miała FAPa od początku, ale są tez wersje z FAP. Ten sam silnik, tylko zależy od serii którą wypuścili na rynek. Poza tym FAP był chyba obowiązkowy od 2011, więc w 2010 była szansa na auto bez FAP.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-04-23, 08:06 
Offline
ZAŁOŻYCIEL
ZAŁOŻYCIEL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-24, 14:31
Posty: 2433
Wiek: 56
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Renault
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 152
Otrzymał: 128
xlar pisze:
w 2010 była szansa na auto bez FAP

posiadam takowe z września 2010 :D

_________________
http://www.klubrenaultclio.pl
Razem 185 koni i 1 pies
Na forum Renault Clio od 2004 roku
Potrzebujesz porady dotyczącej CB radia :?:
Kliknij w logo poniżej:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-04-23, 08:50 
Offline
Débutant
Débutant
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 20:20
Posty: 6
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: .
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
xlar, FAP zależy od wersji. w 2.0dci 130KM nie było FAPa, w 150KM zależało od rynku na którym był sprzedawany, w 170KM FAP był zawsze.

_________________
Wysoki poziom konwersacji zapewnia - Cassis
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-04-23, 09:20 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 623
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 40
Otrzymał: 39
O widzisz - to jest dobra informacja. Pytanei czy w PL wersjach DCI 150 miało FAP?

Niezależnie od tego jaka wersja mi się trafi i tak będzie virus, a FAP planuje wyciąć.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2014-12-07, 13:35 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-12-07, 13:13
Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Renault
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Witam. Mam silniczek 1,9 dci i muszę stwierdzić na swoim przykładzie, ze trzeba dbać o czystość układu paliwowego. Jak zatankowane jest jakieś badziewie ciężko się go pozbyć bez demontażu zbiornika paliwa. Można stosować specyfiki do paliwa np. z STP, ale bardzo mało skuteczne jak są ciała obce, opiłki. Kolega z układem Delphi w 1,5 dci miał to samo i do regeneracji wtryski i pompę. Jak walczyć z opiłkami i jakie filtry stosować opisane jest na stronie [zakaz reklamy] Dzieje się tak dlatego , że przy tak dużych ciśnieniach w Common Rail elementy pompy są wykonane z dokładnością do jednej setnej milimetra, a takiej wielkości zanieczyszczenia filtr nie zatrzyma nawet oryginalny.


Ostatnio zmieniony 2014-12-07, 13:50 przez darek6, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-12-07, 14:11 
Offline
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-25, 17:43
Posty: 1619
Wiek: 64
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Płeć: Kobieta
Samochód: inny
Pojemność silnika: 1600
Typ silnika: 4G92
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 101
Otrzymał: 97
Tekst techniczny został skopiowany z reklamowanej strony zawartej w poście powyżej.
Przypominam wszystkim o punkcie 4.4 Regulaminu Forum
4.4. Wszelkie formy reklamy są zabronione. O wyjątkach decyduje Administrator Forum.


Filtr paliwa stosowane w Common Rail (zanieczyszczenia, opiłki, woda w paliwie)

Dlaczego stosujemy filtry paliwa i jak to jest ważne dla układu Common Rail
Obecnie stosowane układy wtryskowe silników wysokoprężnych i benzynowych są bardzo wrażliwe na jakiekolwiek zanieczyszczenia znajdujące się w paliwie. Uszkodzenia mogą powstać przede wszystkim na skutek erozji wywołanej przez cząstki stałe oraz oddziaływaniem wody. Trwałość układu wtryskowego zapewnia zachowanie ściśle określonej czystości paliwa.

Filtracja cząstek stałych metalicznych (opiłki z pompy wtryskowej, wysokiego ciśnienia Delphi, Bosch, Denso, Siemens)
Jednym z podstawowych zadań należących do filtru paliwa jest zatrzymywanie cząstek stałych zawartych w paliwie. W ten sposób ochrania wrażliwe elementy przed uszkodzeniem. Rodzaj układu wtryskowego określa wymaganą dokładność filtracji. Oprócz zatrzymywania cząstek stałych, filtr paliwa musi też mieć odpowiednią objętość w celu ich magazynowania. Nie może dojść do sytuacji tego typu, że filtr zostanie zapełniony zanim nadejdzie czas jego wymiany. Stąd też, producenci uczulają na stosowanie dobrej jakości filtrów i tylko takich, jakie są zalecane do danego silnika, gdyż zamontowanie nieodpowiedniego filtra może się wiązać z poważnym uszkodzeniem układu wtryskowego. Olej napędowy jest bardziej zanieczyszczony niż benzyna, a dodać należy, że jest wtryskiwany pod znacznie wyższym ciśnieniem, dlatego tak ważne jest by był dobrze oczyszczony. Filtry paliwa w silnikach ZS są tak samo wymiennie jak w silnikach ZI. Wymagania dotyczące dokładności filtracji znacząco wzrosły w ciągu ostatnich lat, głównie ze względu na obecność układów wtryskowych CR drugiej generacji a także pompowtryskiwaczy w pojazdach osobowych. Nowe układy wtryskowe wymagają dokładności filtracji paliwa na poziomie od 65% do 98.6%. Oprócz lepszego zatrzymywania cząstek stałych (opiłki w paliwie) przez nowe filtry, wymaga się jednocześnie duża pojemność do magazynowania tych cząstek stałych.

Dodatkowe sposoby filtrowania paliwa - Separacja wody w Common Rail
Drugim bardzo ważnym zadaniem filtra paliwa jest separacja wody w postaci związanej i nie związanej (skroplonej) od paliwa w celu zapobiegnięcia korozji układu wtryskowego. Najnowsze filtry oleju napędowego są w stanie separować wodę z dokładnością do 93%, co jest bardzo istotne dla żywotności rozdzielaczowych pomp wtryskowych a także wtryskiwaczy.

Jaki jest prawidłowy filtr paliwa do danego silnika CR
Filtr paliwa jest dobierany na podstawi silnika, układu wtryskowego a także do warunków pracy silnika. Najczęściej takie informacje znajdziemy w instrukcji obsługi pojazdu.

Gdzie znajduje się filtr paliwa dokładnego oczyszczania, filtrowania paliwa (główny)
Filtr oleju napędowego jest umieszczony zazwyczaj w komorze silnikowej, w obwodzie niskiego ciśnienia między elektryczną pompą zasilającą a pompą wysokiego ciśnienia. Bardzo powszechne są przykręcane filtry oleju napędowego umieszczone na przewodzie paliwa lub wymienne niemetalowe wkłady filtrujące umieszczone w obudowie. W tego typu filtrach wymianie podlega tylko wkład filtrujący.

Wkład filtrujący:

Obrazek


Jest też stosowany filtr wstępnego oczyszczania pompy zasilającej Common Rail
Wysokie wymagania powodują konieczność stosowania dodatkowego filtra wstępnego oczyszczania umieszczonego po stronie zasysania lub tłoczenia paliwa o dokładności oczyszczania odpowiednio dostosowanej do filtra głównego. Filtry tego typu są jednak głównie montowane w pojazdach użytkowych w krajach, w których olej napędowy jest szczególnie zanieczyszczony.

Osadnik wody znajdziemy w każdym filtrze paliwa CR
By mogło następować oddzielanie się wody od elementu filtracyjnego, musi występować napięcie powierzchniowe wody i paliwa. Oddzielona woda gromadzi się w osadniku wody w dolnej części obudowy filtra. Do nadzorowania obecności wody stosuje się czujniki przewodzenia. By usunąć wodę, należy odkręcić śrubę bądź nacisnąć przycisk. Obecnie trwają pracę na automatycznym usuwaniem wody z obudowy filtra.

Jakie materiały filtracyjne znajdziemy w naszych filtrach paliwa systemów Common Rail
Podwyższone wymagania dotyczące filtrów oleju napędowego przez nowej generacji układy wtryskowe wymagało zastosowania nowych, specjalnych materiałów filtracyjnych, które składają się z wielu syntetycznych warstw i celulozy. Te materiały pozwalają na dokładne oczyszczanie i gwarantują maksymalną zdolność gromadzenia zanieczyszczeń poprzez zdolność do magazynowania ich wewnątrz wkładu. Filtry najnowszej generacji muszą być zdolne do pracy z biopaliwami. Udział wolnej wody w biopaliwie jest większy, co może doprowadzić do wymieszania z paliwem a w efekcie tworzenia emulsji. Te filtry więc, muszą jeszcze lepiej separować wodę. Ponadto, biopaliwo może zawierać większe cząstki zanieczyszczeń, co skutkować może częstszą wymianą filtra oleju napędowego. Obudowa filtra, uszczelnienia itd. muszą być zabezpieczone przed działaniem biopaliwa. Dlatego zaczęto stosować nowej generacji uszczelnienia z cynku i miedzi.

Dodatkowe zadania dla filtra paliwa w nowoczesnych silnikach diesla Common Rail
Nowej generacji filtry paliwa, oprócz funkcji podstawowych, pozwalają także na realizację funkcji dodatkowych, takich jak:
- podgrzewanie paliwa (elektryczne lub cieczą chłodzącą albo przez recyrkulację paliwa), zapobiegające w warunkach zimowych zatykaniu się porów filtrów z kryształami parafiny,
- sygnalizacja zanieczyszczenia filtra która poprzez pomiar różnicy ciśnienia przed i za filtrem, odpowiednio sygnalizuje czas wymiany,
- napełnianie i odpowietrzanie układu zasilania paliwem po wymianie filtra – za pomocą ręcznej pompy umieszczonej najczęściej w pokrywie filtra.

Czystość, zanieczyszczenia opiłki, filtracja oleju napędowego silnika diesla
Właściwości oleju napędowego
Olej napędowy, w porównaniu do benzyny, jest znacznie bardziej zanieczyszczony, ponieważ zawiera zemulgowaną wodę, wolną wodę oraz parafinę, będącą powodem zatykania się filtrów paliwa w niskich temperaturach otoczenia. W związku z tym, że olej napędowy jest bardziej zanieczyszczony a ciśnienie jego wtrysku jest znacząco wyższe w porównaniu do benzyny, zabezpiecza się układy wtryskowe poprzez dokładną filtrację oraz zapobieganie zatkania się filtra paliwa.

Niepożądane składniki oleju napędowego
Zanieczyszczenia
Dzięki przeprowadzonym badaniom wkładów filtrujących, w oleju napędowym wykryto takie składniki, jak: rdza, woda, substancje organiczne, mieszaniny włókien oraz składniki mineralne (pył, piasek). Zanieczyszczenia te mogą się pojawiać w paliwie na skutek nieodpowiedniego jego przechowywania. Na przykład w zbiorniku może nastąpić oderwanie się kawałka rdzy. Wpływ na zanieczyszczenie paliwa ma również sposób, w jaki eksploatowany jest samochód (droga utwardzona, jazda w terenie, droga nie utwardzona). Wysokie zagrożenie uszkodzenia układu wtryskowego może nastąpić w przypadku przedostania się twardego ciała obcego do krytycznego miejsca układu wtryskowego. Substancje organiczne powodują starzenie się lub tworzenie parafiny w wyniku stosowania letniego oleju napędowego w trakcie sezonu zimowego. Efektem takiego postępowania jest zazwyczaj szybkie zatkanie filtrów paliwa.

Woda
Jak już wspomniano, olej napędowy może zawierać wodę w postaci związanej (emulsja) lub niezwiązanej (wolna). Wolna woda powstaje na skutek zmian temperatury (skraplanie). W przypadku dostania się jej do układu wtryskowego, może spowodować uszkodzenie korozyjne. Obecne elementy filtrujące optymalnie rozdzielają wodę od paliwa. Powodują one gromadzenie się cząsteczek wody w porach wkładu filtrującego po stronie zanieczyszczeń, ponieważ ciśnienie paliwa nie jest w stanie przetłoczyć ich przez kapilary. W związku z odkładaniem się wody, wzrasta ciśnienie po stronie zanieczyszczeń, co powoduje że cząsteczki wody zaczynają przenikać wraz z paliwem przez pory. Po stronie czystej woda wytrąca się w postaci kropel, dzięki większej niż paliwo gęstości opada na dno osadnika, skąd może zostać odprowadzona.

Parafina
Niekorzystnym składnikiem w oleju napędowym jest parafina, która przy temperaturze 0°C zamienia się w kryształki. Kryształki parafiny mogą skutecznie zatkać filtr paliwa, uniemożliwiając przepływ paliwa. Dlatego ważne jest, by olej napędowy był odpowiednio przygotowany do pracy w warunkach zimowych. W tym celu, jeszcze w rafinerii, dodaje się odpowiednie dodatki poprawiające rzadkopłynność oleju napędowego, które co prawda nie uniemożliwiają wydzielania się parafiny, lecz znacząco ograniczają przyrost krystaliczny. Powstające kryształki są tak małe, że mogą przedostawać się przez pory wkładu filtrującego. W normie europejskiej EN 590 zdefiniowano różne klasy odporności paliw na niskie temperatury. Nowej generacji filtry oleju napędowego, wyposażone są w elektroniczne podgrzewacze paliwa, które chronią przed zatkaniem się filtra paliwa poprzez podgrzanie oleju napędowego. Stosowane kiedyś metody „uszlachetniania” oleju napędowego poprzez dodawanie nie wielkich ilości benzyny i nafty, stało się niepotrzebne a co więcej niedopuszczalne. W wielu krajach, w sezonie zimowym, stacje benzynowe oferują zimowe oleje napędowe, które pozwalają na bezawaryjną pracę układu wtryskowego do -23°C.

Jak zachować czystość części w układzie Common Rail – analiza na mikroskopach cyfrowych
Dokładność oczyszczania
W związku z bardzo wysokimi parametrami nowych układów wtryskowych, w tym układów Common Rail, wymagana jest najwyższa precyzja obróbki mechanicznej, wynikającej z coraz to węższych tolerancji i pasowań. Zanieczyszczenia pozostałe po procesie obróbki mogą przyczynić się do szybszego zużycia układu wtryskowego a nawet do jego poważnego uszkodzenia. Wynikają stąd wysokie wymagania dotyczące dokładności oczyszczania, przy czym dopuszczalne wielkości zanieczyszczeń są coraz mniejsze. Dokładność oczyszczania części obecnie jest określana w procesie produkcyjnym za pomocą analizy obrazu mikroskopu optycznego. Analizy te dostarczają informacje o rozkładzie wielkości zanieczyszczeń. W celu umożliwienia opracowania nowych metod oczyszczania, oprócz rozkładu wielkości zanieczyszczeń i ich składu chemicznego, które można uzyskać za pomocą mikroskopu elektronowego.

Metoda analizy zanieczyszczeń (SEM)
W firmie Bosch stosuje się metodę analizy zanieczyszczeń opartą na wykorzystaniu mikroskopu elektronowego (SEM). Metoda ta pozwala na zautomatyzowaną analizę cząstek zanieczyszczeń przywartych do wyrobu. Wynikiem tej analizy jest rozkład wielkości zanieczyszczeń, ich skład chemiczny oraz obraz pojedynczych cząstek zanieczyszczeń. Na podstawie tych informacji jest możliwa identyfikacja źródeł zanieczyszczeń oraz wprowadzenie przedsięwzięć zmierzających do ich wyeliminowania, zmniejszenia ich ilości lub usprawnienia procesu mycia części. Przyjęte rozwiązania są nakierowane nie na wielokrotne mycie części, lecz na wyeliminowanie lub zmniejszenie ilości zanieczyszczeń powstałych podczas produkcji. Metoda zautomatyzowanej analizy zanieczyszczeń (SEM) umożliwia uzyskanie ważnych informacji dotyczących rodzaju zanieczyszczeń. Dokładna identyfikacja zanieczyszczeń i źródeł ich pochodzenia jest podstawą rozwoju nowych sposobów mycia części.

[źródło: internet]

_________________
Na forach clio od 2006r.
Główny Organizator Zlotów Ogólnopolskich clio: Topornia 2008, Topornia 2009, Topornia 2010;

http://www.klubrenaultclio.pl/
Obrazek Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silniki DCI
Post: 2015-01-19, 00:59 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2015-01-19, 00:54
Posty: 21
Lokalizacja: CK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1900
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: świętokrzyskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 1
T.Raven pisze:
Jeśli właściciel leje olej inny niż 5W40 to znaczy że albo oszczędzał na aucie albo lał gęstszy bo olej znikał.
Oczywiście nie wyczerpałem tematu i są to tylko podstawy.


leje do megi 2.0 dci olej inny niż 5w40 bo 0w40 więc chyba nie oszczędzam i twoja teoria się nie sprawdza. Dwa diesel nie jest idioto-odporny w pancernych 1.9 TDI VW na 10 samochodów w firmie już 7 wypluło korbowody dodam tylko ze silnki105 KM BXE

_________________
gaz do kuchenki !!!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silniki DCI
Post: 2015-01-19, 11:45 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1788
Wiek: 56
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 302
Otrzymał: 179
tomas249 pisze:
T.Raven pisze:
Jeśli właściciel leje olej inny niż 5W40 to znaczy że albo oszczędzał na aucie albo lał gęstszy bo olej znikał.
Oczywiście nie wyczerpałem tematu i są to tylko podstawy.


leje do megi 2.0 dci olej inny niż 5w40 bo 0w40 więc chyba nie oszczędzam i twoja teoria się nie sprawdza.

Myślę, że chodziło o gorszy olej, a Ty lejesz lepszy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-23, 19:17 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Cytuj:
leje do megi 2.0 dci olej inny niż 5w40 bo 0w40

Jeśli masz FAP to lejesz zły olej i za to zapłacisz prędzej czy później.
5W czy 0W to na nasze warunki bez różnicy bo aż tak wielkich mrozów to już od dawna nie ma


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-24, 16:01 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2015-01-19, 00:54
Posty: 21
Lokalizacja: CK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1900
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: świętokrzyskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 1
T.Raven pisze:
Cytuj:
leje do megi 2.0 dci olej inny niż 5w40 bo 0w40

Jeśli masz FAP to lejesz zły olej i za to zapłacisz prędzej czy później.
5W czy 0W to na nasze warunki bez różnicy bo aż tak wielkich mrozów to już od dawna nie ma


to teraz twierdzisz że KIELECKI SERWIS RENAULT źle obsługuje klientów ?? Do twojej informacji leje nisko popiołowy CASTROL EDGE

Syntetyczny olej niskopopiołowy z innowacją FST do samochodów sportowych i wyczynowych, które wymagają wysokiej ochrony przeciwzużyciowej. Zapewnia wyjątkową płynność w szerokim zakresie temperatur i doskonałe chłodzenie silnika. Przeznaczony jest do silników benzynowych i wysokoprężnych, których producenci wymagają spełnienia norm wyposażonych w filtry cząstek stałych lub 3-drożne układy katalityczne TWC

Dodam tylko że megi jest w GT a filtr cząstek stałych usunąć to jest chwila jak się ma wtyki w serwisie ASO

Dziś mrozów nie ma a co jeżeli temperatura spadnie raz za nisko. Według twojego rozumowania to po co tez lać płyn do spryskiwaczy zimowy to na nasze warunki bez różnicy bo aż tak wielkich mrozów to już od dawna nie ma.

_________________
gaz do kuchenki !!!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-24, 19:19 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Do silnika z DPF leje się to http://www.superolej.otwarte24.pl/115,E ... -5-L-Tychy
i możesz to sprawdzić w serwisówkach Renault.
Można lać też to http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 30-1L.html
Wyciąć FAP można zawsze i potrafię to robić tylko już ludzie się nacieli bo skontrolowano ich auta za granicą i dostawali zakaz dalszej jazdy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-24, 20:19 
Offline
Expert
Expert

Rejestracja: 2014-04-27, 13:48
Posty: 134
Lokalizacja: RK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: k9k 768
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 11
tomas249 pisze:
a co jeżeli temperatura spadnie raz za nisko

To i tak nie pojedziesz bo ON się zetnie a olej 5W jeszcze ciągle będzie odpowiednio rzadki, 0W to przerost formy nad treścią w PL.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-24, 23:55 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2015-01-19, 00:54
Posty: 21
Lokalizacja: CK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1900
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: świętokrzyskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 1
T.Raven pisze:
Do silnika z DPF leje się to http://www.superolej.otwarte24.pl/115,E ... -5-L-Tychy
i możesz to sprawdzić w serwisówkach Renault.
Można lać też to http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 30-1L.html
Wyciąć FAP można zawsze i potrafię to robić tylko już ludzie się nacieli bo skontrolowano ich auta za granicą i dostawali zakaz dalszej jazdy.


nie dziwne ze elf jest w serwisówkach renówki francuski olej w końcu. Trzeba trzymać się aby olej był nisko popiołowy i będzie ok. Do 1.5 dci lałem 0w40 potem 5w40 i zrobiło 298 tys z groszem w mojej rodzinie i auto dalej jeździ co silnik do trwałych ponoć nie należy. Niestety realia sa takie że w PL mało kto kupi nowy dpf chodz by miał na niego. W pasatach b6 2.0 tdi to był dzień ze 6 wyleciało.

_________________
gaz do kuchenki !!!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-25, 00:29 
Offline
ZAŁOŻYCIEL
ZAŁOŻYCIEL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-24, 14:31
Posty: 2433
Wiek: 56
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Renault
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 152
Otrzymał: 128
tomas249 pisze:
silnik do trwałych ponoć nie należy

tak powiadają choć moje zrobiło 270kkm i teraz dobrze służy komuś innemu - po prostu jak dbasz tak masz

_________________
http://www.klubrenaultclio.pl
Razem 185 koni i 1 pies
Na forum Renault Clio od 2004 roku
Potrzebujesz porady dotyczącej CB radia :?:
Kliknij w logo poniżej:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group