Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2018-10-16, 04:20

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2016-12-28, 22:27 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1788
Wiek: 56
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 302
Otrzymał: 179
Koło dwumasowe


Dwumasowe koło zamachowe wcześniej czy później zepsuje się w każdym aucie, wystarczy jednak zmienić niektóre nawyki, żeby wyraźnie przedłużyć jego trwałość. I ważna rzecz: odpuszczamy sobie oszczędzanie paliwa.

Zdecydowanie nie w każdym przypadku wina za usterkę dwumasowego koła zamachowego leży po stronie kierowcy – nie jest to element typowo eksploatacyjny, o z góry określonej trwałości, faktem jest też to, że w niektórych modelach psuje się ono szczególnie często. Jest jednak prawdą i to, że każdy może wydłużyć żywotność dwumasowego koła zamachowego – nawet w samochodach z grupy zwiększonego ryzyka.
Recepta na ochronę „dwumasu” jest prosta: nie należy dawać mu okazji do zbyt ciężkiej pracy. Dwumasowe koło zamachowe stosuje się w autach nie tylko po to, żeby łagodzić przeciążenia spowodowane ostrym ruszaniem lub przeciążeniami powstającymi podczas hamowania silnikiem, lecz także po to – a w wielu modelach przede wszystkim – żeby zredukować drgania jednostki, które bez „dwumasu” przeniosłyby się na skrzynię biegów i były odczuwalne we wnętrzu samochodu. Najgroźniejsze dla dwumasowego koła zamachowego są silne drgania o niskiej częstotliwości – tych właśnie należy unikać. Powstają one podczas jazdy na niskich obrotach i są tym większe, im głębiej wciśnie się gaz w takim momencie. Współczesne turbodoładowane diesle zapewniają kierowcy wysoki moment obrotowy przy obrotach niewiele przekraczających 1000 obr./min. I głębokie wciśnięcie gazu pozwala sprawnie przyśpieszyć nawet bez redukcji przełożenia. Niestety, w takiej sytuacji powstają wibracje, które są redukowane przez „dwumas”, ale odbywa się to kosztem jego trwałości.
Niekorzystne dla „dwumasu” drgania powstają też podczas manewrowania na niskich obrotach (znacznie „zdrowsze” jest miękkie operowanie sprzęgłem) i w czasie rozruchu silnika. Tu ciekawostka: na zużycie koła zamachowego mogą mieć wpływ usterki bardzo „odległych” elementów, np. wtryskiwaczy paliwa lub świec żarowych w dieslu – utrudniony rozruch silnika i „telepanie” przez kilkadziesiąt sekund od startu niszczą układ przeniesienia napędu.
Uwaga: na pierwsze wyraźne objawy zużycia dwumasowego koła zamachowego warto zareagować bez zwłoki – nawet minimalny luz powoduje wielokrotny wzrost ryzyka, że koło rozpadnie się na kawałki w nieprzewidzianym momencie. Zanim jednak to się stanie, „dwumas” przestaje spełniać sowoją funkcję tłumienia drgań skrętnych – powoduje to niszczenie kół zębatych i innych elementów skrzyni biegów. Może się zdarzyć, że zwłoka w naprawie pozwoli oddalić w czasie wydatek na naprawę („dwumasy” wyraźnie staniały, ale wymienia się je obowiązkowo razem ze sprzęgłem), jednak potem może się okazać, że skrzynia biegów nie jest już taka cicha, jak kiedyś.

Objawy awarii:
> Stuki podczas wyłączania silnika świadczą o luzie w układzie tłumików drgań skrętnych, umieszczonym w kole zamachowym. To ostatnia chwila na jego wymianę.
> Kłopoty z przełączaniem biegów mogą być wywołane albo problemem z przekładnią, albo luzem na kole zamachowym.
> Stuk podczas puszczania sprzęgła.
> Stuki w czasie zmiany obciążenia (wciskanie i odpuszczanie gazu na wysokich obrotach silnika) – należy unikać powodowania przeciążeń, jeździć na „miękkim sprzęgle” i jak najszybciej usunąć awarię.
> Grzechotanie i inne nietypowe odgłosy dochodzące z okolic przekładni na biegu jałowym – usterka albo skrzyni biegów, albo „dwumasu”.
> Podwyższenie poziomu wibracji karoserii spowodowanych silnikiem może wynikać z uszkodzenia tłumika drgań skrętnych lub przypalenia smaru w kole zamachowym.

Naprawa:
Wymianie koła zamachowego musi towarzyszyć wymiana sprzęgła, a w razie potrzeby – także wysprzęglika. W większości przypadków nie trzeba inwestować w oryginalne OEM-owe części zamienne – można je zastąpić zamiennikiem renomowanej firmy np. LuK czy Sachs. Na rynku są też firmy regenerujące koła dwumasowe, jednak jest to możliwe tylko w przypadku części uszkodzonych w nieznacznym stopniu. Można także wymienić „dwumas” na tańsze sztywne koło zamachowe, ale ryzykujecie wtedy przedwczesne zniszczenie skrzyni biegów, a czasem też i silnika.

Co przyśpiesza zużycie dwumasowego koła zamachowego:
> Gwałtowne puszczanie sprzęgła podczas ruszania i zmiany obciążenia (odejmowanie i dodawanie gazu bez sprzęgła na wysokich obrotach) powoduje przeciążenia układu przeniesienia napędu, w tym dwumasowego koła zamachowego. To jeden z wielu czynników przyśpieszających jego zużycie, jednak – wbrew pozorom – nie najważniejszy.
> Problemy silnika z rozruchem, „telepanie” i drgawki tuż po tym, jak zaskoczy – oto jedne z najgroźniejszych zjawisk dla „dwumasu”. Mogą być spowodowane albo przez wyeksploatowany układ wtryskowy (np. zużyte, „lejące” wtryskiwacze), albo np. nieosiąganiem przez rozrusznik odpowiedniej prędkości obrotowej.
> Ecodriving: podstawowa zasada oszczędnej jazdy to unikanie wysokich, a preferowanie niskich obrotów silnika – im są niższe, tym auto mniej pali. Taka jazda może nawet kilkakrotnie skrócić żywotność „dwumasu”. Nigdy nie należy dopuszczać do takiego przeciążenia układu napędowego, żeby powstawały wyczuwalne wibracje i drgania.
> Manewrowanie na niskich obrotach i wywoływane podczas podczas tej czynności wibracje silnika to kolejny „dobry sposób” na zniszczenie dwumasowego koła zamachowego.
> Częste gaszenie i uruchamianie silnika: wyłączanie systemu start-stop wydłuża życie „dwumasu”, a korzystanie z tego układu – skraca je.

Naszym zdaniem:
Zasada złotego środka – unikanie skrajnie niskich i wysokich obrotów silnika, naprawy jednostki wykonywane bez zwłoki, wyłączanie oszczędzaczy paliwa – pozwoli unikać kłopotów z „dwumasem” przez długi czas.


- źródło: AŚ


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-02-03, 00:08 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1229
Wiek: 34
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 69
System start stop jest wymysłem ekoterrorystów, kłócącym się z całym układem napędowym samochodu. Nie tylko dwumas, ale turbina, która przed zgaszeniem powinna chwilę popracować aby się ochłodzić i tak samo po rozruchu też nie można od razu dawać w palnik. Najgorszy ze wszystkich ekoterroryzmów.

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-02-03, 20:28 
Offline
ZAŁOŻYCIEL
ZAŁOŻYCIEL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-24, 14:31
Posty: 2433
Wiek: 56
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Renault
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 152
Otrzymał: 128
Termi pisze:
System start stop jest wymysłem ekoterrorystów

... na tyle złośliwych, ze nie da się tego czegoś domyślnie wyłączyć tylko muszę za każdym razem naciskać knefel












... jak nie zapomnę ;)

_________________
http://www.klubrenaultclio.pl
Razem 185 koni i 1 pies
Na forum Renault Clio od 2004 roku
Potrzebujesz porady dotyczącej CB radia :?:
Kliknij w logo poniżej:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-02-03, 20:46 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Ale w nagrodę jest droższy akumulator dla wersji start stop mimo naciskania knefla bo to nie ten sam co w wersji zwykłej


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-02-03, 23:05 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1788
Wiek: 56
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 302
Otrzymał: 179
T.Raven pisze:
Ale w nagrodę jest droższy akumulator dla wersji start stop mimo naciskania knefla bo to nie ten sam co w wersji zwykłej

Rozrusznik i alternator też droższy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-02-04, 23:05 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1229
Wiek: 34
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 69
Alternator może niekoniecznie, ale rozrusznik na pewno. Akumulator sporo droższy bo musi być już jakiś żelowy czy coś - nie interesowałem się tym to zwyczajnie nie wiem jaki dokładnie ma być, wiem tylko, że zwykły by długo nie wytrzymał kręcenia co chwilę rozrusznikiem w korku.

Ciekawe jak działa klima w takich autach co stoją w korku - jak silnik nie pracuje to klima przecież też nie działa. Masakra po prostu...

Z tego co wiem, da się to programowo w większości aut wyłączyć

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-02-05, 11:41 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1788
Wiek: 56
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 302
Otrzymał: 179
Termi pisze:
Ciekawe jak działa klima w takich autach co stoją w korku - jak silnik nie pracuje to klima przecież też nie działa. Masakra po prostu...

Jak klima jest włączona, to system start&stop nie działa.
:arrow: viewtopic.php?f=36&t=345


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-02-06, 11:55 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Nie prawda klima nie wyłącza start&stop jeżdżę takimi 5 samochodami ostatnio


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-02-06, 21:06 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1229
Wiek: 34
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 69
To się nazywa rozminięcie teorii z praktyką;)

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-12, 13:28 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 623
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 40
Otrzymał: 39
W kwestii start stopu na szczęscie obserwuję poprawę przynajmniej na przykładzie auta mamy.
Mieliśmy Mitsubishi ASX 2010 RM2011, czyli zaraz jak się pojawił na rynku. 1.6 Benzynka. Auto się wyłączało co chwilę, na każdych światłach - no chyba, że się udało ubić gnidę guzikiem jak ktoś pamiętał :)
Dla ASXów z RM 2012 przycisk do wyłączania tego shitu usunięto.
Na szczęscie w nowym ASXie odebranym teraz w marcu po oddaniu starego systemu tego nie ma :)

Jesli chodzi o działanie. Nawet z aktywną automatyczną klimatyzacją (pełna automatyka, ale nie climatronic) auto gasło przy umiarkowanych temperaturach. Klimatyzacja potrafiła zaś auto odpalić w razie potrzeby. Auto na potrzeby klimy odpalało się samoczynnie kiedy było na luzie, bez sprzęgła. Tym którzy mieli wersję diesla z dwumasem - współczuję.
Do tego kwestia smarowania turbo - szkoda gadać.

Co więcej - coraz więcej aut z silnikami benzynowimy ma dwumasy. Już nawet focusy II poliftowe (2007+) z jednostkami 1.8 i 2.0 miały ten wynalazek. Do małych silników turbo też się to pakuje, bo te jednostki wibrują.

Wszyscy krzyczą o ekologii. Ja zadaję pytanie, czy te wszystkie ekododatki są ekologiczne w produkcji? Dokad trafiają zużyte DPFy, dwumasy, elektronika sterująca całą ekologią i ile zanieczyszczeń powstaje przy ich produkcji?

Ekologia zabija nam nie tylko częsci mechaniczne, ale także całą motoryzację. Za chwilę Volvo będzie miało w ofercie tylko hybrydy. BMW nie montuje już do M3 silnika V8, tylko V6 + turbo. Za chwilę zobaczymy pewnie R4biturbo....

Quo Vadis wspaniała motoryzacjo?

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-14, 18:54 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Do przemyślenia ...
Masz dwumasę i zostawiasz auto na biegu ? Jakie to naprężenie np. z górki ? A nie lepiej ręczny i jak auto stoi wrzucić bieg tylko jako zapas. Naprężenia wykańczają dwumas agresywne puszczanie sprzęgła wykańcza dwumas, niskie obroty też wykańczają dwumas. Największym wrogiem dwumasy jest użytkownik


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group