Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2019-01-18, 19:59

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2016-07-17, 12:21 
Offline
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-25, 17:43
Posty: 1635
Wiek: 64
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Płeć: Kobieta
Samochód: inny
Pojemność silnika: 1600
Typ silnika: 4G92
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 113
Otrzymał: 110
8 najostrzejszych Renualt Clio w historii

Renault Clio Williams

Obrazek

Przedstawiony w 1994 roku model właśnie wchodzi w swoją trzecią dekadę życia, ale nadal może być groźnym rywalem pod względem zwinności i dawki dostarczanych emocji dla każdego współczesnego hot hatcha.
*
Jego związek z teamem Williamsa z Formuły 1 nie wykraczał za bardzo poza złote naklejki logo, a niebiesko-złota kolorystyka nie trafiała we wszystkie gusta, ale był to hot hatch z krwi i kości zaprojektowany według starej sprawdzonej receptury – niewielkie nadwozie, masa około tony i relatywnie duży i mocny silnik (2-litry o mocy 150 KM) upchnięty z przodu. Nie miał nawet ABS-u, by można było zrozumieć w całości jego genialność


Renault Clio 172

Obrazek

Druga generacja Clio była autem większym i bardziej dojrzałym od poprzednika. Co ważne, miała kilka interesujących wersji, a jedną z pierwszych była 172. Numer odnosi się do mocy, jaką osiągał 2-litrowy, wolnossący silnik modelu, a auto można było kupić z charakterystycznymi pasami na nadwoziu, tzw. wersja Cup lub w bardziej luksusowych klasycznych odmianach. Wszystkie dawały radę, a teraz da się je kupić za mniej niż 10 tys. zł.


Renault Clio V6

Obrazek

Podobieństwa do poprzedniego modelu (172) są szczerze mówiąc znikome. W tym 2-litrowy 4-cylindrowy motor zastąpiono bowiem 3-litrowym V6, a na dodatek zamontowano go nie z przodu, a z tyłu, w miejscu, gdzie zazwyczaj siedzą pasażerowie. Silnik ten osiągał moc prawie 260 KM i przekazywał ją oczywiście na tylne koła.
*
Taki zabieg sprawił, że: a) auto było słychać z daleka i brzmienie to było zachwycające, b) opanowanie samochodu wymagało sprytu i mocno zaciśniętych zębów. Auto było tak szerokie, że niemal kwadratowe, a Clio V6 mogło (i nadal prawdopodobnie może) objechać wiele supersamochodów.


Renault Clio 182 Trophy

Obrazek

Po V6 Renault ponownie wróciło do wersji przednionapędowej i zamontowanego z przodu silnika. Jeśli możecie zignorować na zdjęciu młodego Fernando Alonso z jego kręconymi lokami, to auto, które stoi obok niego było naprawdę świetnym hot hatchem. Z doskonałym zawieszeniem z wyczynowymi amortyzatorami, krzepkim 2-litrowym silnikiem i charakterystyką prowadzenia idealnie zbalansowaną pomiędzy zadziornością i komfortową przyjemnością.
*
Prawdopodobnie najfajniejsze, z szybkich Clio. Nie dziwne zatem, że Renault próbuje przywołać magię nazwy Trophy we współczesnych wersjach.


Renault Clio 197

Obrazek

Kontynuacja tematu, tyle że już w trzeciej generacji Clio. Podczas gdy przygotowana przez Renaultsport wersja osiągała imponujące 200 KM – całkiem dużo jak na hot hatcha w 2006 roku – to niestety nie miała takiej dojrzałości jak poprzednicy i pewnie dlatego nie osiągnęła pozycji, jaką wypracowali sobie poprzednicy.
*
Na szczęście ówcześni konkurenci – Fiest ST i Opel Corsa OPC – dysponowali mniejszą mocą, dzięki czemu tym Clio nie trzeba było jeździć ze spuszczonymi oczami...


Renault Clio 200

Obrazek

Wystarczyło jednak kilka poprawek zawieszenia i modyfikacji silnika by wersję 197 przekształcić w jednego z najlepszych hatchbacków wszech czasów.
*
Clio 200 być może nie zachwycało stylistyką nadwozia i ponurym wnętrzem, ale te wszystkie rzeczy stają się nieistotne w zestawieniu z najostrzejszym podwoziem hot hatcha tego milenium. Dorzućcie do tego mocny, ciągle głodny obrotów silnik i fantastyczną skrzynię biegów a otrzymacie zestaw, w którym każda część uzupełniała kolejną tworząc niesamowitą całość dającą kompletne i najbardziej satysfakcjonujące przeżycia z prowadzenia.


Renault Clio 200 Turbo

Obrazek

Z tymi wszystkimi zachwytami na temat Clio 200 możecie zrozumieć dlaczego jego młodszy imiennik, niestety nie trafił w dziesiątkę.
*
Bazując już na czwartej generacji modelu oferowany jest tylko w wersji 5-drzwiowej, a do tego wszystkie te współczesne ekoregulacje sprawiły, że wspaniałe silniki wolnossące musiały przejść do historii. Zastąpił je turbodoładowany 1.6 o podobnej mocy, ale znacznie większym momencie.
*
Renault zadbało o profesjonalne ustawienie podwozia, wiele uwagi poświęcono też wykończeniu wnętrza. Przy okazji auto nabawiło się Achillesowej pięty. Chodzi o skrzynię biegów z łopatkami do zmiany przełożeń przy kierownicy. Jej styl pracy jest na tyle powolny, że skutecznie dusi większy potencjał silnika...


Renault Clio R.S. 16

Obrazek

I nie można było tak od razu? Limitowane Renault Clio RS16 ma taki układ napędowy jaki powinien znajdować się w nim od początku. To dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 275 KM. Jednostka została zapożyczona z Megane 275 Trophy i zastępuje 1.6 Turbo. Kolejna dobra zmiana to skrzynia biegów. W miejscu kiepskiego automatu pojawiła się sześciobiegowa przekładnia manualna! Yeeeah!
*
Skoro Renault Megane 275 Trophy było przez chwilę najszybszym hot hatchem na Nurburgringu, to pomyślcie jak musi zasuwać mniejsze, lżejsze (1200 kg!) i zwinniejsze Clio RS16. Bo układ napędowy to nie jedyne zmiany. Samochód został wyposażony w wyczynowe zawieszenie Ohlinsa z rajdowej wersji Clio R3T, a jak dobrze wiecie, do kręcenia czasów potrzebny jest nie tylko mocny motor, ale genialny zawias. A Clio RS16 takie ma. Poza tym zmiany objęły układ hamulcowy, karoserię (szersza o 60 mm), tylny spojler (generuje 40 kg docisku), a za brzmienie i odpowiednio szybkie usunięcie spalin odpowiada układ wydechowy Akrapovic.


[źródło: internet]

_________________
Na forach clio od 2006r.
Główny Organizator Zlotów Ogólnopolskich clio: Topornia 2008, Topornia 2009, Topornia 2010;

http://www.klubrenaultclio.pl/
Obrazek Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group