Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2019-01-22, 11:06

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2015-11-14, 18:57 
Offline
Débutant
Débutant
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2015-09-07, 20:14
Posty: 13
Wiek: 23
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1600
Typ silnika: K4M
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: podlaskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
T.Raven pisze:
Lucky71 pisze:
Silniczek 1.6 16v lekko pomodzony. Przy normalnej jeździe 8l gazu w mieście, ale jak są dni że mam nogę ciężką i w mieście nawet 4 biegu nie wrzucę tylko ciągle 1,2 i 3 bieg kręcę pod odcinkę to 12-13gazu :). Natomiast rekord ekonomii w trasie to 6.5l gazu.

Moje auto to 2.0T i jak jadę autostradą 200-300 km i nie przekraczam 100 km/h to spalanie 6,7 L/100 km i koni mam trochę ponad 200 i co masz ekonomiczne auto ?


Nie napisałem, że mam ekonomiczne auto, ale mogę zaznaczyć że ja w trasie zawsze trzymam prędkość minimum 120km/h. Nie wiem czy zauważyłeś, ale napisałem że tyle pali LPG :).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-11-14, 20:15 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Popatrz na różnicę 75 Km i ponad 200 i to grubo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-11-15, 12:15 
Offline
Débutant
Débutant
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2015-09-07, 20:14
Posty: 13
Wiek: 23
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1600
Typ silnika: K4M
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: podlaskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
T.Raven pisze:
Popatrz na różnicę 75 Km i ponad 200 i to grubo


I co w związku z tym? Wszystko zależy od tego jak kto jeździ i jaki ma styl jazdy. Ja na przykład nie potrafię jeździć eco, ponieważ mnie **uj strzela ;). A tak jak się orientuję to moje Clio i tak całkiem mało pali, w porównaniu do znajomych. Znajomy ma e36 coupe 2.0 na vanosie 150km i w mieście nie może zejść poniżej 11 gazu, natomiast ja jak jeżdżę normalnie to 8l gazu ;) (Wiem że to kwestia stosunku masy do mocy). Jak byłem w szpitalu to ojciec Cliówką chciał pojeździć to mówił że jakieś 7.5l mu wciągała.
Przy aktualnej cenie gazu 100km jazdy po mieście kosztuje mnie 16zł.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-04-17, 18:56 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-05-26, 05:44
Posty: 26
Wiek: 35
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio4faza1
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: Tce
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
A mnie dziś zaskoczyło zalanie pod korek mojego Clio IV piszą że bak ma 45l a ja dziś zalałem 47 litrów pod korek a nie świeciła się jeszcze rezerwa i pokazywał że jeszcze na 190km ma paliwa a komp pokazywał 5,6l/100 to zastanawiam się tak naprawdę czy dystrybutor na stacji tak oszukuje choć tankuje cały czas na tej czy jednak taki duży jest bak. Pistolet wybiło mi pierwszy raz przy zalaniu 36 litrów. Dodam że pierwszy raz tankowałem pod korek.

_________________
Renault Clio IV Grandtour 0,9TCE


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-04-17, 19:56 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-12-12, 00:40
Posty: 262
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza4
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 23
Różnice mogą być, ponieważ rezerwa jest nieco zniżona, a zalewając pod korek wchodzi ok litr więcej niż ma bak. Np ja zatankowałem 47 litrów przy rzekomo 50l baku, gdy tylko się zapaliła rezerwa. Skąd ta różnica? Ponieważ rezerwa ma 4 litry, a różnica między zalaniem do pełna (1-2 odbicie), a zalanie pod korek to ok 1 litr. Po zalaniu pod korek i zrobieniu testu zegarów pokazywało, że mam w baku 51 litrów. Ponadto obecnie rezerwa często nie jest obliczana na 100 km tylko na 80, stąd różnica kolejnego litra. Jednak różnice w tym przypadku są dosyć duże, może stacja na której tankujesz oszukuje, albo masz bak 50l, nie 45l.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-04-17, 20:55 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1839
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 339
Otrzymał: 210
Moja Thalia ma bak 50 litrów. Gdyby teoretycznie był całkowicie pusty, to przy tankowaniu pod korek powinno się zmieścić 52 litry ON.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-04-18, 17:05 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-05-26, 05:44
Posty: 26
Wiek: 35
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio4faza1
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: Tce
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
No i tu się zastanawiam właśnie bo w specyfikacji pisze że mam bak 45l chyba że ktoś na produkcji do grandtoura założyl mi większy bak:D

_________________
Renault Clio IV Grandtour 0,9TCE


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-04-18, 18:28 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 720
Wiek: 35
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 140
Otrzymał: 162
Odpowiem na wasze pytania dotyczące różnicy pojemności baku między danymi podanymi przez producenta a rzeczywistymi wynikami. Po pierwsze: producent podaje pojemność roboczą zbiornika paliwa np. 45 l, ale jest ona nawet o 7 litrów większa. Dla czego ? A dla tego, że producent projektując zbiornik paliwa musi uwzględnić tzw. "poduszkę powietrzną", która defa kto liczy się podobnie jak pojemność płynów w litrach. Wartości poduszki ulegają zmienia a wraz z nimi zwiększa się "robocza" pojemność baku paliwa lub zmniejsza w zależności od zmian temperaturowych otoczenia. Stąd w zależności od temperatury powietrza zmienia się pojemność baku paliwa. Gdy jest bardzo ciepło tworzą się opary paliwa i zatankujemy mniej paliwa, gdy temperatura spada wlejemy o np. 5 litrów więcej. Dla tego nie powinno się lać pod przysłowiowy " korek" paliwa bo można uszkodzić filtr węglowy służący do usuwania oparów a w skrajnych przypadkach można go zalać. Oczywiście problem zmiany pojemności "roboczej" baku paliwa dotyczy tylko i wyłącznie aut zasilanych benzyną.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-04-20, 11:09 
Offline
Expert
Expert

Rejestracja: 2014-04-27, 13:48
Posty: 143
Lokalizacja: RK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: k9k 768
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 11
Pejo pisze:
Oczywiście problem zmiany pojemności "roboczej" baku paliwa dotyczy tylko i wyłącznie aut zasilanych benzyną.

Większej bajki nie słyszałem, tak samo różnice są w dieslach i nie ma to żadnego związku z temperaturą otoczenia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-04-20, 12:35 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 720
Wiek: 35
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 140
Otrzymał: 162
Pokaż mi pochłaniacza węglowy z silnika zasilanego ropą. Czytaj ze zrozumieniem...cały tekst a nie wyrwany fragment. Mowa jest o oparach paliwa i zmianie objętości zbiornika paliwa. W dci ten efekt nie występuje. Pokaż mi dci, który ma pochłaniacz węglowy. Co do samej pojemności rzeczywistej to jest i musi być podana w certyfikacji auta a różnice w tankowaniu mogą wynikać choćby z kalibracji dystrybutor na stacjach paliw. Dziękuje i pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-04-20, 16:32 
Offline
Expert
Expert

Rejestracja: 2014-04-27, 13:48
Posty: 143
Lokalizacja: RK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: k9k 768
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 11
Pejo pisze:
Pokaż mi pochłaniacza węglowy z silnika zasilanego ropą.

A co on ma do rzeczy nie mieści się do niego kilka litrów paliwa.

Pejo pisze:
Mowa jest o oparach paliwa i zmianie objętości zbiornika paliwa

Bzdura. Podczas tankowania zbiornik jest otwarty więc jakie opary? Paliwo wlewamy zwykle zimne (zbiornik podziemny) więc wlewając 40l zimnego do 10l ciepłego uzyskamy jednak zimne.

Pejo pisze:
Co do samej pojemności rzeczywistej to jest i musi być podana w certyfikacji

No i jest ale to nie zmienia faktu że do zbiornika 55l zatankowałem 57 a rezerwy jeszcze z 2l było.

Pejo pisze:
różnice w tankowaniu mogą wynikać choćby z kalibracji dystrybutor na stacjach paliw

Akurat tankuję tylko na 1 stacji (chyba że ma mi braknąć to gdzie indziej) więc w aż takie błędy dystrybutorów nie wierzę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-04-20, 19:22 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 720
Wiek: 35
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 140
Otrzymał: 162
Wojtku nie wytłumaczę Ci tego lepiej jeśli nie zrozumiesz praw fizyki. Czy stojący na słońcu samochód ma stałą temperaturę we wnętrzu czy zmienia się ona w zależności od otoczenia ? Czy paliwo zamknięte w zbiorniku ma stałą temperaturę w zależności od temperatury otoczenia lub czy po wlaniu z zimnego, podziemnego zbiornika jest cały czas zimne ? Czy wrząca woda ( podnoszenie temperatury wody) nie zwiększa swojego ciśnienia w skutek wzrost temperatury ? Po co w silnikach zasilanych benzyną są montowane pochłaniacze oparów paliwa ? Na te i inne pytanie musisz się sam dowiedzieć w googlach bo ja lepiej nie potrafię Ci tego wyklarować. Nie bierz tego jako atak z mojej strony na swoją osobę, ale pewnych praw fizyki nie da się oszukać i możesz to sobie tłumaczyć na swój sposób ale praw i zasad termodynamiki nie zmienisz (podpowiem Ci poczytaj o pierwszej zasadzie termodynamiki odnośnie tego tematu). Między innymi dla tego projektuje się wraz z pojemnością zbiornia paliwa tzw. poduszkę powietrzną. A jeśli chodzi o różnice w kalibracji dystrybutora to poproś na dowolnej stacji, aby Ci ją okazali .... zobaczysz jaka będzie reakcja obsługi stacji :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-04-21, 07:02 
Offline
Expert
Expert

Rejestracja: 2014-04-27, 13:48
Posty: 143
Lokalizacja: RK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: k9k 768
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 11
Pejo pisze:
Między innymi dla tego projektuje się wraz z pojemnością zbiornia paliwa tzw. poduszkę powietrzną

Co ma poduszka (ona nie będzie ani większa ani mniejsza to przegroda/komora w zbiorniku) do temperatury paliwa skoro tankujesz przy otwartym zbiorniku i opary uciekają na zewnątrz oczywiście diesle tez ją mają. Poduszka ma za zadanie kompensować zmianę objętości paliwa od temperatury a jej pojemność może zmienić przechylenie samochodu (np. najechanie stroną od wlewu na krawężnik). Zwykle miejsca tankowania na stacjach są poziome.

Pejo pisze:
Po co w silnikach zasilanych benzyną są montowane pochłaniacze oparów paliwa ?

Ekologia plus bezpieczeństwo, szczelny korek i minimalne podciśnienie w zbiorniku zapobiega wyciekowi niebezpiecznej benzyny w razie wypadku (jest bardzo łatwo zapalna w przeciwieństwie do ON).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group