Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2018-11-16, 18:58

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2015-03-24, 20:37 
Offline
Avancé
Avancé
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-19, 13:32
Posty: 55
Wiek: 27
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 5
Witam w małym TUTORIALU jak zrobić granie w CLIO II. Jest to też automatycznie temat z instalacją CA w moim bolidzie. Wszystko postaram się dokładnie opisać, także temat ten będzie dla ludzi chcących poprawić nagłośnienie w swoich autach swoistym pokazem na to na co się chcą porwać;) Nagłośnienie w moim Clio zmieniało się kilka razy, ale pokażę to co jest w nim obecnie i będzie uzupełnione o prace jakie trzeba wykonać przy instalacji sprzętu CA. Dla każdego, kto chce pobawić się w Car-Audio powinien przyswoić sobie tą lekturę : http://www.car-audio.waw.pl/PolskiCarAudioFAQ.pdf

TO JEDZIEMY!

Zasilanie
W moim aucie będą montowane wzmacniacze w bagażniku, więc żeby je zasilić będę potrzebował przewodów zasilających odpowiedniego przekroju. W tym celu użyję przewodów miedzianych 25mm2 pociągniętych od akumulatora do bloku bezpieczników w bagażniku. Ja pociągnąłem przewód plusowy i masowy od akumulatora, ale równie dobrze można przewód masowy zamontować do karoserii w miejscu zapewniającym dobrą masę. Każdy kabel plusowy musi mieć bezpiecznik odpowiedniej wartości możliwie blisko akumulatora
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przewody głośnikowe i sygnałowe
Żeby wzmacniacze mogły spełniać swoją rolę trzeba im dostarczyć sygnał, który zostanie wzmocniony i powędruje do głośnika (głośników). Przewody sygnałowe (RCA) powinny wędrować z dala od wiązek elektrycznych w aucie, ponieważ sygnał w tych przewodach jest bardzo łatwy do zakłócenia. Żeby przewody sygnałowe nie łapały zakłóceń nie powinno się oszczędzać na tego typu kablach i kupować przewody markowe i ekranowane. Przewody głośnikowe należy montować miedziane, ponieważ przewody aluminiowe są kruche i gdy przechodzą do drzwi mogą się połamać od otwierania i zamykania drzwi. U mnie w aucie przewody sygnałowe wędrują prawym progiem do bagażnika, zasilające lewym, a głośnikowe podsufitką nad drzwiami po obu stronach.

Montaż głośników
Na temat montażu głośników wysoko-tonowych i średnio-tonowych informacje można znaleźć w tym temacie na forum: http://www.klubrenaultclio.pl/viewtopic.php?t=337
Tutaj poruszę tylko temat montażu głośników niskotonowych. Głośniki niskotonowe (woofery) montuje się w drzwiach i wtedy całe drzwi są komorą głośnikową lub w tzw. kickpanelach, czyli komorach zamkniętych zamocowanych w drzwiach do blachy lub tapicerki. Drugiego przypadku nie będę opisywał bo jest mało popularny i wymaga dużo więcej pracy i doświadczenia przy budowie komór.
Aby drzwi samochodowe mogły spełnić rolę komory dla głośników i wycisnąć z nich co się tylko da trzeba je najpierw przygotować. W tym celu stosuje się maty wygłuszają ce z gumy butylowej oraz "zamyka" otwory rewizyjne w drzwiach, żeby drzwi maksymalnie zyskały na sztywności i szczelności. Z tego etapu prac nie mam zdjęć z wyklejenia matami butylowymi zewnętrznego poszycia drzwi (karoserii od wewnątrz), ale zapewniam Was, że jest to zrobione tak dobrze jak się tylko dało. Poniżej zdjęcia z zamykania otworów, wyklejania tapicerki pianką od wewnątrz tapicerki i wklejania matą drzwi od wewnątrz.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Głośniki nie powinny być zamocowane do plastiku dlatego miejsca montażu głośników w tapicerce zostały wycięte, a same głośniki zostały zamocowane do drzwi przez dystanse z MDF. Te moje dystanse spełniają też rolę ładnej maskownicy i panelu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zabudowa bagażnika i subwoofera
Wzmacniacze i rozdzielacze zasilania i masy, subwoofer(y) z reguły są montowane w bagażniku. Można je montować z sposób prosty, czyli przykręcić wzmacniacze do utwardzonej powierzchni, a subwoofer umieścić w skrzynce. Tego typu rozwiązania są proste i szybkie, ale według mnie mało funkcjonalne i mało estetyczne, dlatego jestem zwolennikiem zabudowy dedykowanej. Głośnik sub-niskotonowy, który wybrałem do zabudowy (każdy inny oczywiści też) potrzebuje odpowiedniej skrzynki o określonym litrażu. Potrzebowałem więc uzyskać 30 litrów komory (netto), do której trzeba dodać jeszcze około dwa litry, które zajmuje sam głośnik.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

To tyle na razie. Za jakiś czas poruszę temat radia i innych źródeł dźwięku w samochodzie.
CDN...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group