Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2019-06-26, 14:57

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2016-12-03, 18:11 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2016-06-21, 20:39
Posty: 28
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Witam, mam maly problem poniewaz po dosc dlugiej jezdzie wskaznik temperatury Nie pokazuje mi srodka na wskazniku(czyli temperatury Idealnej) pokazuje 2 kreski nizej. Czyli cos nie tak albo termostat albo zapowietrzony uklad. Chcialem wiec odpowietrzyc pierwsze uklad. To tak , jakby ktos mogl mi opisac czynnosci jak mam to zrobic ,co odkrecic i kiedy ,to bede wdzieczny.
Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-12-03, 19:04 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 764
Wiek: 35
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 161
Otrzymał: 194
Ja mam taki sposób, że odkręcam korek od naczynia wyrównawczego i włączam silnik, aż się zagotuje woda. Zakręcam korek i jeszcze raz odkręcam na nagrzewnicy (nakrętka na wężu) oraz na samym termostacie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-12-03, 19:30 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1188
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 57
Otrzymał: 126
Na zimnym. Odkręcony zbiornik wyrównawczy, odkręcasz odpowietrznik na termostacie, leci płyn zakręcasz. Odkręcasz odpowietrznik na wężu nagrzewnicy, leni płyn zakręcasz.

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-12-04, 12:13 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2016-06-21, 20:39
Posty: 28
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Zauwazylem ze mam taki brazowy kolor metny w zbiorniku wyrownawczym. O czym to moze swiadczyc ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-12-04, 17:55 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Ze czas go wymienić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-12-05, 23:35 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1229
Wiek: 34
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 69
Te wszystkie odpowietrzniki są tylko do odpowietrzania wstępnego. Zalewa się i odpowietrza właśnie tym. Potem już odpowietrza się samo poprzez zagrzanie. Niektóre auta w ogóle nie mają odpowietrzania wstępnego (ford m.in.) lub w ogóle zalanie płynu trzeba zrobić ciśnieniowo (bmw).
Tu nawet jak nie odpowietrzysz wstępnie, to odpowietrzy się samo po zagrzaniu (co też należy kontrolować, bo po to te odpowietrzniki są, aby z nich korzystać)

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-12-06, 13:20 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Termi pisze:
lub w ogóle zalanie płynu trzeba zrobić ciśnieniowo (bmw).

Część modeli BMW odpowietrza się na podjeździe lub unosząc przód...... Vide instrukcja serwisowa


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-12-06, 22:58 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1229
Wiek: 34
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 69
Jako elektryk rzadko mam do czynienia z odpowietrzaniem układów chłodzenia, poza swoją 16V i mondeo. Przy wymianie alternatora w Mini Cooper (bmw) gdzie trzeba było spuścić płyn chłodniczy bardzo się zdziwiłem przy jego ponownym napełnianiu. Dopiero skojarzyłem że może to być uzupełniane ciśnieniowo, podszedłem do kolegów mechaników obok, pożyczyłem sprzęt i udało się.
Bardzo nie lubię aut, w których proste czynności które powinny dać się normalnie zrobić, wymagają specjalistycznego sprzętu.

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-12-08, 09:17 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
A po co masz robić sam skoro możesz zaplacić ? Producent tak się ustawia


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-12-08, 22:03 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1229
Wiek: 34
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 69
To akurat wiadomo, że teraz producenci dążą do tego, aby jedyne co można było samemu w aucie zrobić to dolać płynu do spryskiwaczy

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-11-10, 23:15 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 178
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 25
sokol pisze:
Na zimnym. Odkręcony zbiornik wyrównawczy, odkręcasz odpowietrznik na termostacie, leci płyn zakręcasz. Odkręcasz odpowietrznik na wężu nagrzewnicy, leni płyn zakręcasz.

Racja.
W książce sam naprawiam, jeszcze zaleca się wkręcić silnik na 2500 obr/min na kilka sekund.
Wyłączyć silnik i dolać resztę do wyrównawczego.

Ps.
Gdyby komuś się zgubił korek z odpowietrznika termostatu. Ja wpiąłem w to miejsce przewód gumowy, z drugiej strony zaślepiłem śrubką. Plus jest taki; łatwiejszy dostęp do odpowietrzania. Działa od kilku lat.

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group