Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2019-03-18, 17:35

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 2016-11-07, 10:58 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 686
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 49
Otrzymał: 60
Wietrzenie też nie pomaga. Potestowałem sobie jeżdżac przez pare dni. Zeby być bardziej precyzyjnym. Pomaga ale w stopniu niezadowalającym. W sumei kiedyś stosowałem ten patent z zimnym nadmuchem na koniec jazdy i o nim totalnie zapomniałem.

Spróbujemy dodać do tego pochałaniacz.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-11-07, 14:50 
Offline
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-25, 17:43
Posty: 1646
Wiek: 64
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Płeć: Kobieta
Samochód: inny
Pojemność silnika: 1600
Typ silnika: 4G92
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 121
Otrzymał: 116
Nie zakładam osobnego wątku, bo ten w pełni odpowiada tej "poradzie", którą tu wkleję.
Nie jest to tekst odkrywczy, jednak punkt 3 wart jest zapamiętania.

Cytuj:
Jak uniknąć parowania szyb?
Deszczowa jesień sprawia, że kierowcy mają coraz większe problemy z parowaniem szyb w swoich autach. Niestety, musimy was zmartwić: jeśli teraz macie ten problem, zjawisko się nasili, gdy temperatura zacznie balansować wokół zera. Oto 5 prostych sposobów na to, jak uporać się z parowaniem szyb.

Krok 1: Umyj szyby
Wbrew pozorom solidne umycie szyb od środka kabiny może dać zaskakująco dobre efekty, szczególnie w autach w których na co dzień podróżujący palą papierosy. Tytoń i substancje smoliste pozostawiają tłusty nalot na szkle, który szybko zachodzi parą. Tak naprawdę najlepsze efekty daje czyszczenie zwykłym płynem do mycia szyb, takim jakiego używacie w np. w domu (najlepiej bezbarwnym z dodatkiem alkoholu) i papierowymi ręcznikami lub... gazetą. Na koniec można też przetrzeć szyby preparatem antyroszeniowym – bez problemu znajdziecie je w marketach lub na stacjach paliwowych.

Krok 2: Używaj klimatyzacji
Jeśli masz w aucie klimatyzację, używaj jej nawet jeśli w aucie uruchomione jest ogrzewanie. Wiele aut ma tak zaprojektowany układ wentylacji, że po wyłączeniu klimy w ciagu kilku sekund szyby zachodzą parą. Układ o ile jest tylko sprawny, szybko eliminuje nadmiar wilgoci przyczyniającej się do nadmiernego parowania szyb.

Krok 3: Sprawdź filtr
Jeśli i to nie pomaga, sprawdź filtr kabinowy, a najlepiej wymień go jeśli nie robiłeś tego w ciagu ostatniego roku. Zbierający się tam brud i resztki liści, podczas deszczowej pogody skutecznie gromadzą i zatrzymują wilgoć, która po uruchomieniu nawiewu zamienia się w parę wodną osadzająca się na powierzchni szyb. W większości samochodów wymiana tego elementu jest prosta – instrukcje jak to zrobić zwykle dołączane są do opakowania nowego filtra powietrza. Filtr najcześciej umieszcza się na podszybiu (dostęp od strony komory silnika) lub za schowkiem pasażera.

Krok 4: Osusz wnętrze auta
Podczas jesieni i zimy do wnętrza samochodu wnosi się sporą ilość wody np. w postaci śniegu czy mokrego ubrania. Jeśli podróżujesz głównie na krótkich trasach, gdzie samochód nie ma szans porządnie się nagrzać, zebrana woda nie odparuje. W pozbyciu się jej z auta mogą pomóc specjalne skraplacze dostępne np. w marketach budowlanych, ale tańszym i szybszym sposobem są grube warstwy gazet (najlepiej sprawdzi się papier używany do druku gazet codziennych) włożone na 2-3 dni pod dywaniki, do bagażnika i na tylną kanapę. Warto też co pewien czas podczas podróży mocno nagrzać wnętrze, a po dojechaniu na miejsce porządnie przewietrzyć auto otwierając na 2-3 minuty wszystkie drzwi auta.

Krok 5: Posprzątaj samochód
Jeśli na dłużej chcesz pozbyć się wilgoci z wnętrza wnętrzu samochodu, posprzątaj go i odkurz. Tak, tak, to nie żart – piasek, kurz, stare ściereczki do szyb poupychane pod fotelami i w schowkach idealnie kumulują wilgoć.

źródło: internet, onet.pl

_________________
Na forach clio od 2006r.
Główny Organizator Zlotów Ogólnopolskich clio: Topornia 2008, Topornia 2009, Topornia 2010;

http://www.klubrenaultclio.pl/
Obrazek Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-11-14, 10:33 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 686
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 49
Otrzymał: 60
Wszystko powyższe zostało wykonane. Niestety, może moje clio tak ma. W sumie to dziś było pięknie rano jak psikałem odmrażaczem po szybach.... Przednia była cała od środka pokryta parą jak odmrażacz zaczął działać.....

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-11-14, 10:48 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Kiedy zaglądałeś do podszybia ? Może masz tam liście i trzymają wilgoć


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-11-14, 21:44 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1859
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 352
Otrzymał: 219
T.Raven pisze:
Kiedy zaglądałeś do podszybia ? Może masz tam liście i trzymają wilgoć

Zgadza się. Jak podszybie jest czyste, odpływy udrożnione, brak wilgoci w środku auta i umyta przednia szyba a po zakończonej jeździe wnętrze samochodu przewietrzone - to nie ma prawa parować przednia szyba.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-11-17, 13:27 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 686
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 49
Otrzymał: 60
Do podszybia zaglądałem jakiś miesąc temu. Wszystko czyste. Na moje oko opcje są dwie.
Jedna to jakaś nieszczelność w ukłądzie ogrzewania. Płynu delikatnie ubywa od kilku lat, ale nie na tyle, żebym musiał co torche dolewać. Wymieniałem płyn jakieś 3 lata temu i zalałem pod odpowietrzaniu na 1/2 skali. W tym roku było w okolicy minimum, wiec dolałem. To by wyszło jakieś 200ml.
Druga opcja to źle wklejona przednia szyba? Clio było też w sumie uderzone z produ z prawej i raczej nie zostało porzadnie naprawione przez poprzedniego właściciela.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-11-17, 22:20 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1229
Wiek: 34
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 69
Jakbyś miał przeciek płynu chłodzącego w kabinie to byś czuł specyficzny zapach a szyby "zaparowane" były by zwyczajnie tłuste i trudno byłoby usunąć "zaparowanie" zwykłą szmatką.

Czy źle wklejona szyba to nie wiem, musiała by być bardzo źle wklejona, także woda by przeciekała a nie tylko wilgoć się przedostawała. No ale opcję nr 1 wykluczam

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-12-01, 11:38 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 686
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 49
Otrzymał: 60
To ja już nie wiem.
Powrócę pewnie tak jak w zeszłym roku do pary skarpetek i kociego żwirku żelowego. Jeden worek wystarczył mi na 4 długie skarpetki wypełnione na maxa.

Może ten typ tak ma.....

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-12-02, 21:44 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1229
Wiek: 34
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 69
Nie sądzę żeby ten typ tak miał.
A ja koci żwirek w skarpetkach wożę od pół roku, od kiedy zauważyłem zwiększoną ilość pary na szybach po nocy i mokrym bagażniku (tylko że ja nie mam klimy). Okazało się, że metrowa, metalowa rurka którą woziłem na warsztat jako przedłużka - skraplała się w niej woda, a jako że była pod kątem w lewą stronę - i po lewej w bagażniku miałem pełno wody. I lałem auto wodą i wszystko i do niczego nie dotarłem. Najpierw gazety a potem żwirek. A potem złapałem rurę na gorącym uczynku, jak ją wyjmowałem i wyleciało kilka kropel wody :D Od tamtej pory w bagażniku sucho a koci żwierek w skarpetach do tej pory wożę bo fajnie wchłania wilgoć, zwłaszcza teraz ;) Nie trzeba szyb od wewnątrz skrobać ;)

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-12-02, 22:03 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Po pierwsze jak jest poniżej 4 stopni to wyłączamu klimę a jak krótkie dystanse to ustawiamy temp. na 24 stopnie by osuszyć wnętrze a jak za gorąco to uchylamy okno


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-12-07, 11:26 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 686
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 49
Otrzymał: 60
Hehe Tadziu - powiedz to mojej Ani - bo to ona jeździ codziennie, jak ja nie moge sie doprosić żeby przewietrzyła auto jak kończy jazdę....

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-12-08, 09:15 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 10:06
Posty: 1170
Lokalizacja: w toku
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: 700 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 59
Otrzymał: 121
Nie chodzi o wietrzenie tylko o nie włączanie AC jak jest poniżej 14 stopni. Jak krótkie odcinki to temp. ustawiamy prawie na max bo auto i tak mocno się nie nagrzeje ale wilgoć wygoni ni i szyba choćby na 1 mm uchylona by wilgoć (para wodna ) miała ujście i wtedy nie trzeba wietrzyć po jeździe. No i jak śnieg to gazety na podłogę oczywiście namoknięte na koniec jazdy wywalamy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-12-11, 19:17 
Offline
Expert
Expert

Rejestracja: 2014-04-27, 13:48
Posty: 145
Lokalizacja: RK
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza1
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: k9k 768
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: podkarpackie
Podziękował: 0
Otrzymał: 11
T.Raven pisze:
to gazety na podłogę oczywiście namoknięte na koniec jazdy wywalamy

Kto teraz kupuje czarno białe gazety, kolorowe słabo działają bo to prawie sama farba drukarska.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2016-12-11, 22:05 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1859
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 352
Otrzymał: 219
Ja zawsze w zimie kładę "gazety" na podłogę (oczywiście nie kupuję w tym celu "gazet", tylko korzystam z dostarczanej mi masowo "makulatury") tj. różnych gazetek reklamowych (część z nich nadaje się do tego celu, biorąc pod uwagę strukturę papieru).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group