Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2018-10-15, 09:40

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2017-09-26, 20:01 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-02-07, 14:32
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F712
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 2
Otrzymał: 4
Mam pytanie w kwestii półosi w clio z silnikiem 1.2 16v 2001r. (lewa ta z krzyzakiem) - czy na pólosi powninien być luz wzdluzny?? jest jakies 1-2mm przy czym w zwrotnicy siedzi na sztywno a jak złapię za ośkę to ma ruch wzdłuż (naciąga się delikatnie osłona przegubu zewnętrznego) mocno mnie to zastanowiło.. Szukam czegoś co mi stuka w lewym kole (zwłaszcza na zakrętach). Oś była wymieniana jakiś rok temu typ GSP 250004.. Możliwe że z nią coś nie tak?? Macie jakies doświadczenia z tym producentem??
Druga podejrzana sprawa to cos z amortyzatorem lewy talerzyk (w komorze silnika) odstaje od kielicha jakies 13mm zaś prawy ma jakies 6-7mm. Czy dobrze rozumiem ze tam powinno siedziec na zero?? Poduszki wybite??

z góry dzięki za wskazówki...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-09-28, 19:23 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-02-07, 14:32
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F712
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 2
Otrzymał: 4
nikt nic nie podpowie z tym luzem????


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-09-28, 20:06 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1163
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 56
Otrzymał: 111
olik206 pisze:
czy na pólosi powninien być luz wzdluzny??
Musi być

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-09-28, 20:51 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-02-07, 14:32
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F712
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 2
Otrzymał: 4
dzieki Sokol..
to jeszcze 4 pytania:
a) skoro luz wzdluzny jest ok a chrobocze już na zakretach coraz bardziej co sugeruje brak smaru (przy nie pęknietej osłonie)
to istnieje taka możliwosc?? wyparował?? słaba jakość cześci?? (mimo wszystko będę się upierał że te nietypowe dźwięki pochodzą z półosi)
b) czy wiadomo jakiej firmy półosie wkładane są na pierwszy montaż?
c) na przyszłość jakiego producenta półosie polecacie?
d) jeszcze kwestia góry amortyzatora czy przy prawidłowym montażu gumowy talerzyk mocowania amortyzatora powinien leżeć na kielichu czy tam powstaje jakiś luz?? jak to z doświadczenia wygląda w clio?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-09-29, 10:07 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 623
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 40
Otrzymał: 39
Nie na wszystko odpowiem, ale chrobotanie to objaw zużycia, a nie braku smaru. Po prostu było za dużo obciązane w zakrętach (w szczególności przy mocnym skreceniu koła).
Poza tym pytanie który przegub chrobocze? Wewnętrzny czy zewnętrzny?

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-09-29, 11:44 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-02-07, 14:32
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F712
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 2
Otrzymał: 4
zakładam ze zewnętrzny, wewnętrzny siedzi w oleju - no chyba że mylnie zakładam z tym smarem (w weekend spróbuje zdjąć osłonę i zobaczyć jak wygląda sytuacja), ale jesli zakładasz, że to objaw zużycia przegubu to nasuwałby się jedynie wniosek o fatalnej jakości zamontowanej jakiś rok temu półosi (GSP). stąd prośba do innych forumowiczów o podzielenie się doświadczeniami na pytania a) do d) z mojego posta powyżej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-09-29, 20:12 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1163
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 56
Otrzymał: 111
olik206 pisze:
chrobocze już na zakretach coraz bardziej
łożysko
olik206 pisze:
czy tam powstaje jakiś luz?? j
koło 5-10mm

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-10-01, 11:14 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-02-07, 14:32
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F712
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 2
Otrzymał: 4
sprawozdanie z frontu:
a) moja kwestia podejrzenia smaru w lewym przegubie zewnętrznym całkowicie nietrafna (wszystko jest ok)
b) luz wzdłużny jest na przegubie zewnętrznym (moja stara lewa półoś miała nierozbieralny przegub zew i tam takiego nie było)
luzu skrętnego brak, jeśli luz wzdłużny jest ok to nie bardzo jest się czego przyczepić no chyba że coś w węwnętrznym...
c) skontrolowałem zacisk hamulcowy, klocki - nie widać niczego podejrzanego
d) sokol sugerował łożysko - po podniesieniu i zakręceniu kołem cisza (chyba że brak obciążenia)
e) po złożeniu jazda kontrolna nie wykazała zadnych zmian - podejrzane dzwieki (chrobotanie(takie ocieranie) nawet na prostej drodze plus cykliczny stukot (zwłaszcza na zakrętach)) wciąż sie ciągle utrzymywały i nagle w pewnym momencie mocno sie zmnieszyły - teraz już nie zawsze są, pojawiają się bardziej sporadycznie i bądź tu mądry (jedno jest pewne dźwięki mają charakter ruchu obrotowego) jedynie co mi przychodzi do głowy to skontrolowanie drugiej strony - może dźwięk się dziwnie niesie..

no chyba że ma ktoś jeszcze jakieś pomysły.......??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-10-06, 11:53 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 623
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 40
Otrzymał: 39
olik206 pisze:
d) sokol sugerował łożysko - po podniesieniu i zakręceniu kołem cisza (chyba że brak obciążenia)

A przypadkiem coś Ci nie obciera? Np nadkole plastikowe?
Łożysko najpierw słychać przy obciążeniu, a dopiero potem huczy/wyje podczas jazdy.
Jesli chcesz wyeliminować łożysko, to zrób prosty test.
Wejdź w łuk z większą prędkością na luzie z wciśniętym sprzęgłem. Jeśli problem wyraźnie ustąpi, to szukłabym przyczyn właśnie w przegubach. Jeśli nie, to może to być również łożysko.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-10-06, 13:14 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-02-07, 14:32
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F712
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 2
Otrzymał: 4
wywołany do tablicy odpowiadam...

ocieranie, chrobotanie, tarcie nie wiem jak ten dźwięk dokładnie nazwać pochodziło z zewnętrznego przegubu prawej półosi (przegub się wyrabia już coraz bardziej - jest wyczuwalny luz skrętny), zdjąłem osłonę i okazało się że smaru tam nie było dużo, po uzupełnieniu ten efekt udało się wyeliminować.. ta półoś jest pewnie od nowości więc niewykluczone, że w niedługim czasie odezwie się ponownie..

pozostały jeszcze stuki na zakrętach przy dużym obciążeniu i tu odpowiedź nasuwa się sama, ża albo to ten przegub albo zauważyłem jeszcze uszkodzoną gumę na sworzniu wahacza, co może sugerować że ten przegub coś dodaje od siebie pomimo faktu, że luzów nie wykazuje..

najciekawsze jest to, że na początku podejrzewałem lewą półoś (siedząc w aucie wydawało się że to z lewej strony) a w rzeczywistości wygląda na to, że dźwięki jakoś dziwnie się niosły, bo faktyczny problem wygląda, że jest z prawej...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-10-06, 19:05 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1163
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 56
Otrzymał: 111
olik206 pisze:
uszkodzoną gumę na sworzniu wahacza
sworzeń do wymiany

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-06-25, 11:05 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2017-02-07, 14:32
Posty: 13
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: 1.2 16V D4F712
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 2
Otrzymał: 4
Tu jeszcze dopiszę, jak się sprawy zakończyły:
a) sworzeń został wymieniony - faktycznie był już w bardzo słabej kondycji.
b) stuki pochodziły z lewej półosi, która była wymieniana niedługi czas wcześniej. Oś GSP 250004 miała luz wzdłużny na przegubie zewnętrznym od początku. Nie wiem czy tak to w tej konstrukcji jest czy to była wada.
Nawet na postoju jak się chwyciło za oś to te kilka mm luzu po jej naciągnieciu powodowało uderzanie półosi o skrzynię. W trakcie jazdy na wprost nie było problemu, przy skręcie pewnie tak się układała, że stukot był wyraźny.
Po zamontowaniu półosi Metelli 17-0397 nastała ponownie cisza (przy czym od razu napisze że ta pólośka luzu wzdłużnego na przegubie zewnętrnym nie posiada - ruch wzdłużny jest realizowany poprzez wewnętrzny przegub trójramienny (jak oryginał). Innymi słowy nie wiem czy GSP 250004 miała wadę czy po prostu za dużo było tych luzów i następował stukot o skrzynię.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group