Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2018-12-15, 03:17

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 2014-04-12, 00:01 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1824
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 329
Otrzymał: 202
Ostatnio kupiłem nowe opony do Thalii. Zastanawiałem się nad zakupem opon Kleber Dynaxer HP3 lub Uniroyal RainExpert. Ostatecznie kupiłem Uniroyal i są OK (okazało się że w teście niedrogich opon letnich - 2014 przeprowadzonym przez tygodnik MOTOR - zajęły 1 miejsce :D ).
Fajnie że Motor robi testy popularnych opon, a nie jak inni - tylko nowych opon klasy premium.


Obrazek

Obrazek

Obrazek


- zdjęcia: źródło: Motor


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-04-12, 15:36 
Offline
ZAŁOŻYCIEL
ZAŁOŻYCIEL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-24, 14:31
Posty: 2449
Wiek: 56
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Renault
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 208
Otrzymał: 134
Dobry wybór.
Jeździłem na wcześniejszej wersji tych opon i jedynym mankamentem jest wysoka temperatura co skutkuje szybszym zużyciem.
Ponieważ post Bogdana dotyczy bardzo ważnej kwestii będzie to teraz osobny wątek.

_________________
http://www.klubrenaultclio.pl
Razem 185 koni i 1 pies
Na forum Renault Clio od 2004 roku
Potrzebujesz porady dotyczącej CB radia :?:
Kliknij w logo poniżej:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-04-21, 20:56 
Offline
Avancé
Avancé

Rejestracja: 2014-04-01, 11:58
Posty: 58
Wiek: 35
Lokalizacja: SRS/SL
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D7F730
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
dla osób zmieniających koła/opony i szukających czegoś nowego/ innego polecam:

http://rozmiar-opon.bmw-tech.pl :arrow: kalkulator rozmiarów opon.

http://www.rimsntires.com/specspro.jsp :arrow: a tutaj felgi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-04-22, 00:03 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1229
Wiek: 34
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 69
ja używam tej strony do przeliczeń:
http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-04-22, 12:29 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-04-17, 06:12
Posty: 46
Wiek: 35
Lokalizacja: DolnyŚląsk/Wlkp
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza1
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: wielkopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Uniroyale ww. też polecam - w clio chodzą i złego słowa nie powiem.
W Sceniorze mam Michelin energy saver - te z kolei jeszcze lepsze. Bardzo powoli się zużywają, dobrze trzymają też na mokrym i w zakrętach, poza tym są ciche.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-04-22, 14:22 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 646
Wiek: 30
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 43
Otrzymał: 49
Co by nie było tak optymistycznie, to ja o energy saver mam bardzo kiepskie zdanie. NA suchym ujdą ale na wodzie cienizna. Poza tym strasznie szybko się scierały.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-05-31, 00:30 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1824
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 329
Otrzymał: 202
Czy warto kupić bieżnikowane opony?


Kupno i utrzymanie samochodu zawsze wiąże się z długą listą wydatków drenujących portfel właściciela. O ile regularne nakłady na paliwo, reanimację układu hamulcowego i zawieszenia pojmuje większość zmotoryzowanych, o tyle wydanie z rodzinnego budżetu niekiedy ponad tysiąca złotych na porządne ogumienie zdaje się być absurdalnym marnotrawstwem. Przecież identyczny efekt osiągniemy, wybierając opony bieżnikowane, a przy okazji oszczędzimy znacznie ponad połowę tej kwoty. Czy tak jest rzeczywiście?

Regeneracja opon, popularna w PRL-owskich realiach wiecznego niedoboru, także dziś pozwala na zaoszczędzanie niemałych kwot w budżecie przeznaczonym na utrzymanie samochodu. O ile zakup nowej opony do samochodu kompaktowego to wydatek rzędu 200-250 zł za sztukę, to w przypadku ogumienia bieżnikowanego możemy mówić o kwocie 100-150 zł za sztukę. Pytanie tylko, czy warto ryzykować własne zdrowie i życie dla jednorazowej redukcji wydatków, skoro równie dobrze możemy pokusić się o zakup opon używanych. Dla statystycznego niemieckiego czy francuskiego kierowcy opona po kilku latach użytkowania powinna trafić wprost na wysypisko, skąd zostanie zabrana do dalszego przetworzenia.

W Polsce wyspecjalizowane firmy usilnie dają im nowe życie. W pierwszej kolejności resztki starego bieżnika są skrupulatnie usuwane, by na jego miejscu pojawiła się nowa warstwa gumy, której w dalszych etapach reanimacji nadawana jest pożądana rzeźba. Natomiast wedle drugiej metody regeneracji, zamiast gładkiej gotowej do kształtowania warstwy gumy nakładany jest od razu wyprofilowany bieżnik. Oczywiście, każda uzdrowiona opona przechodzi szereg szczegółowych testów kontrolnych, potwierdzających jej przydatność do dalszej jazdy w różnorakich warunkach. Niemniej, nawet regeneracja przeprowadzona z zachowaniem najlepszych standardów nie przywróci pełnej sprawności i właściwości trakcyjnych oponie.

Problemem jest zużycie karkasu opony, a więc tego elementu, który stanowi o jej wytrzymałości i nośności. Dziś producenci ogumienia do samochodów osobowych produkują opony tak, by wytrzymywały one do starcia się bieżnika. Nie przewiduje się ich dalszego użytkowania, więc do ich produkcji używa się materiałów o skrupulatnie zbilansowanej wytrzymałości. Jeśli zużyte ogumienie otrzyma nowy bieżnik, karkas będzie musiał wytrzymać dwukrotnie więcej, niż było to założone w procesie projektowania opony. To nie gwarantuje bezpieczeństwa. Co więcej, część opon w ogóle nie powinna zostać poddana bieżnikowaniu. Ogumienie eksploatowane w trudnych, polskich warunkach, musi poradzić sobie z ogromną ilością dziur, a to na przestrzeni kilku lat osłabia karkas i często prowadzi do uszkodzeń opony. To jednak nie wszystko.

Z niewiadomych przyczyn większość kierowców sądzi, że za właściwościami użytkowymi opony stoi tylko i wyłącznie rzeźba jej bieżnika, odpowiedzialna za efektywne odprowadzanie wody lub błota pośniegowego - w zależności od tego, o jakiej oponie mowa. Zapominają jednak o samej mieszance gumowej. Producenci ogumienia rywalizują ze sobą między innymi opracowując coraz nowocześniejsze, doskonalsze mieszanki. Na takie innowacje wprost z zakładu bieżnikującego nie ma co liczyć.

Kwestia mieszanki staje się szczególnie widoczna w przypadku opon zimowych. Takie komplety wykonywane są z miękkich mieszanek, nietwardniejących pod wpływem ujemnych temperatur. Dzięki temu zachowują elastyczność, rzutującą na pewność prowadzenia i przyczepność w trudnych warunkach drogowych. W przypadku zimowych opon bieżnikowanych właśnie ten aspekt jest największym argumentem przeciw, bowiem nigdy nie udaje się uzyskać takiego samego efektu jak w trakcie fabrycznego procesu produkcji.

Alternatywą dla „nowych” bieżnikowanych opon, są używane zestawy renomowanych producentów. Wydając podobną sumę pieniędzy bez większego wysiłku znajdziemy 2-3 letnie sztuki z bieżnikiem sowitej grubości. Rzecz jasna malkontenci od razu wspomną o braku nawet kilkumiesięcznej gwarancji, tudzież nieznanej przeszłości zakupionych opon. Ów problem znika, gdy zdecydujemy się na ofertę zaufanej firmy. Niegdyś kosztujące stanowczo za dużo, nawet po kilku latach użytkowania zachowują więcej niż akceptowalne właściwości jezdne, deklasując analogiczne bieżnikowane propozycje.

Czy zatem kupno bieżnikowanych opon ma jakikolwiek sens i uzasadnienie ekonomiczne, gdy w zanadrzu mamy mnogość używanych kompletów? Mierna trakcja oraz jakość wykonania powinny od razu zniechęcić kierowców pokonujących dalekie pozamiejskie trasy. Do podobnych wniosków powinni dojść także właściciele samochodów dostawczych, poszukujący wytrzymałych i solidnych opon do ciężkiej pracy. Regenerowane ogumienie może jedynie stanowić zamiennik dla wielosezonowych gum, o ile używa się go przeważnie w granicach miasta. Niewielkie szybkości, brak głębokich kolein, a zimą przeważnie odśnieżone ulice i potężna baza serwisowa stwarzają sprzyjające warunki do eksploatacji takich opon. W innych warunkach taki zakup całkowicie mija się z celem, bowiem poza krótką gwarancją nie zyskujemy nic.


Obrazek


- źródło: moto.wp.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-06-02, 22:50 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-04-02, 22:22
Posty: 7
Wiek: 30
Lokalizacja: Marki
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Ja kupiłem 3 lata temu cintinentale conti ecocontact i są świetne. Przez te trzy lata nie zużyły się dużo ( ale mało jeżdżę) trzymają się jakbym jeździł gokartem...

Na zimę mam rok temu kupione Michelin Alpin. Również mogę polecić, poprzedniej zimy na samym śniegu nie dało się wprowadzić auta w poślizg. Minusem jest głośność i to dośc spora.

W Espace mam lato - Michelin Primacy HP i nie polecam... Trzymanie w zakrętach dobre, ale hałas i szybkie ścieranie zdecydowanie na minus w tej klasie opony. ZIma natomiast Uniroyal MS 66 i są świetne. Cichsze niż letnie michelin!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-09-26, 12:56 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-09-25, 10:47
Posty: 19
Wiek: 34
Lokalizacja: Warszawa/Mokotów
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza4
Pojemność silnika: 1600
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Jeżeli chodzi o opony to ciekawą opcję mają w Motointegrato. Opony można zamówić u nich przez net - dostawa pod wskazany adres lub do jednego z kilku tysięcy q-serwisów (warsztaty współpracujące z Motointegrator) jest darmowa. Poza tym sam montaż też jest robiony po taniości. Umawia się człowiek na konkretną godzinę - podjeżdża się i w 30 min wyjeżdża się na nowych oponach. Nie trzeba więc tracić czasu na jeżdżenie z oponami, stanie w kolejkach itd.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-09-27, 11:21 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-08-01, 21:22
Posty: 34
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1400
Typ silnika: E7J 634
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: łódzkie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
A ja zadam pytanie troszkę odbiegające od tematu, nie dotyczy opon tylko felg.

Mogę w dobrej kasie kupić popularne już felgi OZ F1 15" z ET43. Do tego byłyby opony 195/50/15

Czy takie ET (43) jest problemem w Clio II 1.4 E7J gdzie felgi standardowo mają ET36 przy 14"? Będzie tarło na seryjnym zawiasie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2014-09-27, 21:01 
Offline
ZAŁOŻYCIEL
ZAŁOŻYCIEL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-24, 14:31
Posty: 2449
Wiek: 56
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Renault
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 208
Otrzymał: 134
Nie powinno, zerknij tu: http://www.felgi.pl/artykul/szerokosc-f ... -et-offset

_________________
http://www.klubrenaultclio.pl
Razem 185 koni i 1 pies
Na forum Renault Clio od 2004 roku
Potrzebujesz porady dotyczącej CB radia :?:
Kliknij w logo poniżej:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-05, 18:00 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-04-15, 00:53
Posty: 38
Wiek: 34
Lokalizacja: Imielin
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: F4R
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Cześć,

Jakiej marki opony letnie polecicie do Clio 2 Sport ? Rozmiar 195/50/15, do codziennego użytkowania ale troszeczkę bardziej "dynamicznego" :D zima zaraz się skończy więc już powoli zaczynam myśleć nad zakupem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-05, 22:41 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1824
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 329
Otrzymał: 202
Rulon ostatnio słyszę dużo pozytywnych opinii o oponach Barum Bravuris 3HM 195/50 R15 82 V :arrow: http://www.oponeo.pl/dane-opony/barum-b ... v#77506605


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-06, 19:48 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-03, 14:24
Posty: 273
Wiek: 28
Lokalizacja: Chorzów
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza2
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: RenaultSport
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Uniroyal Rain Sport II !!!! Bardzo dobra opona i do tego bardzo ładny bieżnik :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-06, 19:53 
Offline
ZAŁOŻYCIEL
ZAŁOŻYCIEL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-24, 14:31
Posty: 2449
Wiek: 56
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Renault
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 208
Otrzymał: 134
Bartex pisze:
Uniroyal Rain Sport II !!!! Bardzo dobra opona i do tego bardzo ładny bieżnik :)

i na deszcz pierwsza klasa :!:





..... choć lepsze były pierwsze RainSporty ....

_________________
http://www.klubrenaultclio.pl
Razem 185 koni i 1 pies
Na forum Renault Clio od 2004 roku
Potrzebujesz porady dotyczącej CB radia :?:
Kliknij w logo poniżej:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-06, 20:06 
Offline
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-25, 17:43
Posty: 1629
Wiek: 64
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Płeć: Kobieta
Samochód: inny
Pojemność silnika: 1600
Typ silnika: 4G92
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 111
Otrzymał: 108
Jeżdżę w lecie na "uniroyallach rainach' już jakiś czas.
Byłam w szoku, jak wpadłam hodzi o opony.
Fakt, najcichsze nie są i lekutko przegrywają z innymi renomowanymi w upały, ale wolę mieć rewelacyjne w deszcz, niż kapeńkę słabsze na upał.
Ja miała wrażenie, że one mi się przysysają do nawierzchni z warstwą wody.

_________________
Na forach clio od 2006r.
Główny Organizator Zlotów Ogólnopolskich clio: Topornia 2008, Topornia 2009, Topornia 2010;

http://www.klubrenaultclio.pl/
Obrazek Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-08, 09:52 
Offline
Débutant
Débutant
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-09-04, 11:47
Posty: 22
Wiek: 30
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza2
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: F4R
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: małopolskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Też miałem długi czas Rainsport 2 i faktycznie, po wjechaniu w kałużę, zero problemów, trzymały super. Teraz przymierzam się do kompletu Rainsportów 3, ktoś miał z nimi do czynienia? Tak fajne jak poprzedniki?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-08, 20:24 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-03, 14:24
Posty: 273
Wiek: 28
Lokalizacja: Chorzów
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio3faza2
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: RenaultSport
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Cytuj:
Rainsportów 3, ktoś miał z nimi do czynienia? Tak fajne jak poprzedniki?


Jeszcze nie miałem, ale chyba po zimie będę o nich myślał :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-09, 03:48 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-04-15, 00:53
Posty: 38
Wiek: 34
Lokalizacja: Imielin
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: F4R
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Myślałem nad Rainsportami ale słyszałem też opinie, że powyżej 140km/h lubią "pływać" i tracą właściwości do "klejenia" mówię o suchej nawierzchni. Nie zależy mi aż tak bardzo na oponie deszczowej bo wiadomo, że jak mokro to się nie grzeje :D Zastanawiam się nad Toyo Proxes T1R, Nankang Ultra Sport NS2 które zbierają dużo pochlebnych opinii.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2015-01-09, 09:03 
Offline
ZAŁOŻYCIEL
ZAŁOŻYCIEL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-24, 14:31
Posty: 2449
Wiek: 56
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Renault
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 208
Otrzymał: 134
Rulon pisze:
powyżej 140km/h lubią "pływać"

nie zauważyłem;
jedyne co to szybciej niż inne mi się zużyły ale coś za coś, jeśli chcesz aby guma szybko uzyskiwała dobrą temperaturę pracy i ja utrzymywała to musi skutkować zużyciem;

przed rainsportami miałem jakieś goodyeary, żyły dłużej, ale były cały czas zimne i dość twarde...

_________________
http://www.klubrenaultclio.pl
Razem 185 koni i 1 pies
Na forum Renault Clio od 2004 roku
Potrzebujesz porady dotyczącej CB radia :?:
Kliknij w logo poniżej:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group