Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2018-10-24, 04:43

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 2017-07-17, 17:53 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-12-12, 00:40
Posty: 253
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza4
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 20
Miałem 2 miesiące temu wymieniane sprężyny z przodu, a ostatnio jadąc po serii wybojów słyszę stuk w zawieszeniu od strony kierowcy i przenosi uderzenie tak, ze czuję to na kierownicy. Wystraszyłem się, że może coś przy wymianie sprężyn za słabo dokręcili i się poluzowało. Wjechałem na kanał, poruszałem czym się dało, nic nie znalazłem. Pojechałem na stację diagnostyczną, przetrzepali mi całe auto, stwierdzili że wszystko w porządku. Ale szukałem dalej, zdjąłem koło, podniosłem auto i wtedy uwidocznił się luz na jednym z elementów.

Tu pojawia się moje pytanie: czy dobrze wnioskuję, że jest to łącznik stabilizatora? Może powodować wymienione objawy?
Gdy auto siedzi na ziemi tego luzu nie widać.

Obrazek Obrazek

Jeszcze jedna kwestia Jakiej firmy polecacie łącznik, bo jak przejrzałem dostępne części, to producentów jest cała masa


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-17, 18:44 
Offline
Expérimenté
Expérimenté

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 682
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 123
Otrzymał: 132
W zeszłym roku wymieniałem na TRW.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-17, 22:57 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1792
Wiek: 56
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 306
Otrzymał: 179
Borsucjusz pisze:
Gdy auto siedzi na ziemi tego luzu nie widać.

Zgadza się, też tak miałem i byłem w SKP i nic nie znaleźli, dopiero jak ta dolna "guma" się prawie rozleciała, to wymienili łącznik i jest OK.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-20, 00:46 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1229
Wiek: 34
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 69
Nie wygląda na specjalnie wytłuczony.
Drogie nie są i możesz wymienić profilaktycznie ale nie jest to proste, trzeba synchronizować obie strony.

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-20, 15:10 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-12-12, 00:40
Posty: 253
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza4
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 20
Co masz na myśli mówiąc, że trzeba synchronizować obie strony?
Moim zdaniem prosiły się o wyminę - po wykręceniu same się rozpadały.
Wczoraj nabyłem i wymieniłem oba łączniki. Koszt dwóch 32zł, producent - Monroe. Trochę się trzeba namęczyć, żeby je wyciągnąć (były zapieczone, zgrzane i przytopione, a dodatkowo rdza spoiła się z gumą) możliwe że były nie wymieniane od nowości.

Zdjęcie poglądowe starego i nowego łącznika - dodam, że drugi był w znacznie gorszym stanie tzn. niewiele miał z powłoki gumowej w środkowej części, a dolna część rozsypała się na podkładki.
ObrazekObrazek

Ogółem sukces jest połowiczny. Stuki nadal są, lecz inne. Wcześniej czułem na kierownicy "luz" na dziurach, obecnie tego nie ma. Nadal jednak słychać, jakby na jakimś elemencie był luz, jednak dźwięk dochodzi jakby z okolic deski rozdzielczej(?). Prawdopodobnie wcześniej oba dźwięki się nachodziły na siebie, teraz już został tylko jeden. Muszę dalej szukać co to, bo strasznie denerwuje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-20, 17:27 
Offline
MODERATOR
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1164
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 56
Otrzymał: 116
Borsucjusz pisze:
to łącznik stabilizatora?
tak
Borsucjusz pisze:
Może powodować wymienione objawy?
może

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-20, 17:38 
Offline
Expérimenté
Expérimenté

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 682
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 123
Otrzymał: 132
Z deski rozdzielczej a może któraś z osłon termicznych pękła i lata na dziurach.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-22, 01:25 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1229
Wiek: 34
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 69
Borsucjusz, chodzi o to, że z wymianą jest problem, obie strony stabilizatora trzeba odpowiednio "podstawić" aby łączniki odpowiednio się ścisnęły i dało się nakręcić nakrętkę przy wahaczach. Zawsze mnie to wkurza, a robię to tak rzadko, że za każdym razem muszę to sobie przypominać heh

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-22, 18:49 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-12-12, 00:40
Posty: 253
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza4
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 20
Nie miałem z tym najmniejszego problemu Bardziej się namęczyłem, żeby je wybić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-22, 22:08 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1792
Wiek: 56
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 306
Otrzymał: 179
Widocznie masz "imadło" w palcach. Mi wymieniało dwóch mechaników i się trochę namęczyli.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-22, 22:15 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-12-12, 00:40
Posty: 253
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza4
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 20
Wybić ciężko, bo są zapieczone, przy zakładaniu nie ma problemu. Aby włożyć gumę auto musi być na podnośniku tak, żeby stabilizator był w powietrzu. Wkładasz coś między stabilizator a wahacz, podważasz i wsadzasz środkową część łącznika. Później podkładasz kołek pod stabilizator, lekko opuszczasz na podnośniku, tak żeby stabilizator wsparł się na kołku, wtedy możesz włożyć śrubę i wszystko poskręcać. Ale jak wiadomo, czasami nawet coś co wydaje się proste może trwać i 3h przez jedną oporną nakrętkę ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-22, 23:37 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1792
Wiek: 56
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 306
Otrzymał: 179
Wszystko robili, tak jak napisałeś.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-07-24, 23:02 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-01, 23:17
Posty: 1229
Wiek: 34
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio1faza2
Pojemność silnika: 1900
Typ silnika: F7P
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: dolnośląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 69
Bogdan61 pisze:
Wszystko robili, tak jak napisałeś.


Też tak robiłem. Może zrobili jakieś zamienniki z ciut dłuższymi śrubami bo ja miałem takie na styk. W żółtej jak mi mieli założyć w bosch service to dałem im kupione przeze mnie to nie dali rady ich założyć a ja je potem założyłem do niebieskiej - z trudem. W dwóch innych też się podobnie męczyłem ale zawsze brałem ze sklepu od francuzów. A czy to oryginał czy nie to ciężko mi stwierdzić

_________________
FIAT - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego
Broń KBKB - Krótki Bojowy Kij Bambusowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-08-02, 23:06 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-12-12, 00:40
Posty: 253
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza4
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 20
Dla potomności dodam informację, że odnalazłem przyczynę stukania "z okolic deski rozdzielczej". Gdy wlazłem pod kierownicę okazało się, że od środkowej kolumny pod kierownicą idzie tunel nawiewu bocznego. Jest spinany z kilku części na zaczepy. Zaczepy się nie wypięły, nie urwały, ale powstał na nich jakiś luz i tunel obijał się o deskę oraz o jakiś element wyglądający na jakiś sterownik(?). Niemniej ustabilizowanie tunelu, owinięcie go warstwą cieniutkiej izolacji piankowej wyeliminowało stuki. Podsumowując: łącznik powodował jeden z hałasów, tunel nawiewu drugi, już jest cisza :-D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-08-03, 20:00 
Offline
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-02-25, 17:43
Posty: 1619
Wiek: 64
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Płeć: Kobieta
Samochód: inny
Pojemność silnika: 1600
Typ silnika: 4G92
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 101
Otrzymał: 97
No właśnie, są rzeczy, na które trudno wpaść czytając o problemie. Fajnie, że jednak sobie z tym poradziłeś i napisałeś o tym dla potomnych :)

_________________
Na forach clio od 2006r.
Główny Organizator Zlotów Ogólnopolskich clio: Topornia 2008, Topornia 2009, Topornia 2010;

http://www.klubrenaultclio.pl/
Obrazek Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2017-08-03, 22:40 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1792
Wiek: 56
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 306
Otrzymał: 179
Borsucjusz pisze:
Dla potomności dodam informację, że odnalazłem przyczynę stukania "z okolic deski rozdzielczej". Gdy wlazłem pod kierownicę okazało się, że od środkowej kolumny pod kierownicą idzie tunel nawiewu bocznego. Jest spinany z kilku części na zaczepy. Zaczepy się nie wypięły, nie urwały, ale powstał na nich jakiś luz i tunel obijał się o deskę

Dobrze, że znalazłeś źródło problemu i sobie z nim poradziłeś.

- Skrzypienia plastików lub samej tablicy przyrządów
Powód: w niektórych starych modelach aut tablica skrzypi „od nowości”. Czasami skrzypieć mogą poluzowane kanały wentylacyjne w jej wnętrzu.
To trudne zadanie. Czasami wymaga demontażu tablicy przyrządów. Zdejmując lub dokręcając kolejne elementy musimy zlokalizować źródło. Jeżeli powodem jest ocieranie plastików o siebie lub o nadwozie, to można próbować podklejać je np. filcem lub taśmą izolacyjną z „meszkiem”.
:arrow: viewtopic.php?f=36&t=275


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-04-14, 11:10 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-12-12, 00:40
Posty: 253
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza4
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 20
Dla potomności po raz drugi okazało się, że nachodziły na siebie różne stuki Łączniki zostały wymienione "niepotrzebnie", to nie one stukały. Tunel nawiewu stukał swoją drogą, ale głównym winowajcą okazał się krzyżak kolumny kierowniczej Był podrdzewiały, a ostatecznie okazało się, ze wysypały się roli/igiełki(?) i chodził na sucho. Dopiero trzeci mechanik potrafił to zdiagnozować. Po jego wymianie wszystko wróciło do normy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-05-11, 07:36 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2014-05-26, 05:44
Posty: 26
Wiek: 34
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio4faza1
Pojemność silnika: inna
Typ silnika: Tce
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: śląskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Mnie wczoraj przy okazji diagnozowania rezonansu czegoś jak się okazało linek i przewodów które na wolnych obrotach renozonowaly ze spodnią obudową komory silnika znaleźli uszkodzony łącznik stabilizatora no więc 19.05 czeka mnie wymiana łączników i czyszczenie przepustnicy. Na szczęście spoko ludzie w Wektorze w Oświęcimiu są i sprawdzili cenę oryginału i zamienników i łączniki wymienią mi na TRW bo oryg 3 razy droższy;p Albo te nasze drogi kiepskie albo te nowe auta są delikatniejsze. 32 tys przebiegu a wydawało mi się ze od 40 tys coś się zacznie;p

_________________
Renault Clio IV Grandtour 0,9TCE


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-05-11, 12:20 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-12-12, 00:40
Posty: 253
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Clio2faza4
Pojemność silnika: 1500
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 6
Otrzymał: 20
Ja wymieniałem na Monroe 16 zł sztuka, więc cena nie jakaś kosmiczna


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-05-11, 13:48 
Offline
Expérimenté
Expérimenté

Rejestracja: 2015-09-24, 21:59
Posty: 682
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: kujawsko-pomorskie
Podziękował: 123
Otrzymał: 132
To akurat norma u mnie podobna sytuacja 34 tys. km i wymiana obu, po 2 latach również połączeń osiowych drążków.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group