Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2020-08-10, 11:50

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2020-07-04, 09:52 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2020-07-04, 09:42
Posty: 3
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K 712
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: pomorskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Dzień dobry,
czy w Clio2ph2 były montowane 2 rodzaje jarzma zacisku z przodu lub 2 rozmiary klocków hamulcowych?
Zauważyłem ostatnio dziwne stukanie przy jeździe po drobnych nierównościach. Stukanie ustaje przy lekkim wciśnięciu hamulca, więc podejrzewam, że klocki mają luz w zacisku. Sprawdziłem i faktycznie klocki lekko się ruszają w zacisku. Dokupiłem, więc zestaw montażowy do klocków ABS1698Q (4 blaszki mające trzymać klocek), ponieważ takowego w moim samochodzie nie było i myślałem, że ktoś o nim zapomniał przy montażu. Same blaszki pasują co jarzma bez problemu, ale nie da się wtedy włożyć klocków! Brakuje przynajmniej 1mm żeby dało się je wcisnąć na swoje miejsce. Stad moje pytanie: czy ktoś orientuje się czy są różne rozmiary klocków lub jarzma? Wszystkie klocki jakie znalazłem do tego modelu mają około 99mm długości, niestety nie zmierzyłem swoich gdy miałem je na wierzchu. Z tego co wiem są tam obecnie klocki ATE13.0460-2834. Czy w tym modelu powinny być blaszki przy klockach?
Czy może po prostu powinienem potraktować brzegi klocków pilnikiem aby je dopasować? :diabel2:
Renault Clio2ph2 1.5 Dci 100km
Zaciski TRW


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-07-05, 09:24 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 942
Wiek: 32
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 105
Otrzymał: 186
Siema.

Odpaliłem katalog online i z tego co widzę dla wersji 84 konie jak i dla 100 koni są identyczne klocki na przednią oś.

Ja miałem benzynowe clio, ale nie kojarzę tam blaszek w zaciskach poza ślizgami na bokach. A to, że klocki nie chcą wejść, albo wchodzą bardzo cieżko to norma. Ile razy nie montowałem klocków, to zawsze pilnikiem szlifowałem delikatnie brzegi żeby na gładko chodziły klocki po ślizgach. Tam powinien być luz pozwalający na minimalny ruch. Możesz albo robić na wyczucie albo na szczelinomierz i dać tam 0.3mm. Zadaj sobie jeszcze pytanie, czy aby na 100% wszystko dobrze składasz.

Numer klocków się zgadza. Blaszki/ślizgi też znajomo wyglądają, ale podkreślam, że ja miałem 1.4 16V
Bierz pilnik i dopasuj. Chyba że cały kształt klocka nie pasuje.

PS. W necie nie ma ani jednej grtafiki ze ślizgami jeśli chodzi o jarzmo dla Clio DCI.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-07-11, 14:57 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2020-07-04, 09:42
Posty: 3
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K 712
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: pomorskie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Po głębszej analizie okazało się, że to nie klocki, a cały zacisk ma luz i stuka na nierównościach. Pomogło odgięcie sprężynek na klockach aby mocniej odpychały zacisk (klocki nie są nowe). Czy w takim wypadku jarzmo kwalifikuje się do wymiany, bo wyrobione są tuleje prowadnic? Czy luz poprzeczny zacisku na prowadnicach to norma i właśnie te sprężynki na klockach mają dbać o to żeby zacisk nie stukał?

P.S. Dopasowałem klocki do ślizgów pilnikiem. Nie trzeba było wcale dużo piłować, wystarczyło delikatnie tylko te uszka na klocku. Klocki przesuwają się po ślizgach z delikatnie wyczuwalnym oporem i zdecydowanie płynniej niż w samym jarzmie bez blaszek montażowych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2020-07-14, 08:26 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 942
Wiek: 32
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 105
Otrzymał: 186
I właśnie tak powinno wyglądać dopasowanie. W clio musiałem tak przy każdej wymianie.
Co do jarzma - nie lepiej poszukać zestawu naprawczego i wymienić po prostu tulejki zacisku. Rozumiem, że chodzi Ci o ślizgi na których zacisk pracuje w jarzmie.

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group