Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2020-01-24, 00:42

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2019-12-17, 23:37 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 186
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 26
Witam.

No i jest problem.
Jeden bęben zszedł bez większych problemów, ale z drugim jest problem.

Bez młota to nie robota, ale tym razem to nie pomogło.

Zdemontować cylinderek ?
Kupić długie śruby M12x1,5, i wycisnąć bęben ?
Rozwiercić prowadniki szczęk, i zastąpić na przyszłość śrubą M4 ?

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-12-18, 07:42 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 829
Wiek: 31
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 79
Otrzymał: 143
Ściągaczem?

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-12-18, 07:59 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 186
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 26
Mam duży ściągacz, ale okazało się że za mały o 2 cm.

Z tyłu bębna jest "wizjer" widać że okładzina blokuje bęben.

Jak poluzowanie cylinderka i wkręcenie dłuższych ślub nie pomoże to , w najgorszym wypadku wywiercę otwór w bębnie, w takim miejscu aby dostać się do regulatora luzu szczęk.

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-12-18, 08:24 
Offline
Expérimenté
Expérimenté
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-15, 08:28
Posty: 829
Wiek: 31
Lokalizacja: Boat
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: 2000
Typ silnika: DW10C@163BHP/340Nm
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: łódzkie
Podziękował: 79
Otrzymał: 143
A nie da się ustawić bębna tak, żeby przez otwór po śrubie poluzować regulator?

_________________
Były:
Escort 1997, SpaceStar 2001, Pug 1007 2006 ,Brava 2008, Fiesta 2009, Octavia tour 2010, Clio 2PH3 2004
Są:
Ford Mondeo (MK IV) 2011 2.0 TDCI 163HP340Nm - Połykacz kilometrów
Ford Fiesta 2017 (MK VII) 1.4PB 96HP125Nm - Miejski [tralala]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-12-18, 20:11 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-03-24, 15:37
Posty: 1200
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Samochód: inny
Pojemność silnika: inna
Rodzaj paliwa: inne
Województwo: małopolskie
Podziękował: 58
Otrzymał: 130
Duży ściągacz!

_________________
A szyberdach jest?
-Tak, w podłodze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-12-18, 23:19 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 186
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 26
Regulator jest zrobiony z nakrętki/koła zębatego. Zęby ustawione są pod kątem, aby się nie odkręcał samoczynnie.

Otwór jest zbyt mały,a wkrętak ślizga się na zębach nakrętki regulatora.

Pomogła stara tarcza z Skody Octavia.
Wyciąłem środek tarczy, przykręciłem do bębna hamulca.
Mój duży ściągacz na taką średnicę wystarczył.
Ciężko było ściągnąć bęben, niezbędna była rura metrowa jako ramię.
Niestety bęben nie chciał wyjść prosto, więc łożysko rozpadło się na dwie części.

Hmm, prowadnik szczęki wystrzelił przy ściąganiu jak z pistoletu.
Zestaw sprężyn i prowadników szczęk nie jest drogi, ale czy warto ?
Z powodzeniem można by ten prowadnik zastąpić śrubą fi4, a przy kolejnym demontażu łatwiej będzie zdjąć szczęki.

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2019-12-25, 22:02 
Offline
Expert
Expert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2016-02-26, 23:00
Posty: 186
Lokalizacja: Centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza3
Pojemność silnika: 1200
Typ silnika: D4F
Rodzaj paliwa: LPG
Województwo: śląskie
Podziękował: 10
Otrzymał: 26
Zrobione.

Cylinderek poszedł do wymiany.
Wstępnie trzeba wyregulować samoregulator, bo jak szczęki nie zaprą się o bęben to samoregulacja nie zadziała.

Jak ręczny hamulec zaciągnie się na dwa ząbki, a bębna nie można obrócić rękoma to regulacja jest już ustawiona poprawnie.

Odpowietrzanie robię podciśnieniowo.

Bęben i jego krawędź wewnętrzna oszlifowana, tak że następnym razem problemów nie będzie przy zdejmowaniu.

_________________
AKUMULATORY fakty i mity
Oleje
Nakarm głodne dziecko Obrazek
fotopolska.eu
dadrl polska


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group