Forum Renault Clio

SERDECZNIE WITAMY NA FORUM PRZYJAZNYM WSZYSTKIM ŚRODOWISKOM MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODÓW W INTERNECIE I POZA NIM
Dzisiaj jest 2019-09-19, 07:54

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2018-10-28, 10:57 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2018-10-27, 19:27
Posty: 7
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Witam na forum
Pierwszy mój post postanowiłem zacząć od pytania dotyczącego nawiewu a mianowicie jest tego typu problem że słabo dmucha pomimo włączenia nadmuchu na maxa ledwo leci powietrze (filtr kabinowy wymieniony brak poprawy) mam małe podejrzenie że jest ustawiony zamknięty obieg powietrza ale żadnego '' pstryczka'' nie ma od tego ustawienia, dodam że poprzedni właściciel DOŁOŻYŁ klimatyzację którą mój mechanik zdemontował z komory silnika i został jedynie parownik.
Dodam jeszcze że bardzo często w aucie są zaparowane szyby


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-28, 11:35 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1918
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 384
Otrzymał: 254
W zasadzie przy otwartym i zamkniętym obiegu powietrza dmuchawa powinna mocno dmuchać. Ale przy zamkniętym obiegu nawiew jest głośniejszy i mogą parować szyby. Daj zdjęcie panelu. Znajomy miał identyczną sytuację i winnym okazał się zapchany filtr kabinowy - ale piszesz, że został wymieniony. Może faktycznie masz cały czas zamknięty obieg powietrza.

Obrazek

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-28, 12:01 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2018-10-27, 19:27
Posty: 7
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
U mnie wygląda to tak jak na fotoObrazek

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-28, 12:32 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1918
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 384
Otrzymał: 254
Wygląda na to, że chyba masz zblokowaną klapkę otwartego / zamkniętego obiegu powietrza (w pozycji "zamknięte"). Regulacja środkowym pokrętłem "B" (obieg powinien być zamknięty tylko przy skrajnym prawym położeniu). Przy położeniu pokrętła - jak na Twoim zdjęciu - obieg powietrza powinien być otwarty.

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-28, 12:36 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2018-10-27, 19:27
Posty: 7
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
u mnie pokrętło dochodzi tylko do pozycji na szybę i dalej nie da rady. Ale gdy zdjąłem linkę z regulacji to pokrętło idzie do końca i w tym momencie wyłącza się dmuchawa całkowicie ??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-28, 23:05 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1918
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 384
Otrzymał: 254
Zi0mal pisze:
poprzedni właściciel DOŁOŻYŁ klimatyzację którą mój mechanik zdemontował z komory silnika i został jedynie parownik.

Może to spowodowało takie problemy (coś zmienili ze sterowaniem nawiewem?). A jaki był powód demontażu klimy?

Zi0mal pisze:
u mnie pokrętło dochodzi tylko do pozycji na szybę i dalej nie da rady. Ale gdy zdjąłem linkę z regulacji to pokrętło idzie do końca i w tym momencie wyłącza się dmuchawa całkowicie ??

To pokrętło nie powinno mieć żadnego wpływu na siłę nawiewu, a tym bardziej go wyłączać. Myślę, że ktoś wcześniej tam "grzebał" i teraz może to być sprawa dla elektryka.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-29, 07:22 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2018-10-27, 19:27
Posty: 7
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Bogdan61 pisze:
Zi0mal pisze:
poprzedni właściciel DOŁOŻYŁ klimatyzację którą mój mechanik zdemontował z komory silnika i został jedynie parownik.

Może to spowodowało takie problemy (coś zmienili ze sterowaniem nawiewem?). A jaki był powód demontażu klimy?

Zi0mal pisze:
u mnie pokrętło dochodzi tylko do pozycji na szybę i dalej nie da rady. Ale gdy zdjąłem linkę z regulacji to pokrętło idzie do końca i w tym momencie wyłącza się dmuchawa całkowicie ??

To pokrętło nie powinno mieć żadnego wpływu na siłę nawiewu, a tym bardziej go wyłączać. Myślę, że ktoś wcześniej tam "grzebał" i teraz może to być sprawa dla elektryka.


1 demontaż klimatyzacji na zlecenie mojej siostry gdyż auto grzało się w korkach
(ja odkupiłem autko od siostry znając historię co było robione i w jakim stanie było)
2 nie chodzi mi że się wyłącza tylko dlaczego słabo dmucha i dlaczego szyby parują?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-29, 11:04 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1918
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 384
Otrzymał: 254
Jeżeli przekręcasz pokrętło siły nawiewu na kolejne biegi i słychać, że dmuchawa pracuje coraz głośniej, to znaczy, że dmuchawa pracuje dobrze. A jeśli mimo to nawiew jest dalej słaby, to znaczy, że coś blokuje przepływ powietrza (zdemontuj filtr kabinowy i zobacz czy siła nawiewu jest lepsza). Warto też sprawdzić, czy klapka obiegu wewnętrznego nie jest cały czas w pozycji zamkniętej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-29, 13:29 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2018-10-27, 19:27
Posty: 7
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
No i właśnie chodzi o tę klapkę gdzie ona jest?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-29, 23:09 
Offline
Supérieur
Supérieur
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2014-04-09, 23:37
Posty: 1918
Wiek: 57
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Samochód: Thalia1faza2
Pojemność silnika: 1500
Typ silnika: K9K
Rodzaj paliwa: diesel
Województwo: śląskie
Podziękował: 384
Otrzymał: 254
:arrow: viewtopic.php?p=20449#p20449


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2018-10-30, 08:07 
Offline
Débutant
Débutant

Rejestracja: 2018-10-27, 19:27
Posty: 7
Płeć: Nie określono
Samochód: Clio2faza1
Pojemność silnika: 1200
Rodzaj paliwa: benzyna
Województwo: mazowieckie
Podziękował: 0
Otrzymał: 0
Dzięki. Czytałem ten temat ale miałem podejrzenie że mnie nie dotyczy bo nie mam tego guzika do sterowania tym obiegiem

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Hosted by Virtual-World
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group